دیوید مالپس

رئیس بانک جهانی اظهار داشت: پس از تعلیق کمک‌ها به افغانستان در پی تسلط طالبان، بعید است که این نهاد کمک‌های مستقیم به این کشور را از سربگیرد.

به گزارش مشرق، «دیوید مالپس» رئیس بانک جهانی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت که با تسلط طالبان بر افغانستان و فروپاشی اقتصاد این کشور تصور نمی‌کند فعالیت‌های این نهاد در افغانستان از سرگرفته شود.

وی اظهارداشت: با توجه به فروپاشی کامل اقتصاد، ما تصور نمی‌کنم که فعالیت در افغانستان را از سربگیریم، یکی از چالش‌ها سیستم پرداخت است، با توجه به اقدامات دولت فعلی امکان جریان واقعی پول وجود ندارد.

بانک جهانی بیش از ۲۰ پروژه توسعه‌ای در افغانستان دارد و از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون ۵.۳ میلیارد دلار عمدتاً بصورت کمک‌های بلاعوض به افغانستان کمک کرده است.

پس از سقوط دولت افغانستان، صندوق بین‌المللی پول نیز کمک‌های خود به افغانستان را به حالت تعلیق درآورده و آمریکا نیز حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را به بهانه تحریم طالبان توقیف کرده است.

بانک جهانی پس از جلسه هیئت مدیره خود درباره افغانستان در چهارم شهریورماه اعلام کرد که پرداخت‌ها به این کشور را که اخیراً توسط طالبان تصرف شده، به حالت تعلیق درآورده است.

سخنگوی این نهاد مالی گفته بود: ما عمیقاً نگران وضعیت افغانستان و تأثیر آن بر چشم اندازهای توسعه این کشور به ویژه برای زنان هستیم. وی افزود که بانک جهانی از نزدیک وضعیت این کشور را زیر نظر دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس