کد خبر 1296402
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ارتباط سطح آنتی بادی پایین و ابتلا به کرونا

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که پس از دریافت واکسن کووید ۱۹ سطح آنتی‌بادی کمتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به موارد جدید بیماری هستند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، محققان سازمان بهداشت جهانی به بررسی این موضوع پرداختند که آیا ارتباطی بین واکنش آنتی بادی ضعیف پس از واکسیناسیون و خطر ابتلاء به عفونت جدید وجود دارد یا خیر.

این مطالعه بینشی در مورد ارتباط بین میزان آنتی‌بادی و عفونت‌های پیشرونده ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که چرا افراد مبتلا به برخی بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است به تزریق دوز تقویتی (بوستر) نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید

تزریق واکسن کرونا با روشی شبیه حجامت

در این مطالعه حدود ۵۰۰ نفر از کادر درمان یک بیمارستان مورد بررسی قرار گرفتند. بسیاری از شرکت کنندگان در این مطالعه آزمایش آنتی بادی انجام دادند تا مشخص شود بدن آنها چقدر به واکسن پاسخ می‌دهد.

از ۳۹ بیمار، سطح آنتی بادی ۲۲ نفر قبل از ابتلاء به ویروس اندازه گیری شده بود.

محققان به روند واضحی بین افرادی که آزمایش کووید ۱۹ شأن مثبت بود و کسانی که قبل از عفونت، سطح آنتی بادی شأن پایین بود، پی بردند.

نتایج نشان می‌دهد که حداقل در برخی موارد، واکسن در برابر بیماری علامت دار محافظت می‌کند اما در برابر ابتلاء مجدد به عفونت محافظت نمی‌کند.

از اینرو محققان تاکید دارند که باید دوز تقویتی به افراد تزریق شود چراکه آنتی بادی‌های یک فرد، چه به طور طبیعی از طریق عفونت ایجاد شوند یا از طریق واکسن، به مرور زمان از بین می‌روند.

با این حال، تزریق‌های تقویت کننده می‌توانند باعث افزایش شدید سطح آنتی بادی شده و فرد را نسبت به عفونت ایمن کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس