photo_2021-09-08_18-33-29 (3).jpg

بسیج مردمی برای خشکاندن ریشه عناصر مخفی داعش در شمال استان دیاله وارد عمل شده تا بتواند مسیر زیاده خواهی برخی جناح های سیاسی که تروریست ها را به اهرم فشار تبدیل کرده اند، مسدود کند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای اخیر، رزمندگان تیپ های۱، ۴، ۲۳، ۲۴ بسیج مردمی به همراه نیروهای تیپ ندائ دیاله، عملیات گسترده ای را از ۵ محور برای پاکسازی مناطق آلوده در شمال استان دیاله آغاز کردند.  

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته است، نیروهای اطلاعات، یگان های موشکی و مهندسی، (متخصص خنثی کننده بمب و تله های انفجاری) در عملیات پاکسازی رشته کوه های حمرین حضور دارند.

به گفته این منبع میدانی، این عملیات وسیع و همه جانبه از محور شمال شرق بخش «العظیم» از توابع شهرستان «الخالص» شروع شده و رزمندگان در ابتدای کار موفق شدند ۱۱ مقر عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را کشف و ضبط کنند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان در این مقرها مقادیری قابل توجهی مواد منفجره و تجهیزات نظامی شناسایی کردند، افزود: نیروهای تیپ اول بسیج مردمی در جریان عملیات توانستند ۵ کیلومتر از رشته کوه های را پاکسازی کنند.

وی از زخمی شدن دو تن از رزمندگان یگان مهندسی در جریان خنثی سازی مناطق آلوده از بمب های کار گذاشته شده خبر داد و گفت: یگان موشکی بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیروهای اطاعات، مواضع تروریست ها را در رشته کوه ها هدف قرار دادند.  

جزئیات عملیات همه جانبه بسیج مردمی در شمال استان دیاله/ ارتفاعات «حمرین» ابزار امتیازگیری برخی گروه‌ها در عرصه سیاست+ نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی با بیان این که یگان های پهپادی در شناسایی
مقرهای مخفی تروریست های داعش و ارائه اطلاعات به نیروهای یگان موشکی نقش ویژه ایفا کرد، افزود: عملیات در این ارتفاعات به دلیل صعب العبور بودن منطقه و وجود غارها با کندی و احتیاط انجام می‌شود.  

این منبع میدانی که تحولات را در شمال استان دیاله از نزدیک دنبال می کند گفت: حضور واحدهای پشتیبان هوایی از جمله بالگردها و پهپادها برای افزایش سرعت عملیات در رشته کوه های حمرین است.  

به گفته این منبع میدانی، حمله چند روز قبل عناصر مخفی داعش به منطقه «الرشاد» در شهرستان المقدادیه که منجر به شهید و زخمی شدن دهها تن شد از محور رشته کوه های حمرین ترتیب داد شده بود و تروریست ها از این محور به منطقه نفوذ کرده بودند و پس از انجام عملیات دوباره به سمت این ارتفاعات متواری شدند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، عملیات رزمندگان برای پاکسازی نقاط آلوده رشته کوه های حمرین و شناسایی هسته های مخفی تروریست های داعش تا برقراری کامل امنیت ادامه خواهد داشت.

تروریست های داعش رشته کوه های حمرین را به دلیل داشتن ارتفاع و اشراف کامل بر نقاط حومه و همچنین دور بودن از دامنه رصد نیروهای امنیتی انتخاب کرده اند و در این محور قدرت گرفته اند و به راحتی جابه جا می شوند و در مناطق اطراف عملیات انجام می دهند و مجدد به این ارتفاعات باز می گردند.

جزئیات عملیات همه جانبه بسیج مردمی در شمال استان دیاله/ ارتفاعات «حمرین» ابزار امتیازگیری برخی گروه‌ها در عرصه سیاست+ نقشه میدانی و عکس

دریاچه حمرین (حومه المقدادیه) که آلوده به تروریست های داعش است در نزدیکی رشته کوه های حمرین واقع شده و از سویی دیگر جاده «المسرح_العظیم» نیز از سمت این ارتفاعات می گذرد و همین مسئله اهمیت این محور را چند برابر کرده است.  

به گزارش مشرق، آلوده بودن رشته کوه های حمرین می تواند امنیت بخش وسیعی از مرکز و شمال استان دیاله از جمله محورهای «المقدادیه، العظیم، بلاط جهیر و ...» را تحت تاثیر قرار دهد و در مقطع فعلی هم برخی احزاب و گروه ها از جمله بعثی ها به بهانه فرآیند انتخابات در تلاش هستند از تروریست ها به عنوان یک اهرم فشار علیه سایر گروه ها استفاده کنند و با ناامن کردن مناطق و کشتار مردم امتیاز بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس