احسان ارکانی نماینده نیشابور

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه حضور همزمان یکی از اعضای شورای عالی بورس در رأس هیأت مدیره یکی از بانک‌های خصوصی مصداق تعارض منافع است، گفت: تعارض منافع بزرگترین آفت پنهان بازار سرمایه است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات «طرح مدیریت تعارض منافع» در مجلس شورای اسلامی، گفت: موافقت مجلس با کلیات این طرح نشان داد نمایندگان توجه ویژه‌ای به موضوع تعارض منافع دارند و تلاش می‌کنند با تصویب مقررات لازم، جلوی هرگونه رانت یا تعارض منافع در بخش‌های مختلف از جمله بازارهای بورس را بگیرند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار بورس در روزهای اخیر، اظهار داشت: متاسفانه در سالهای گذشته، برخی مدیران ارشد سازمان بورس و شورای عالی آن، حضوری فعال و پررنگ در بخش خصوصی بازار بورس داشتند که چنین موضوعی، مصداق بارز یک بی عدالتی بوده و قطعا مجلس ادامه چنین روندهایی را به صلاح بازار سرمایه نمی داند.

 عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: جدیدترین نمونه از این دست، حضور همزمان آقای علی سعیدی رئیس هیأت مدیره یک بانک خصوصی در شورای عالی بورس است که باعث تذکر و نگرانی سهامداران سایر بانک‌های حاضر در این بازار شده است.

ارکانی با بیان اینکه اعضای شورای عالی بورس نباید در هیأت مدیره بانک‌های خصوصی حضور داشته باشند، گفت: مجلس ضمن پیگیری این موضوع و تذکر به وزرای اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی برای تغییر هرچه سریعتر ایشان و سایر افرادی که مسئولیت همزمان در بورس و بخش خصوصی مرتبط با آن دارند، نسبت به تهیه مقررات و قوانین عام و فراگیر در این خصوص هم اقدام خواهد کرد.

وی تعارض منافع مدیران بورس را بزرگترین آفت پنهان بازار سرمایه برشمرد و گفت: البته این آفت بزرگ تنها در تصدی همزمان دو یا چند شغل خلاصه نمی شود بلکه در حوزه بازار بورس و سرمایه انواع رانت های اطلاعاتی، تصمیم‌گیری به نفع منافع شخصی و ... نیز گزارش شده که باید به این موضوعات نیز رسیدگی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    بانک ها۱۰نفرمثل این اقا داخل بورس داشته باشن دیگه بورس بدردمردم معمولی نمیخوره و بقیراز ضررهیچی آیده مردم نمیشه وقتی نضآرتی نباشه اوضاع جآمعه بی رفاه میشه این بنزین۳هزار و۷هزارو............یواش یواش خدابه داد مردم برسه
  • قاصدک IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    زد و بند و بخور بخور نوش جون وقتی می گن قانون کشک است یعنی این
  • سهامدار IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    من خواهش میکنم بدقت و وسواس و با احترام به اصل موضوع رسیدگی شود و افراد متوجه ماجرای تقاظع و تضاد منافع در حوزه های مسئولیت خود باشند و از ابتدری قبول مسئولیت پاسخگوی منطق و قانون باشند و به فکر اشوب و گل آولد کردن اب نباشند. مردم از هیچ احمالی نمیگذرند خدا هم نخواهد گذشت. اجر پیشرفت تان را بر نارضایتی عمومی بنا نکنید که اتش درو میکنید
  • حسین IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    اینها مملکت رو به ... کشیدن شما نگران بوی بدش هستید؟
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    پس فکر کردید چرا سازمان بورس در مقابل فساد حقوقی ها، سکوت میکنه؟
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    لطفا نمایندگان مجلس در تحقیق و تفحصشان به بندهایی که سهامداران مجبورند برای عضویت در کارگزاری ها موافقت کنند، توجه کنند. یکی از بندها اینه که اگر به هر دلیلی اختلال، کندی و ... در سامانه اینترنتی کارگزاری پیش بیاد، کارگزاری هیچ تقصیری نداره و سهامدار باید حضوری بیاد در شعب کارگزاری و درخواست کتبی بده تا سهمش رو بفروشه یا .... وقاحت تا چه حد؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    از عملکرد کارگزاری ها و فساد افسارگسیخته شون در بورس که شامل قطعی های عمدی سامانه های بورسی و ... هست، تحقیق و تفحص کنید.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    چرا اجازه میدید که روسای سازمان بورس در چند جا مشغول باشند؟ واقعا قحط الرجاله که برخی از این بی کفایت ها باید در چند جا مشغول به کار باشند؟
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    کامزد کارگزاری های بورسی خیلی زیاده و در عوض عملکرد بسیار ضعیفی دارند. چرا نمیگذارید کارگزاری های جدید افتتاح بشوند؟
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    به تخلفات کارگزاری ها هم رسیدگی کنید.
  • سید حبیب IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    لطفا یه فکری به حال نقدینگی بکنید اولا باید قانون تشویق سرمایه سمت تولید و کشاورزی و پتروشیمی و پتروپالایش نوشت که خود به خود مردم و سرمایه دارها تشویق بشن جهت سرمایه گذاری در این بخش ها بعد برای حسابهای پس انداز دراز مدت و کوتاه مدت مالیات سنگین بگذارند که کسانی که پول گذاشتند بانک و سود مفت میگیرند و مالیات هم نمیدن مجبور بشن پولشون رو ببرند سمت تولید دوما باید بانکها کاملا فرق الحسنه بشه و هر گونه بنگاه داری بانکها ممنوع بشه و بانکها فقط بتونن ۴ درصد نهایتش کارمزد بگیرند اونم واسه مخارج بانک‌ها و حقوق پرسنل سوما باید بانکها برن سمت الکترونیکی شدن که چندان به کارمندانشون هم نیازی نباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس