کد خبر 1296678
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
سالیوان: بطور مستقیم به طالبان کمک نخواهیم کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن تا زمانیکه شاهد بهبود رویکردهای طالبان در مورد مسایل مختلف نباشد بطور مستقیم به آن‌ها کمک نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، درحالیکه پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، سطح تایید جو بایدن توسط مردم آمریکا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از نحوه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان حمایت کرد.

بیشتر بخوانید:

طالبان خواستار کرسی افغانستان در سازمان ملل است

وی در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» گفت: ما باور داریم با بیرون بودن از افغانستان منافع ملی آمریکا بهتر از زمان حضور ما در این کشور تامین خواهد شد.

سالیوان با رد آزادسازی دارایی‌های افغانستان برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در این کشور اظهارداشت: ما هنوز در موقعیتی نیستیم که بتوانیم مستقیماً از طریق رهبری فعلی افغانستان، (رهبری طالبان) پول ارائه کنیم.

وی درباره شرایط آزادسازی این پول‌ها افزود: تا زمانی که شاهد بهبود چشمگیر رویکرد طالبان در مورد همه چیز از دولت فراگیر گرفته تا دیگر عناصری باشیم که مرتباً با آنها گفت‌وگو می‌کنیم، تمرکز و تاکید ما بر ارائه کمک‌ها به مردم افغانستان از طریق سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی خواهد بود.

آمریکا اواخر مردادماه سال جاری به بهانه سقوط دولت افغانستان، ۹.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی بانک مرزی این کشور را بلوکه کرد و ارسال پول نقد به افغانستان را نیز متوقف کرد.

«اجمل احمدی» سرپرست سابق بانک مرکزی افغانستان نیز با تایید این خبر در توئیتر نوشت که با توجه به کسری کنونی حساب جاری افغانستان، بانک مرکزی این کشور به دریافت محموله‌های فیزیکی پول متکی بود.

وی اظهارداشت که مقدار نقدینگی باقیمانده به دلیل توقف انتقال محموله‌های پول، به دلیل وخامت اوضاع امنیتی گذشته، نزدیک به صفر است.

احمدی گفته بود که با مسدود شدن دارایی‌های افغانستان، دسترسی به دلار باید محدود شود، اما در نتیجه آن ارزش افغانی کاهش یافته و نرخ دلار و تورم افزایش می‌یابد که سبب افزایش قیمت مواد غذایی و آسیب به فقرا خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس