کم آبی بی ابی خوزستان مشکل آب نمایه

وزیر نیرو گفت: فرونشست در اثر برداشت‌های مازادی است که از آب‌های زیر زمینی انجام شده است، در حال حاضر ضرورت دارد تعادلی در میزان مصارف و منابع ایجاد شود.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو امروز در حاشیه بازدید از بخش‌هایی از فرونشست زمین در منطقه برخوار گفت: فرونشست در اثر برداشت‌های مازادی است که از آب‌های زیر زمینی انجام شده است، در حال حاضر ضرورت دارد تعادلی در میزان مصارف و منابع ایجاد شود، قطعاً در جلسه امروز با کارشناسان و نمایندگان کشاورزان شرق اصفهان تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

هشدار یک نماینده به محرابیان درباره کمبود برق

وی افزود: برای حل مشکل فرونشست باید مصارف بخش کشاورزی معقول شود، زیرا ۹۰ درصد آب در کشور به موضوع کشاورزی اختصاص خواهد یافت در همین راستا لازم است به واسطه آبیاری نوین مصارف کشاورزی را نیز کاهش دهیم.

محرابیان تاکید کرد: در حال حاضر متأسفانه تعداد زمین‌هایی که توسط روش غرق آبی آبیاری می‌شوند نسبت به زمین‌هایی که با روش‌های نوین آبیاری می‌شود بیشتر است در این راستا لازم است که روش‌های آبیاری را اصلاح کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    خیر اقای محرابیان نشست آب به خاطر خشکاندن زاینده رود هست
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    فرونشست زمین تنها منحصر برداشت آب از زیرزمین نیست این را عقل آدمی فتوا می‌دهد درگذر زمان همه چیز فرسوده می‌شود وفروش می پاشد ازجمله زمین وکوه ها وابهایش به چشم این فرونشست ها دراطراف ما قابل رویت است ۰را اینقدر آیه یآس میخوانید
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    هیچ صحبتی از برچیده شدن و انتقال صنایع آب بر فولاد و ذوب آهن نشده نه؟! و درضمن اون بانوی گرامی قطعا اصفهانی نیستن ، عجب که فقط وقتی قراره از احساسات استفاده کنید این عکسها دیده شه اونم با عنوان تشنگی اصفهان ... و همین برداشت مازاد از آبهای زیر زمینی و کی انجام داده و همچنان انجام میده؟ اصفهان! با درایتتان چشمه کوهرنگ هم غیب شد ... وای بحال شما اگر گذینه آخرتون تونل زیر بهشت آباد باشه! همونطور که نفت و با لوله میارین تا اصفهان خوب آبم از پشت سد کارون 4 یا دهانه رود به دریا بیارین دست از سر آخرین امید چهارمحال کیار و اردل و گندمان بردارین! اون کارنشناسای بیسوادتون گسل زاگرس و نمیبینن چند تا استان و درگیر میکنه؟ اون منطقه گسل اردل و گسل شلمزارم هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس