توزیع ۵ هزار چادر امدادی بین زلزله‌ زدگان هرمزگانی

رئیس جمعیت هلال‌احمر از توزیع ۴۹۹۱ دستگاه چادر امدادی بین زلزله‌زدگان هرمزگانی تا ۲۷ آبان‌ ماه خبر داد.

به گزارش مشرق، از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: در مجموع ۱۳۷ روستا از طریق خانه های هلال و دهیاران و همچنین حضور تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده ارزیابی شدند.

وی با اشاره به اینکه از ساعات پایانی شب وقوع زلزله در ۲۳ آبان‌ماه، اردوگاه امدادی هلال‌احمر برپا شد، افزود: از صبح روز ۲۴ آبان، توزیع بسته‌های غذایی میان زلزله‌زدگان آغاز و تاکنون در تمامی مناطق متاثر از زمین لرزه، اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: آماده سازی ورزشگاه خلیج فارس در شهر بندرعباس با اسکان اضطراری حدود یکهزار هموطن زلزله‌زده، از دیگر از اقداماتی بود که در ساعات اولیه پس از وقوع زمین لرزه انجام شده و آن دسته از شهروندانی که قصد داشتند در نزدیکی منازل خود و در محل های ایمن ساکن شوند، نیز مورد حمایت قرار گرفته و اقلام امدادی در میان آنها توزیع شده است.

همتی گفت: تا ظهر امروز، ۴۹۹۱ دستگاه چادر، ۴۰۸ تخته موکت، ۲۸۵۷ تخته پتو و ۴۴۰ بسته غذایی در میان زلزله زدگان توزیع شده که ارزش مجموع اقلام توزیع شده تاکنون ۲۲۱ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال بوده است.

وی از به‌کارگیری ۴۵۲ نفر/روز نیروی عملیاتی و ۱۹۰ خودروی عملیاتی/روز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان و همچنین به‌کارگیری ۲ فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر با ۶ سورتی پرواز (سه ساعت و ۴۵ دقیقه) برای حمل ۲۵۰۰ کیلوگرم اقلام و محموله‌های امدادی خبر داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۳۴۲۰ چادر امدادی، ۵ هزار تخته موکت، ۲ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰۰ دستگاه چادر مسافرتی، ۸۴۰ ست بهداشتی مردانه، ۸۴۰ ست بهداشتی زنانه، ۲۱۰ ست بهداشتی بچگانه و ۱۷۲ ست بهداشتی نوزادان نیز از استان‌های معین و سازمان امدادونجات هلال‌احمر برای تقویت انبارهای امدادی هرمزگان ارسال شده است.

همتی تاکید کرد: امدادرسانی و حمایت از زلزله‌زدگان تا پایان برطرف شدن آلام شهروندان هرمزگانی ادامه دارد و از تمامی ظرفیت ها در این راستا استفاده خواهد شد.

۲۳ آبان‌ماه ۲ زمین‌لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری به فاصله یک دقیقه، بخش فین در استان هرمزگان را لرزاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس