کد خبر 1299482
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
جزئیات خسارات وارد شده زلزله به راه‌های هرمزگان

مسئولان کشوری و سازمان های امدادی در برنامه تیتر امشب به بررسی ابعاد زلزله‌های شدید امروز (یکشنبه) استان هرمزگان پرداختند.

به گزارش مشرق، در پی وقوع دو زمین لرزه شدید ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان در بعدازظهر امروز (یکشنبه) ، همه مسئولان مربوط به همراه سازمان‌های امدادی برای کمک رسانی بسیج شدند. در همین راستا، موضوع برنامه تیتر امشب، با حضور مسئولان کشوری و سازمان‌های امدادی به بررسی ابعاد این زمین لرزه اختصاص داشت.

اسماعیل بایرام‌نژاد، رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور با حضور در این برنامه درباره کم و کیف و ویژگی‌های این زمین لرزه گفت: همان طور که در اخبار اعلام شد در اتفاقی نادر دو زلزله پشت سرهم و با بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در منطقه فین هرمزگان و در عمق ۱۵ کیلیومتری زمین رخ داد.

وی درباره تغییر جزئیات زلزله در اعلام اولیه و ثانویه گفت: اعداد و ارقام مربوط به زلزله‌ها بر اساس تحلیل داده‌ها و اطلاعات محاسبه می‌شوند و ممکن است تا حدی خطا و اختلاف وجود داشته باشد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان گفت: میزان خسارت در روستاهای گیشان غربی و آب‌شیرین وخیم است و بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی تخریب شدند.

وی بیان کرد: اداره راهداری استان در تلاش است تا محور بندرعباس_تهران را بازگشایی کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به پایداری شبکه آب و گاز در مناطق زلزله‌زده گفت: برق برخی روستاها قطع است که در حال نصب تیرهای برق و رفع مشکل هستیم.

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر دیگر میهمان این برنامه درباره اقدامات این جمعیت پس از وقوع زلزله گفت: بلافاصله تیم‌های ارزیاب و اقلام امدادی از هرمزگان و استان‌های معین به منطقه زلزله زده ارسال شدند.

وی افزود: تاکنون ۴۰۰ تخته چادر در بندرعباس و بیش از ۲۲۰ تخته چادر در مناطق روستایی برپا شده است. همچنین چادر و پتو به اندازه کافی در انبارها موجود است.

جعفر میعادفر - رییس سازمان اورژانس با حضور در این گفتگو درباره آخرین میزان مصدومان گفت: بر اساس آخرین آماری که از بیمارستان‌های استان دریافت شده، تعداد مصدومان به ۷۰ نفر افزایش یافته است که خوشبختانه ۴۸ نفر از آنان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده اند و ۲۲ نفر از آنان تحت نظر هستند.

رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در ارتبط تصویری با برنامه تیتر امشب گفت: زلزله هرمزگان در استان فارس هم احساس شد و به دستور آقای ایمانی استاندار فارس تمام نیروهای امدادی و خدمات رسان به منطقه متأثر از زلزله اعزام شدند و پس از بازدید و ارزیابی‎های اولیه هیچ‌گونه خسارتی گزارش نشد.

وی با اشاره به آماده باش تمام دستگاه‌های استان فارس برای کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان، تصریح کرد: ۵ هزار تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵ هزار تخته موکت و یک تیم تخصصی ۱۵ نفره اسکان اضطراری از جمعیت هلال احمر استان فارس آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان است.

علی زینی‌وند، استاندار کرمان نیز در ارتباط تلفنی با این گفتگو، با بیان اینکه زلزله هرمزگان در شهرهای غرب و جنوب استان کرمان احساس شد، گفت: ۵ هزار تخته پتو و یک تیم تخصصی ۱۵ نفره اسکان اضطراری از جمعیت هلال احمر استان کرمان به مناطق زلزله‌زده هرمزگان اعزام شدند.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های ذیربط در آماده‌باش کامل هستند و راهداری کرمان برای بازگشایی مسیرها با راهداری هرمزگان در ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس