رئیسی نمایه

رییس جمهور در جلسه عصر امروز هیأت دولت در ارتباط ویدیوکنفرانسی با استاندار هرمزگان بر امدادرسانی و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله در استان هرمزگان همچنان با سرعت پیگیری شود.

به گزارش مشرق، در جلسه هیأت دولت که به ریاست دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مهدی دوستی استاندار هرمزگان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، گزارشی از وضعیت مناطق زلزله‌زده، امدادرسانی و ارائه خدمات به زلزله‌زدگان استان هرمزگان بیان کرد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در جلسه هیأت دولت با تقدیر از دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، مهندس دوستی استاندار هرمزگان و سایر مسئولان و دستگاه‌ها برای رسیدگی سریع به زلزله‌زدگان استان هرمزگان، گفت: بازسازی منازل بخش روستایی و شهری آسیب‌دیده از زلزله با سرعت دنبال شود.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در ارتباط ویدئو کنفرانس با جلسه هیأت دولت که به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پس از وقوع زمین لرزه های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری به مرکزیت بخش فین شهرستان بندرعباس، عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله، ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و مدیران استانی، فرمانداران و بخشداران موظف به حضور در میدان شدند و مدیران سایر دستگاه‌ها هم موظف شدند مواردی همچون قطعی برق، آب، ارتباطات مخابراتی و ساماندهی موارد بهداشتی و درمانی را به صورت متمرکز پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در بخش برق، در ابتدا با ۱۵۸ نقطه حادثه دیده مواجه بودیم و در ۲۳ روستا قطعی برق داشتیم که بلافاصله ۳۸ اکیپ برق به مناطق حادثه دیده اعزام شد و ۹۵ درصد مشترکین برق در پنج ساعت نخست پس از وقوع زلزله به مدار بازگشتند و در کمتر از ۲۰ ساعت پس از وقوع زلزله نیز روستای بدون برق نداشتیم.

وی ادامه داد: آب ۱۴ روستای بخش فین در ساعت اولیه وقوع زلزله قطع شد و تا چهار ساعت بعد به جز دو روستا که به دلیل ریزش کوه، خطوط لوله و ایستگاه پمپاژ دچار آسیب شده بودند، روستای بدون آب نداشتیم و در کمتر از ۲۴ ساعت با یک خط لوله اضطراری آب آن دو روستا هم تامین شد و روستای بدون آب نداشتیم.

استاندار هرمزگان افزود: در بخش ارتباطات، پس از وقوع زلزله ۱۰۵ سایت مخابراتی از سرویس خارج شدند که در چهار ساعت نخست، ۹۸ سایت وارد مدار شدند و آخرین سایت مخابراتی هم ۱۶ ساعت پس از وقوع زمین لرزه، وارد مدار شد.

دوستی با بیان اینکه در بخش راهداری کار بزرگی انجام شد، تصریح کرد: نقاطی از محور اصلی بندرعباس به حاجی‌آباد به دلیل ریزش کوه دچار انسداد مسیر شده بودند که پنج نقطه تا ۱۲ ساعت پس از زلزله بازگشایی شدند.

وی به کار بزرگ صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: از ساعت ۱۲ شب به کارخانه‌های آسفالت در استان فراخوان اعلام شد و از ساعت شش صبح روز پس از زلزله، ۵۰۰ تن آسفالت در مسیر و نقاط حادثه دیده ریخته شد که کاری کم سابقه در این مدت زمان کم است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم ترافیک در این مسیر، رفع فرو رفتگی های جاده برای جلوگیری از حوادث بسیار مهم بود و در این راستا تجهیزات کارگاه های فعال، پادگان ها و تاسیسات و ماشین آلات در نزدیکی منطقه مورد استفاده قرار گرفت که موجب تسریع در روند کار شد و بلافاصله از ساعت شش صبح کار آسفالت نقاط حادثه دیده آغاز و تا ظهر، ۵۰۰ تن آسفالت پخش شد که موجب جلوگیری از دیگر حوادث شد.

دوستی با اشاره به روند اسکان زلزله‌زدگان، اظهار داشت: در دو روستای گیشان غربی و آب شیرین به عنوان کانون وقوع زمین لرزه، کار اسکان اضطراری اولیه تا ساعت ده و نیم شب انجام شد و برق موقت در این روستاها برقرار شد و پس از آن با توجه به ریزش دیوارها و آسیب به کنتورهای برق، به صورت واحد به واحد، برق وارد مدار شد.

وی اضافه کرد: در شهر بندرعباس پس از زلزله، مردم سراسیمه در خیابان ها حضور داشتند که نیروی انتظامی بلافاصله امنیت را با تمرکز بر روی برقراری امنیت مردم و خانه ها و کنترل ترافیک برقرار کرد و تا ساعت هشت شب، ۳۸۰ تخته چادر در ورزشگاه شهدای خلیج فارس بندرعباس برپا شد.

استاندار هرمزگان یکی از نگرانی های اصلی را مدارس آسیب دیده در روستاها دانست و بیان داشت: ۵۰ مدرسه با ۲۵۶ کلاس درس بر اثر این زلزله آسیب دیده‌اند که ۹ مدرسه نیازمند بازسازی، ۱۰ مدرسه نیازمند مقاوم سازی و ۳۱ مدرسه هم نیازمند تعمیرات است.

دوستی با اشاره به آمار مصدومان زلزله، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷ نفر به دلیل شکستگی دست و پا، بستری هستند و مصدوم بدحال نداریم و با توجه به آماده‌باش، پاسخگوی سریع مصدومان در بخش درمان بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مناطق زلزله‌زده و بافت روستایی این منطقه، درخواست‌ داریم که بنیاد مسکن عملیات بازسازی را به عهده بگیرد را و عملیات ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده را مدیریت کند.

استاندار هرمزگان افزود: تامین ۷۰ کانکس برای جایگزینی با مدارس و کلاس‌های درس تخریب شده در راستای انجام کار آموزش در کانکس‌ها و تامین بودجه اضطراری برای ترانشه‌ها و ابنیه فنی آسیب دیده در راستای بازگرداندن سریع‌تر جاده‌های اصلی به حالت عادی، از دیگر درخواست‌ها است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس