کد خبر 1297104
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

اگر قصد خرید میلگرد داشته باشید حتما این سؤال را از خود می پرسید که میلگرد کدام کارخانه را خریداری کنم؟

با توجه به اینکه میلگرد بخش قابل توجهی از هزینه های یک پروژه ی ساخت و ساز را تشکیل می دهد توجه به قیمت و همچنین کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. پس مهم است از چه تولید کننده ای میلگرد بخریم که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و هم از کیفیت بالایی برخودار باشد.

میلگرد آجدار

میلگرد آجدار بدون شک از پرمصرف ترین مقاطع فولادی ست که به طور عمده در صنعت ساخت و ساز و به منظور افزایش مقاومت بتن مورد استفاده قرار می گیرد. بتن مقاومت فشاری بالایی دارد اما مقاومت کششی آن پایین است که نقطه ضعف مهمی برای آن به شمار می آید. میلگرد به دلیل دارا بودن مقاومت کششی بالا درون بتن قرار می گیرد و این نقطه ضعف را جبران می کند.

میلگردها از نظر سایز، ماده ی سازنده و شرکت تولید کننده تنوع بسیار زیادی دارند. هر کدام از انواع میلگرد مشخصات فیزیکی و شیمیایی خاص خود را دارد و کاربرد آن نیز متفاوت از سایر انواع میلگرد است. به عنوان مثال دسته ای از میلگردها فاقد آج و در رده ی مقاومتی 240 قرار دارند. این نوع میلگرد به دلیل نرم بودن برای عملیات تغییر شکل و جوشکاری مناسب هستند و برای تقویت بتن به کار نمی روند. به همین دلیل در زمان خرید میلگرد باید به ویژگی ها و کاربرد میلگرد توجه کافی داشت. در ادامه به معرفی انواع میلگرد از نظر استاندارد خواهیم پرداخت.

به منظور مشاهده قیمت میلگرد امروز کلیک کنید.

انواع میلگرد از نظر استاندارد

میلگردها از نظر استاندارد تولید به چهار دسته ی  مختلف تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

میلگرد A1 یا S240: این میلگرد ساده و بدون آج بوده و از روی سطح صاف آن قابل تشخیص است. از این میلگرد به طور عمده در عملیات خمکاری و جوشکاری استفاده می شود.

میلگرد A2 یا S340: میلگرد A2 آجدار می باشد و آج آن به صورت مارپیچی از ابتدا تا انتها ادامه دارد.

میلگرد A3 یا S400: این نوع میلگرد دارای آج جناقی است و درعملیات ساختمانی کاربرد بیشتری دارد.

میلگرد A4: میلگرد A4 در دو نوع آج 500 و آج 520 تولید می شود و دوام بالاتری نسبت به سایر انواع میلگرد دارد. آج این نوع میلگرد به صورت مرکب می باشد

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

در کشور ما کارخانه های زیادی در زمینه ی تولید انواع میلگرد فعالیت دارند. همین تنوع باعث شده است که خریداران در زمان خرید دچار سردرگمی شده و از خود سوال کنند از کدام کارخانه خرید کنم؟ اما باید توجه داشت که نمی توان پاسخ صریح و روشنی به این سوال داد. چرا که انتخاب تولیدکننده ی میلگرد به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. در ابتدا باید مشخصات فنی و استاندارد میلگردی که قصد خرید آن را داریم مشخص کنیم. همه تولیدکنندگان کشور انواع میلگرد را تولید نمی کنند. مساله ی دیگری که باید به آن توجه داشت موقعیت مکانی تولید کننده است. با توجه به اینکه بخشی از هزینه های میلگرد مربوط به حمل و نقل آن است بهتر است خرید از کارخانه هایی که در نزدیکی محل مصرف قرار دارند انجام شود تا هزینه های مربوط به حمل و نقل کاهش یابد.

در حال حاضر برخی از کارخانه هایی که اقدام به تولید می کنند نسبت به سایر تولیدکنندگان شناخته شده تر هستند و محصولات آن ها به دلیل دارا بودن استانداردهای بالای کیفی حتی به خارج از ایران نیز صادر می شود. از جمله ی این تولیدکنندگان می توان به ذوب آهن اصفهان، کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، شرکت فولاد آذربایجان (میلگرد میانه)، مجتمع فولاد روهینا جنوب و مجتمع فولاد آناهیتا گیلان اشاره کرد. این کارخانه ها جز برترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور هستند که می توان با اطمینان از کیفیت، نسبت به خرید محصولات آنها اقدام نمود.

 میلگرد روهینا

همچنین شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با تولیدکنندگان برتر میلگرد در کشور به مقاله ی " 40 تولیدکننده ی برتر میلگرد در ایران" در وب سایت مدیران آهن مراجعه نمایید.

راهنمای خرید میلگرد

در کشور ما روش های متنوعی برای خرید میلگرد وجود دارد که 4 روش عمده ی آن عبارتند از خرید مستقیم از کارخانه، خرید از بورس کالا، خرید حضوری از بازار آهن و خرید از شرکت های بازرگانی.

هر کدام از این روش های خرید دارای نکات، مزایا و معایبی هستند و ممکن است برای همه خریداران مناسب نباشد. به عنوان نمونه خرید از درب کارخانه هر چند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است اما بسیاری از کارخانه ها تنها به صورت عمده اقدام به فروش میلگرد می کنند و خرید از آنها باید در حجم بالا انجام شود. قاعدتا برای پروژه های کوچک امکان خرید مستقیم از درب کارخانه وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر برخی کارخانه ها محصولات خود را تنها به فروشندگان دارای مجوز می فروشند. بنابراین هر چند خرید از درب کارخانه از نظر اقتصادی جذاب تر است اما همواره امکان‌پذیر نیست.

خرید از بورس کالا نیز با چالش هایی همراه است. علاوه بر داشتن کد بورسی برای انجام فعالیت در بورس، خریدار باید در موقع خرید حداقل مقدار مشخصی را خرید کند که ممکن است بسیار بیشتر از نیاز او باشد. از طرف دیگر زمان تحویل و عرضه ی کالاهای خریداری شده نیز ممکن است با خواسته ی مشتری مطابقت نداشته باشد.

از میان روش هایی که برای خرید میلگرد وجود دارد. خرید از شرکت های بازرگانی که در این حوزه فعالیت دارند بهترین گزینه به شمار می آید. دسترسی به اکثر تولید کنندگان و همچنین قمیت رقابتی از مزایای خرید از این قبیل شرکت ها از جمله مدیران آهن است.

راهنمای خرید میلگرد

بهترین زمان برای خرید میلگرد

تعیین زمان مناسب برای خرید میلگرد کار نسبتا دشواری ست. در کشور ما نوسانات قیمت و اتفاقات پیش بینی نشده و اعمال سیاست های مختلف در خصوص قیمت مقاطع فولادی پیش بینی زمان مناسب برای خرید را بسیار دشوار نموده است. در برخی از موارد نیز پروژه ها نیاز فوری به تهیه ی میلگرد دارند و زمان کافی برای تحلیل بازار وجود ندارد و در اولین زمان باید خرید انجام شود. اما در صورتی که زمان کافی برای خرید وجود دارد، بررسی روند بازار آهن و سایر بازارهای تاثیر گذار بر آن همچنین استفاده از روش های تحلیل تکنیکال و مشورت با متخصیص این حوزه می تواند دید مناسبی در خصوص زمان مناسب برای خرید بدهد.

بهترین زمان خرید میلگرد

جمعبندی

همانطور که گفته شد پیش از خرید میلگرد ابتدا باید متناسب با نیاز خود نوع، جنس، سایز و مقدار میلگرد را انتخاب کرده و پس از آن کارخانه‌ ی تولیدکننده ی میلگرد را مشخص نمود و درنهایت برای انجام خریدی مطمئن به تامین کنندگان مجاز مقاطع فولادی مراجعه نمود.

شرکت مدیران آهن با سال ها تجربه در زمینه تامین محصولات فولادی همه روزه آماده ی ارائه ی مشاوره ی رایگان در خصوص خرید میلگرد به شما عزیزان می باشد. همچنین شما می توانید آخرین قیمت انواع محصولات فولادی و از جمله قیمت میلگرد را در وب سایت مدیران آهن مشاهده نمایید و یا با شماره تلفن 03134155 در ارتباط باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس