نیروهای بسیج مردمی.jpg

الطارمیه نقطه اتصال مرکز به شمال عراق پس از عملیات بسیج مردمی به سمت آرامش پیش رفته اما برخی جریان ها این منطقه را برای امتیاز گیری سیاسی قربانی کرده اند و دوست ندارند درگیری ها در این محور فروکش کند

سرویس جهان مشرق؛ عملیات گسترده و همه جانبه رزمندگان بسیج مردمی عراق که از چند ماه قبل در شمال پایتخت برای پاکسازی مناطق آلوده شهرستان راهبردی «طارمیه» از لوث وجود عناصر مخفی داعش  آغاز شده همچنان ادامه دارد.

در روزهای اخیر هم رزمندگان تیپ ۱۲ بسیج مردمی به این منطقه اعزام و در نقاط مختلف مستقر شدند تا تحرکات تروریست های داعش را با کمک سایر نیروها به صفر برسانند و مسیر تردد آنان را از نقاط کم جمعیت به سمت بخش های پرجمعیت این شهرستان مسدود کنند.

برخی از مناطق شهرستان الطارمیه تقریبا خالی از سکنه هستند و این احتمال داده شده عناصر مخفی داعش تلاش کنند خود را از این نقاط به سمت بخش های پرجمعیت برسانند و به همین دلیل نیروهای تیپ ۱۲ بسیج مردمی در حومه مناطق شلوغ مستقر شده اند تا از نفوذ تروریست ها جلوگیری کنند.

در جریان عملیات در شهرستان «طارمیه» شماری از فرماندهان، سرکرده های میدانی و عناصر شناخته شده داعش کشته یا توسط نیروهای عراقی دستگیر شدند و رصدهای اطلاعاتی و جست وجوی نقطه به نقطه برای شناسایی سایر تروریست ها ادامه دارد.

شناسایی و دستگیری مسئول تجهیزات نظامی و انتقال تروریست ها در عملیاتی دقیق یکی از شکارهای نیروهای اطلاعات بسیج مردمی در شهرستان مهم «طارمیه» به شمار می آید که با کشف مقادیر قابل توجه از مواد انفجاری و سلاح همراه شد.

آخرین خبرها از عملیات در قلب پایتخت عراق/ چه کسانی مانع اصلی بازگشت آرامش به کمربند شمالی بغداد هستند؟ + نقشه میدانی و عکس

نیروهای بسیج مردمی از زمان شروع عملیات بیشتر باغ ها و مزارع حومه که به محل تجمع و تردد عناصر داعش تبدیل شده بودند را شناسایی و پاکسازی کرده اند و رصدهای اطلاعاتی و میدانی در معدود مناطق آلوده به صورت مستمر تا خشکاندن ریشه تروریست ها جریان دارد.

از سویی دیگر، نیروهای متخصص یگان های مهندسی هم در کنار پاکسازی مناطق آلوده از بمب و تله های انفجاری کار گذاشته، راه های مسدود شده را در مناطق آلوده با کمک ماشین آلات سنگین برای ورود تجهیزات نظامی باز کردند و احداث برج های مراقبت در این محورها برای رصد مستمر و اشراف کامل میدانی یکی از نتایج مثبت این اقدام بود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در نتیجه عملیات گسترده نیروهای بسیج مردمی وضعیت امنیت شهرستان طارمیه نسبت به گذشته بهبود یافته و در حال حاضر همکاری برخی احزاب و جریان ها با تروریست های داعش مانع اصلی پاکسازی نهایی این منطقه است.

برخی احزاب و جریان های داخلی که هویت شان برای دولت و مردم عراق هم مجهول نیست در سال های اخیر با کمک مثلث ائتلاف غربی - عبری - عربی همواره تلاش کرده اند از منطقه طارمیه به عنوان یک اهرام فشار برای امتیاز گیری در عرصه سیاسی بهره ببرند.

 در مقطع حساس فعلی که اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی ادامه دارد این جریان ها آماده هستند در صورت افزایش تنش و التهابات سیاسی بار دیگر درگیری ها را شعله ور و با ناامن کردن این شهرستان (کمربند شمالی پایتخت) به اهداف خود دست یابند.

آخرین خبرها از عملیات در قلب پایتخت عراق/ چه کسانی مانع اصلی بازگشت آرامش به کمربند شمالی بغداد هستند؟ + نقشه میدانی و عکس

شهرستان «الطارمیه» به مرکزیت شهر «طارمیه» نقطه اتصال و مسیر اصلی انتقال نیرو و تجهیزات نظامی از مرکز (بغداد) به شمال عراق محسوب می شود و عناصر مخفی داعش در سال های گذشته چندین کمین و حمله را از این محور علیه نیروهای عراقی انجام دادند که خسارت هایی را برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، شهرستان الطارمیه که از دو بخش «المشاهده و العبایجی» تشکیل شده با ۱۳۷ کیلومتر مربع مساحت (در امتداد رود دجله) در ۵۰ کیلومتری شمال پایتخت و در حدفاصل شهرهای «بعقوبه، التاجی و الضلوعیه» واقع شده و استان های «بغداد، صلاح الدین، دیاله و الانبار» را به هم متصل می کند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    عراق چجوری مثل اینکه بنا نیست اين ملت زجر کشيده روی آرامش ببينند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس