کد خبر 1297368
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
اقدام جهادی زاکانی تهرانی‌ها را غافلگیر کرد!

هنوز سه ماه از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران نگذشته است اما وی با عقد قراردار خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس و رونمایی از ۱۱۰ اتوبوس، تهرانی‌ها را غافلگیر و به حل مشکلات شهر در این دوره امیدوارتر کرد.

به گزارش مشرق، گزافه نیست اگر بگوییم زمان فعالیت قالیباف به عنوان شهردار تهران، نقطه عطف تغییر و تحولات پایتخت بود و پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف شهری صورت گرفت.

مدیریت شهری با اقداماتی که طی آن ۱۲ سال انجام داد، کارنامه قابل دفاعی از خود به جا گذاشت و به یک معیار برای مقایسه با عملکرد شهردار و مدیران شهری بعدی تبدیل شد اما در سال ۹۶، با تبلیغات گسترده و موجی که تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری به راه افتاد، ورق برای تهرانیها برگشت و اصلاح‌طلبان اداره شهر را بر عهده گرفتند.

آن زمان مردم فکر نمی‌کردند با رأی به اصلاح طلبان شاهد رکود و توقف امور در حوزه‌های مختلف شهری باشند، شاید بر این باور بودند که هر گروهی زمام امور را به دست بگیرد، مانند دوره قبل، با همان سرعت و پرتلاش باعث رونق هرچه بیشتر شهر خواهد شد! غافل از اینکه خواب زمستانی ۴ ساله  در انتظار شهر است و بسیاری از حوزه‌ها مانند حمل و نقل عمومی قرار است شاهد تنزل باشد.

                                    

شهر تهران , شورای شهر تهران , شهرداری تهران , شرکت واحد اتوبوسرانی , علیرضا زاکانی ,

در دوره تصدی قالیباف به عنوان شهردار تهران به طور متوسط ۱۸.۳ کیلومتر و به عبارت دیگر  حدود ۲۲۰ کیلومتر مترو طی ۱۲ سال ساخته شد؛ اگر قرار بود در طول ۴ سال مدیریت اصلاح طلبان که با حضور حناچی به عنوان شهردار سپری شد، همین میزان مترو احداث می شد باید ۷۲ کیلومتر دیگر به میزان خطوط مترو افزوده می شد اما عملا این اتفاق رخ نداد و به اذعان عضو سابق شورای شهر تا اردیبهشت سال جاری صرفا ۴.۵  کیلومتر مترو در ۴ سال گذشته احداث و حدود ۳۵ کیلومتر تکمیل شد.

در دوره طلایی تغییر و تحولات پایتخت در دوره قالیباف همچنین ۱۰ خط بی آر تی احداث و اتوبوس‌های کولردار و اتوبوس های دو کابین وارد پایتخت شد تا مردم از دست مینی بوس‌های فرسوده و اتوبوس‌های قدیمی و نامناسب راحت شوند.

خرید و بکارگیری ۲۵۴۴ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تهران از سال ۱۳۸۴ تا پایان ۱۳۹۴، بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۹۳ و ۲۸۶ دستگاه در سال ۱۳۹۴ بدون دریافت اعتبار و بازسازی تعداد ۶۳ دستگاه اتوبوس برقی طی آن سال‌ها صورت گرفت اما.در دوره پنجم مدیریت شهری، مجموعا حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به بهره‌برداری رسید که تعدادی از آن توسط بخش خصوصی تأمین و متأسفانه روز به روز به تعداد اتوبوس های فرسوده شهر افزوده شد.

به هر ترتیب دوره ۴ ساله‌ای که برای بسیاری از شهروندان به کابوس شباهت داشت با انتخابات خرداد ماه سال جاری به پایان رسید و فصل جدیدی از تغییر و شکوفایی برای تهران و تهرانی‌ها آغاز شد چراکه مردم با تغییر در انتخابشان در حقیقت رأی به تغییر دادند و حالا می‌توانند این تغییر را با رویکرد جهادی مدیریت شهری مشاهده کنند.

                                                 

شهر تهران , شورای شهر تهران , شهرداری تهران , شرکت واحد اتوبوسرانی , علیرضا زاکانی ,

روز گذشته نمونه‌ای از این رویکرد جهادی و امیدبخش به نمایش گذاشته شد و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهری به بهره‌برداری رسید؛ اگرچه اوضاع اتوبوسرانی تهران به شرایط بحرانی رسیده و علیرغم نیاز تهران به ۹ هزار اتوبوس، حدود ۲ هزار دستگاه فعال است اما مسئله قابل توجه ماجرا این است که این اتوبوس‌ها با قراردادی که اخیراً علیرضا زاکانی شهردار تهران منعقد کرده تأمین شده است.

به گفته محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، زاکانی بعد از انتصاب به عنوان شهردار اصرار زیادی بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داشت و در این راستا موفق به عقد قرارداد تأمین ۱۷۵ دستگاه اتوبوس شهری شد که در گام نخست ۱۱۰ دستگاه روز گذشته رونمایی و وارد چرخه خدمات‌رسانی به مردم شد.

ترفع همچنین درباره محل تأمین منابع مورد نیاز این قرارداد به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه در این مدت کوتاه از محل منابع مالی شهرداری و اوراق مشارکت اسلامی، هزینه مورد نیاز خریداری ۱۷۵ دستگاه اتوبوس تأمین شد و امیدواریم ۶۵ دستگاه باقی مانده نیز تا یک ماه آینده به ناوگان اضافه شود.

از آنجایی که زاکانی ۱۱ شهریور به طور رسمی سکان اداره شهر را بر عهده گرفت هیچکس انتظار نداشت با این سرعت گشایشی در حوزه حمل و نقل عمومی صورت گیرد و از طریق آن ظرفیت ۵۰ خط اتوبوسرانی تکمیل شود.

اقدام جهادی زاکانی تهرانی‌ها را غافلگیر و به آینده امیدوارتر کرد؛ امید است با خبرهای خوشی که زاکانی درباره همکاری دولت با شهرداری برای کمک به حمل و نقل عمومی مطرح کرده و با روحیه و جسارتی که در آغاز راه به خرج داده، شاهد اتفاقات بهتر و بزرگتری در کلانشهر تهران باشیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 1
    همه رو غافلگير كرد
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 4
      خب الان که باز از امکانات ایران برا تهران هزینه شد
  • خورشید IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 13
    اوج شکوفایی تهران ، زمان کرباسچی بود
    • صادقی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 0
      نه برادر من. اون زمان اوج شکوفایی دزدیها و پاداشهای نجومی بود
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    8 0
    دستش درد نکنه ولی چقدر سریع اتوبوس ها رو سفارش دادن و ساختن و تحویل دادن . به این میگن کار جهادی . خدا خیرشون بده.
  • مجید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 1
    این کارا خوبه ولی به دوچرخه سواری آقای حناچی نمیرسه .......
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      7 0
      همینطور آب دادن درخت در روز بارانی ، قتل همسر دوم با اسلحه ی غیر مجاز در حمام و....
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 0
    دم زاکانی گرم
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 0
    یه شهردار خوب باید سوگلی اش را در حمام با کلت بکشد و یا کارخانه رشت الکتریک رو نابود کند . شهردار مثل زاکانی که کار می کند به درد نمی خورد.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    قیمت گذاری خودرو لغو شد . می صرفد
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 2
    خط فقر در چه نقطه ای قرارداره؟ برنج محمود ؟ برنج حسن و برنج هرکیلو چقدره بوده و هست ؟ قیمت خودو محمود با قیمت خودرو حسن و و و و و .... چه فرقی دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس