مجلس نمایه

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس گفت: احترام به حقوق اقلیت‌ها از جانب کشورهای مدعی شعاری بیش نیست اما این مسئله در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است.

به گزارش مشرق، شارلی انویه تکیه، در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ آبان ماه) مجلس گفت: آشوریان ایران زمین از چندین هزار سال پیش ساکن این سرزمین مقدس بوده‌اند و همواره با هموطنان خود با عطوفت و مهربانی همزیستی مسالمت آمیز داشته‌اند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وظیفه دارم یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و علی الخصوص شهید سلیمانی سردار دل همه مظلومان چه ایرانی و چه غیرایرانی و چه مسلمان و چه مسیحی گرامی بدارم و از این دلیرمرد شجاع که در روزهای وحشت و خفقان داعش با سلاح ایمان و خودباوری این تفکر و جریان اهریمنی و صهیونیستی را از خاورمیانه زدود قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید:

حمایت کلیمیان از ورزشکارانی که با صهیونیست‌ها روبه‌رو نمی‌شوند

وی افزود: ملت ایران ده‌ها سال است که در برابر ظلم‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیست قد علم کرده و تاوان ستم گریزی و عدالت طلبی خود در جامعه جهانی را تقابل با مستکبرین کره خاکی با تحمل جنگ ۸ ساله تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه پرداخت کرده و می‌کند.

انویه تکیه اضافه کرد: توطئه‌هایی که با تدبیر آن دسته از مسئولان که در رأس آنها رهبر فرزانه، مجاهد و دلسوز و نیز مجاهدت افراد متعهد و متخصص در عرصه‌های مختلف عمده این توطئه‌ها خنثی شده است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مسیر جامعه آشوریان ایران بر اساس وظیفه خود در جبهه‌های نبرد و جنگ تحمیلی حضور پررنگ داشته و با تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران ادای دین کرده است و نیز به مانند شهروند درجه یک ایرانی تحت فشار اثرات ناشی از تحریم‌ها بوده و سعی کرده با تلاش و کوشش و بهتر و موثرتر و همسو با مسئولین نقش و وظیفه خود را در شکست دشمنان، کاهش و خنثی کردن فشارهای هدفمند به نحو احسن به انجام برساند.

وی افزود: خوب است جامعه جهانی به این موضوع توجه داشته باشد که تحریم‌ها همیشه ابعاد اقتصادی نداشته و تبعات انسانی نیز دارند که مشمول ترغیب جرم و جنایت هستند و روزی فرا خواهد رسید که این جنایات بشری قابل پیگیری شود.

انویه تکیه خاطرنشان کرد: احترام به حقوق اقلیت‌ها یکی از ادعاهای دنیای مدرن است که معمولا از جانب کشورهای مدعی شعاری بیش نیست. اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این اندیشه متعالی در اصول ۱۳، ۲۶ و ۶۷ قانون اساسی نهادینه شده است و در ایران برخلاف بسیاری از جوامع مدرن مدعی تعاملات و ارتباط مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی با جامعه آشوریان و کلدانیان ایران نشانگر توجه ویژه مسئولین نظام و اقلیت‌های دینی است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم می‌دانم از این تریبون به جامعه جهانی اعلام کنم که جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در سطح قانون اساسی تعریف شده است و از این حیث ایران کشوری است که به حقوق اقلیت‌ها احترام گذاشته و این شعار نیست، بلکه یک واقعیت مطلق است و این نیز بر همه نمایان است که ایران به عنوان متعهدترین عضو سازمان ملل متحد به قانون اساسی بشر همواره پشتیبان همه مظلومان چه مسیحی و چه مسلمان بوده و نیز خواهد بود.

وی افزود: یکی از مسائل مهم امروز کشور بحث معیشت مردم است؛ گرانی‌ها، کاهش درآمد ناشی از کرونا، کاهش قدرت خرید و بیکاری جوانان ایرانی علی الخصوص بیکاری جوانان آشوری فشار زیادی را به خانواده‌های ایرانی وارد کرده است، لذا از رئیس جمهور محترم و مسئولان ذی ربط تقاضا دارم در این خصوص نگاه پدرانه داشته باشند.

انویه تکیه خاطرنشان کرد: موضوع بعدی عدم توجه به ظرفیت‌های کشور برای توسعه و افزایش رفاه عمومی است، به عنوان مثال بحث ظرفیت کشور ما در ترانزیت بین المللی یک نقطه قوت است که می‌تواند جریان ترانزیت کالا از کشور ما را ارزان کند. اگر در سال‌های قبل ترانزیت کالا را هدف گرفته بودیم، امروز تحریم کشور راحت نبود. ضمن اینکه فرصت‌های شغلی و اقتصادی زیادی را به دنبال می‌داشت و امروز جوانان ما بیکار نبودند، البته هنوز هم دیر نشده است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث پروژه‌های عمرانی که به دلیل نبود منابع مالی دچار عقب‌ماندگی شدند، نقدینگی بسیار بالایی در جامعه سرگردان است اما همتی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در توسعه کشور وجود نداشته که نتیجه عدم استفاده از این پتانسیل این است که هم مردم آسیب می‌بینند و هم کشور در عرصه عمران و آبادانی عقب می‌ماند.

وی افزود: در حوزه آب کشوری خشک هستیم، احیای دریاچه ارومیه خواسته همه ملت ایران است، در این خصوص نیاز است که دولت حداکثر توان خود را به کار گیرد.

انویه تکیه در راستای پیگیری مطالبات جامعه آشوریان و کلدانیان کشور اینجانب بر اساس وظیفه مطالبه‌گری را حق خود دانسته و همواره پیگیر تحقق آن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود در مجلس و نیز الطاف و تفقدات نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دولت درخواست دارم و امیدوارم همانند دوره‌های گذشته احقاق حقوق حقه و تعالی شئون مختلف در خصوص معیشت، استخدام جوانان جامعه آشوریان و کلدانیان که از شهروندان درجه یک ایران عزیز و ایران عدالت‌محور هستند توجهات و عنایات همکاران در مجلس و عزیزان و مسئولان محترم امر را در دولت خواستارم.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده جامعه مسیحیان آشوری و کلدانیان ایران اعلام می‌دارم که ما آشوریان و کلدانیان همواره در راستای تحقق و پیشبرد اهداف کشور عزیزمان ایران و در راستای منویات و دستورات مقام معظم رهبری جهت داشتن ایرانی مقتدر فارغ از هر دین و قومیتی با یک نام در زیر سایه پرچم مقدس و سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در مقابل همه دشمنان و معاندین نظام ایستادگی کرده و وفاداری خود به نظام و کشور عزیزمان ایران را به جهانیان اثبات کرده و در آینده نیز خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    ما همه ایرانی هستیم باید همیشه وحدت رو حفظ کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس