کد خبر 1298378
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۲
واکسن کرونا نمایه

مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا در چین، بر اهمیت دریافت واکسن تقویتی پس از دو دز واکسن کووید 19 تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ژونگ نانشان، یکی از برجسته‌ترین متخصصان بیماری‌های تنفسی در چین و مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا در نشست خبری روز گذشته خود، بر اهمیت دریافت واکسن تقویتی پس از دو دز واکسن کووید ۱۹ تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا واکسن کرونا برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال عارضه دارد؟

وی گفت: فارغ از اینکه افراد چه نوع واکسنی دریافت می‌کنند، نکته حائز اهمیت این است که پس از گذشت ۶ ماه ایمنی به دست آمده از واکسن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. 

مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا  ادامه داد: داده‌ها نشان داد که شش ماه پس از سومین دز، میانگین هندسی تیتر آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده بالاتر از اوج دز دوم بود، هم در افراد ۱۸ تا ۵۹ ساله و هم در افراد ۶۰ سال به بالا.

اپیدمیولوژیست چینی می‌گوید: برای واکسن تقویتی سینوواک چین، داده‌های منتشر شده توسط وزارت بهداشت شیلی در ۷ اکتبر نشان داد  مصرف آن پس از یک دوره کامل واکسیناسیون، محافظت در موارد علامت‌دار را از ۵۶ درصد به ۸۰ درصد و محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان را از ۸۴ درصد به ۸۸ افزایش می‌دهد.

ژونگ نانشان یادآور شد: نزدیک به ۱.۱ میلیارد نفر در چین دوره کامل واکسیناسیون را گذرانده ‌ند و افزود که ۴۱.۷ میلیون نفر نیز واکسن تقویتی دریافت کرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: «هیچ کشوری امن نیست مگر اینکه همه کشورها امن باشند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس