کد خبر 1299645
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
استیلی: نباید با یک تعویض سه جابجایی در تیم ملی انجام شود/ فوتبال ایران بازیکنی مثل قدوس ندارد

هافبک پیشین تیم ملی گفت: فوتبال ما بازیکنی مثل سامان قدوس ندارد و تیم ملی می‌تواند از توانایی این بازیکن به بهترین شکل استفاده کند.

به گزارش مشرق، حمید استیلی در ارتباط با وضعیت تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: مقابل لبنان روز خوبی نداشتیم ولی خدا را شکر سه امتیاز را گرفتیم تا راه صعود هموار شود. دیدار فردا با سوریه هم یک بازی مهم است که البته من شنیده‌ام تعدادی از بازیکنان اصلی این تیم غایب هستند و بهترین فرصت در اختیار تیم ملی است تا بتواند با پیروزی در این مسابقه قدم بزرگی برای رفتن به جام جهانی بردارد.

وی ادامه داد: بازی ایران و لبنان تحت تاثیر ماجرای طارمی و اسکوچیچ قرار داشت و برخی مشکلات داخلی باعث شد کار ما برای این بازی سخت شود. لبنان از همه تیم‌هایی که برابر آنها بازی کردیم ضعیف‌تر بود و روی اشتباه خودمان گل خوردیم. مسئله مهم این است که بتوانیم برخی مسائل حاشیه‌ای را از تیم ملی دور کنیم.

استیلی با بیان اینکه عبور کردن از فوتبالیستی مثل طارمی بسیار سخت است عنوان کرد: مهدی بازیکن بی‌انضباطی نیست و همیشه احترام بزرگترش را نگه داشته و حتی جزو بازیکنانی است که به خوبی تیم را جمع و جور می‌کند. امیدوارم مسائل پیش آمده هر چه زودتر برطرف شود و طارمی را دوباره در تیم ملی ببینیم.

بیشتر بخوانید:

نسخه ایرانی برای کنار گذاشتن اسکوچیچ

وی درخصوص قرار گرفتن سامان قدوس در ترکیب ثابت تیم ملی و اینکه عملکرد او توسط برخی مورد انتقاد قرار گرفت اظهار داشت: قدوس به دلیل اینکه در بازی های گذشته به میدان نرفت از لحاظ روحی روانی در شرایط سختی قرار داشت. او بازیکن بسیار خوب و توانمندی است و ما در فوتبال خودمان بازیکنی مثل قدوس را کم پیدا می‌کنیم یا اصلا بازیکنی در سطح قدوس نداریم. او فوتبالیست باهوشی است که فضاها را به خوبی می‌شناسد و خیلی خوب پاس می‌دهد و تیم ملی باید از توانایی‌های این بازیکن به بهترین شکل استفاده کند.

استیلی با اشاره به ترکیب ایران در فاز تهاجمی گفت: وقتی بازی‌های این مرحله شروع شد در پست بازیکنانی مثل جهانبخش و قلی‌زاده چالش‌هایی داشتیم و اعتقاد من این است که آنها از همان ابتدا باید در پستی قرار می‌گرفتند که بتوانند با پای موافق ارسال از کناره‌ها را انجام داده و مهاجمان را صاحب موقعیت گل کنند. تیم ملی از قلی‌زاده در سمت راست و جهانبخش در سمت چپ استفاده می‌کرد. استفاده از آنها و جابجایی‌های صورت گرفته توانست شرایط را بهتر کند چون این بسیار مهم است که بتوانیم در ارسال از کناره‌ها از توانایی‌های بازیکنانی مثل قلی‌زاده و جهانبخش استفاده کنیم و آنها بتوانند با ارسال با پای موافق مهاجمان را در موقعیت گل قرار دهند. این موضوع باید در کرنر و ضربات ایستگاهی هم رعایت شود.

بازیکن پیشین تیم ملی درخصوص تعویض‌ها خاطرنشان کرد: مسئله مهم در تعویض‌های تیم ملی این است که وقتی یک بازیکنی از زمین مسابقه بیرون می‌آید دو یا سه تغییر در ترکیب ایجاد می‌شود که نباید اینگونه باشد. به عنوان مثال وقتی میلاد محمدی وارد زمین می‌شود یا سعید عزت‌اللهی از زمین مسابقه بیرون می‌رود می‌بینیم که وحید امیری در پست هافبک دفاعی به بازی گرفته یا دوباره تعویض دیگری انجام می‌شود و نوراللهی که در تعویض قبلی تبدیل به مهاجم شده است دوباره به عقب بر می‌گردد. این تغییرات برای تیم ملی خوب نیست.

استیلی در ارتباط با شرایط تیم ملی در سمت چپ خط چپ گفت: در سمت چپ هم بازیکنانی مثل میلاد محمدی و امید نورافکن را داریم و اگر مصدومیت محمد نادری برطرف شود این بازیکن هم می‌تواند گزینه خوبی برای سمت چپ خط دفاعی باشد. باید تغییرات در این پست را کم و از طرفی از وحید امیری در فاز تهاجمی استفاده کنیم چون او با پرس، دوندگی و تکنیک خوب خودش می‌تواند بهترین عملکرد را در فاز تهاجمی داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس