کد خبر 1298635
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل در کانادا است. امروزه کار دندانپزشک بسیار گسترده‌تر از همیشه است. آن‌ها مهارت و تخصص لازم برای درک سلامت دهان و دندان بیمار خود را دارند. دندانپزشکان امروزی کاری بیش از پر کردن و سوراخ کردن دندان‌های بیمار انجام می‌دهند. آن‌ها طیف گسترده‌ای از عملکردها و رویه‌ها را انجام می‌دهند تا بیمار به زندگی عادی خود بازگشته و با دندان‌هایش مشکلی نداشته باشد. یک دندانپزشک معمولی مسئول انجام موارد زیر است.

دندان‌پزشکی در کانادا

• مدیریت و تشخیص مشکلات دهان و دندان

• بهبود زیبایی شناختی

• تصحیح

•عمل جراحی

• بازسازی

دندانپزشکی در کانادا مستلزم آموزش گسترده و تلاش قابل توجه است، همچنین مستلزم تعهد مالی و زمانی زیادی است. اما همه‌ی این اقدامات ارزش دارد، چون دندانپزشکی یک شغل با حقوق بسیار بالا است. این حرفه همچنین ثبات شغلی را ارائه می‌دهد که در دیگر مشاغل یافت نمی‌شود.

از آنجایی که برای تحصیل در رشته‌ی دندان‌پزشکی، حداقل 4 تا 5 سال را در دانشکده سپری می‌کنید، مهم است که مطمئن شوید دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، دانشگاه مناسب شما است. همچنین ممکن است برای پرداخت شهریه‌های هنگفت این دانشکده‌های پزشکی به کمک مالی نیاز داشته باشید، اما صباپلن، با راهنمایی‌های ویژه در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. ما در ادامه، شرایط مورد نیاز برای تحصیل در این رشته را توضیح خواهیم داد.

دندان‌پزشکی در کانادا

شرایط مورد نیاز برای رشته‌ی دندانپزشکی در کانادا

پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان، یک فرد باید در دانشگاه، واحدهای زیر را سپری کند تا بتواند در رشته‌ی دندان‌پزشکی مشغول به تحصیل شود.

• شیمی معدنی

• زیست شناسی

•فیزیک

•شیمی ارگانیک

• ژنتیک

• میکروبیولوژی

با این حال، برخی از دانشگاه‌ها به واحدهای پیش‌نیازی چون فیزیک و زیست شناسی پیشرفته نیاز ندارند. الزامات از هر دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. یکی از الزامات مهمی که متقاضیان باید ارائه دهند، نمرات آزمون استعدادهای دندانپزشکی است. این آزمونی است که توسط انجمن دندانپزشکی کانادا برگزار می‌شود. از آنجایی که کل این فرآیند تا حد زیادی پیچیده است، مردم معمولاً عقب نشینی می‌کنند،

نگرانی‌های مالی؟

گاهی ممکن است برای پرداخت شهریه‌ی دانشگاه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شوید که کاملا طبیعی است. با وجود وضعیت درآمدزایی و ارزش مالی ایران، بهتر است به فکر راه‌حل‌هایی جهت اخذ بورسیه یا سایر کمک‌های مالی بود. شما در این زمینه می‌توانید از یک اسپانسر کمک بگیرید یا مدارک خود را به پرفکت‌ترین و بهترین حالت ممکن رسانده و برای دانشگاه‌های مختلف، در بازه‌ی زمانی مناسب ارسال کنید. در این مورد، ممکن است مشمول بورسیه‌ی کامل تحصیلی شده و از پرداخت شهریه‌های هنگفت دانشکده‌های پزشکی کانادا، معاف شوید.

مهم‌ترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در کانادا

در واقع، تحصیل در کانادا، به خصوص در رشته‌ی جذابی مثل دندانپزشکی، یک گزینه‌ی بسیار مطلوب برای دانشجویان بین‌المللی است. با این حال، داشتن مدرک دندانپزشکی در یکی از بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌ها نیز بسیار مهم است. آیا می‌خواهید مهم‌ترین دانشگاه‌های دندانپزشکی کانادا را برای ادامه تحصیل بشناسید؟ به خواندن ادامه دهید.

دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا

در واقع، دانشگاه بریتیش کلمبیا، یک مرکز جهانی برای آموزش، یادگیری و تحقیق است. اکثر دانشجویان در اکثر رشته‌ها می‌توانند در این دانشگاه از آموزش عالی برخوردار شده و بهترین و معتبرترین مدرک تحصیلی را دریافت کنند. همچنین این دانشگاه رتبه‌ی خوبی در زمینه‌ی آموزش دارد. به جز رشته‌های پزشکی، اگر برای تحصیل در رشته‌هایی چون مدیریت، ادبیات، جغرافیا، مهندسی معدن و همچنین رشته‌های ریاضی به بریتیش کلمبیا مراجعه کنید، آینده‌ای درخشان را برای خود تضمین خواهید کرد. پس با این حال، یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال کی از پنج دانشگاه بزرگ کانادا (دومین دانشگاه بزرگ از نظر تعداد دانشجو) است. در همین حال، از نظر تعداد دانشجویان بین‌المللی و همچنین کیفیت تحقیقات علمی، مهم‌ترین دانشگاه فرانسوی زبان در جهان محسوب می‌شود. همچنین مونترال در بین 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و به دلیل کارایی فارغ‌التحصیلان، از شهرت خوبی در زمینه دندانپزشکی برخوردار است. این کالج دوره‌های دکتری، کارشناسی ارشد و لیسانس دندانپزشکی را ارائه می‌دهد.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل واقع در مونترال، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا است. این دانشگاه هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را از بیش از 150 کشور جذب می‌کند. بیشترین درصد دانشجویان دکترا از سایر دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا هستند. دانشگاه مک گیل این شهرت و جایگاه را مدیون بیش از 50 مرکز و موسسه تحقیقاتی است.

دانشگاه وسترن انتاریو

در واقع، دانشگاه وسترن انتاریو یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است. به همین ترتیب، این دانشگاه دانشجویانی را جذب می‌کند که جاه طلبی و تمایل زیادی برای تحصیل، به اشتراک گذاشتن دانش و رهبری در جوامع بین‌المللی دارند. علاوه بر این، دانشجویان از 117 کشور این فرصت را دارند که تجربیات فوق‌العاده‌ای را در کلاس درس به دست آورند. اساساً این دانشگاه، بیش از 277000 فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد. بدیهی است که برای دانشجویان این دانشگاه بین پیشرفت تحصیلی و فرصت‌های شرکت در فعالیت‌های ورزشی، داوطلبانه و اجتماعی تعادل برقرار شده است.

دانشگاه دالاهوس

دانشگاه دالاهوس یکی از دانشگاه‌های پیشرو در کانادا است. در واقع، این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا است و به دلیل کیفیت آکادمیک و تدریس، و همچنین ارائه طیف گسترده‌ای از فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی به طور گسترده‌ای شناخته شده است. اساساً دانشگاه دالهاوس از سال 1818 در هالیفاکس کانادا تاسیس شده است.

دانشگاه آلبرتا

در واقع، دانشگاه آلبرتا نیز یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا و از دانشگاه‌های تحقیقاتی پیشرو در جهان است. به همین ترتیب، با بیش از 250000 فارغ التحصیل در سراسر جهان، شهرت برجسته‌ای در علوم انسانی، هنرهای خلاق، تجارت، مهندسی و همچنین علوم بهداشتی دارد.

طبیعتا اخذ پذیرش و تحصیل در رشته‌ی پرمتقاضی و پر رقیبی مثل دندان‌پزشکی در کانادا، به این راحتی‌ها نیست. شما برای موفقیت در این زمینه باید از تمام مراحل و پیچیدگی‌های مسیر مطلع باشید و با کامل‌ترین مدارک جهت اخذ پذیرش، اقدام نمایید. در غیر این صورت، امکان اینکه بتوانید از یکی از دانشگاه‌های کانادایی، برای تحصیل در این رشته پذیرش بگیرید کمتر است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس