ترامپ نمی‌تواند روند تحقیقات درباره حمله به کنگره را متوقف کند

یک قاضی فدرال آمریکایی در حکمی اعلام کرده است که کمیته ویژه مجلس نمایندگان آمریکا که در حال تحقیق درباره یورش به ساختمان کنگره است، می‌تواند به سوابق مربوط به کاخ سفید دوران ترامپ دسترسی داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تانیا چوتکان قاضی منطقه کلمبیا با رد استدلال وکلای دونالد ترامپ اعلام کرده است که کمیته ویژه تحقیقاتی مجلس نمایندگان می تواند به اسناد و سوابق کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: قطعا به نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ فکر می‌کنم

بر اساس این گزارش، وکلای ترامپ پیش از این خواستار آن شده بودند که کلیه مکالمت تلفنی و دیدارهای ترامپ با افراد مختلف از کمیته تحقیقاتی مجلس نمایندگان، مخفی بماند.

ترامپ پیش از این استدلال کرده بود که مطالب درخواست شده توسط کمیته مجلس نمایندگان تحت یک دکترین قانونی موسوم به امتیاز اجرایی است که از محرمانه بودن برخی از ارتباطات کاخ سفید محافظت می کند.

این کمیته گفته است که برای مشخص شدن نقشی که ترامپ ممکن است در دامن زدن به شورش داشته باشد به اسناد و مدارک درخواستی نیاز دارد.

ترامپ قبل از حمله مرگبار به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه یک سخنرانی تحریک ‌آمیز ایراد کرد و ادعاهای نادرست خود مبنی بر اینکه انتخابات نوامبر 2020 از طریق تقلب گسترده در رای ‌گیری را تکرار نمود و از حامیانش خواست تا به ساختمان کنگره بروند و "این دزدی را متوقف کنند".

حامیان او در تلاشی ناموفق برای جلوگیری از تأیید رسمی پیروزی بایدن در انتخابات توسط کنگره، به ساختمان کنگره یورش بردند. تاکنون حدود 700 نفر با اتهامات مجرمانه ناشی از این شورش روبرو شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس