واشنگتن: قصد نداریم به حضور نظامی در خاورمیانه پایان دهیم - کراپ‌شده

معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا قصد ندارد به حضور نظامی در خاورمیانه پایان دهد.

به گزارش مشرق، «جوی هود» معاون وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد به حضور نظامی این کشور در خاورمیانه پایان دهد.

وی که با شبکه سعودی «العربیه» مصاحبه می‌کرد، افزود: «شراکت امنیتی آمریکا در خاورمیانه پا برجا خواهد ماند».

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: «به تضمین آزادی کشتیرانی برای ممانعت از فروپاشی اقتصاد جهانی متعهد هستیم».

پس از خروج بی‌برنامه و سراسیمه نظامیان آمریکایی از افغانستان و قدرت گرفتن طالبان که بسیاری آن را نتیجه سیاست‌های دولت جو بایدن می‌دانند، انتقادات داخلی بسیاری نسبت به عملکرد دولت آمریکا مطرح شده و حتی برخی خواستار استیضاح رئیس‌جمهور شدند.

پس از آنکه ایالات متحده در بهار گذشته خروج نظامیان خود از افغانستان را اعلام کرد، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترل بر این کشور آغاز کرد. در ۱۵ اوت، «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور فرار کرد و طالبان بدون برخورد با هیچ گونه مقاومتی وارد کابل شدند. ششم سپتامبر، طالبان کنترل خود را بر تمام افغانستان اعلام کردند و هفتم سپتامبر ترکیب کابینه موقت دولت آن‌ها اعلام شد که مشروعیت آن هنوز توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اینو ثبت می کنیم تا به زودی معلوم شود چگونه فرار خواهید کرد
  • بختیاری IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    آره حتما به جان بابات ابلیس تو راست میگی از شبکه سعودی «العربیه» که با اون مصاحبه کردی مشخصه.! تنها دلیل این دروغ دریافت شیر تازه از گاو مورد نظر هست.! وقتش که رسید مثل اشرف غنی شما گاوهای شیرده هم باید فرار کنید.که بابت همین فرار و ترس شیرتون خشک میشه و حتی برای کشیدن گــــــاوآهــــــن ورگــــــرداانـــنـــده ســـــــــوارشـــــــــونــــــــــــده هم از شما استفاده نخواهد کرد کدخدای عزیزت. این سرنوشت تمام گاوهای شیرده به کدخداست.!
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    مرده نمی رفت به گور می بردنش به زور.
  • مهدی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    از آنجا این تروریست های کثیف فقط زبان زور میفهمند، به زور از قلمرو ایران بزرگ بیرون انداخته خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس