کد خبر 1296947
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
اضافه شدن نام یک شهروند روسیه به فهرست تحریم های آمریکا

شبکه دولتی انگلیس با وجود تلاش برای القای تعلل ایران در بازگشت به برجام تصریح کرد: دولت آمریکا حتی حاضر نیست به همان برجام برگردد و تحریم‌ها را لغو کند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی، حاکمیت انتقادات شدیدی به برجام داشته است؛ و حال آنکه تازه، بازگشت به برجام به شکل اولیه آن بهترین سناریویی است که ایران می‌تواند انتظار آن را داشته باشد(!) منابع متعددی هم در ایران و هم در غرب گزارش کرده‌اند که دونالد ‌ترامپ، پس از خروج از برجام بیش از ۱۵۰۰ تحریم جدید برقرار نمود. دولت جو بایدن پذیرفته و بارها اعلام نموده که حاضر است تحریم‌هائی را که ناقض برجام است، بردارد.

آخرین اطلاعاتی که در این خصوص در دست است سخنان محمود واعظی رئیس دفتر روحانی است که در واپسین روزهای دولت دوازدهم گفت که آمریکا حاضر شده ۱۰۴۰ تحریم جدید دوران ‌ترامپ را بردارد. معنای این حرف آن است که تا پایان دور ششم مذاکرات، موضع آمریکا این بوده که بیش از ۴۰۰ تحریم دوران ‌ترامپ به جای خود باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید

نتانیاهو: آمریکا با تلاش اسرائیل از برجام خارج شد

این جریان مذهبی و دولت آقای رئیسی که تبلیغات سنگینی برای برجسته کردن طبیعت انقلابی آن شده و می‌شود، نمی‌‍‌توانند توجیه و توضیح قانع‌کننده‌ای برای پایگاه اجتماعی خود که حامی‌نظامند داشته باشند و زیر بار توافقی بروند که به مراتب بدتر از برجام است.

تیم جدید مذاکرات هسته‌ای با این هدف پا به میدان مذاکرات می‌گذارد که نه تنها همه تحریم‌ها (که به‌نظر می‌رسد منظور تحریم‌های دوره ‌ترامپ باشد) حذف شود، بلکه تضمینی برای عدم خروج کشورهای غربی از برجام داده شود و بالاخره اینکه حکومت ایران پیش از بازگشت به تعهداتش بتواند رفع تحریم‍ها را راستی‌آزمایی کند. اما آمریکا و اروپا چنین تضمینی نمی‌دهند.

بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا مجبور به پرداخت جریمه‌های صدها میلیون دلاری شده‌اند می‌دانند که دولت‌هایشان نمی‌توانند آنها را در برابر مجازات‌های محافظت کنند و لذا با وجود تحریم‌های آمریکا، حاضر به کار کردن با ایران نخواهند بود. از این رو تضمین دولت‌های اروپایی هم در این زمینه، که در صورت خروج آمریکا از برجام، روابط اقتصادی و تجاری خود را با ایران قطع نخواهند کرد چیزی جز یک تضمین غیرعملی و بر روی کاغذ نخواهد بود.

همچنین هم جو بایدن هم مسئولین رده بالای آمریکا بارها گفته‌اند که هدف آنها از احیای برجام، باز کردن باب مذاکره برای رسیدن به یک توافق «طولانی‌تر و قوی‌تر» هسته‌ای و نیز توافق بر سر مسئله موشکی ایران و فعالیت‌های «بی‌ثبات‌کننده» منطقه‌ای حکومت ایران است. که مورد پذیرش ایران نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    32 1
    وقتی امریکا حاضر نیست به برجام برگردد چرا ایران اصرار دارد امریکا را به برجام برگرداند
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      17 21
      مخصوصا اونایی که تا دیروز عربده میزدن برجام خسارت محضه الان دنبال مذاکرات بازگشت به برجام با شرایط عزتمندانه هستن!!!!!!خخخخ
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 0
      نه خیر عزیز. هیچ عاقلی به دنبال بازگشت به برجام نیست. داریم سنگ بزرگ میذاریم که نتونن بزنن. البته سنگ خیلی بزرگ هم نیست، تعهد قبلی خودشونه. منتها دوست ندارن بزنن. نتیجه ش این که یه مشت نامرد نمیتونن رهبری رو باعث خط فقر توی مملکت بدونن و مردم از همه جا بی خبر باور کنن. کلا شرایط فعلا آروم بمونه و ما در جریان مذاکره هم بازار رو آرام نگه داریم و هم فعالیت های هسته ای مون رو انجام بدیم بهتره.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      20 1
      ايران اصرار ندارد. اين غربگدايان کدخداپرست پست فطرت هستند که 8 سال آويزان آنها شدند.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 0
      ایران اصراری ندارد! اصرار بر این است که اگر میخواهند همه چی گل و بلبل بشود باید اول تحریم ها را بردارند.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 0
      داریم آمریکا رو فشار میدیم یا بگه برنمیگردم یا اگه گفت برمیگردم، میگیم اول تحریم‌ها رو بردار و حالا که دولت قبلی مارو زورکی چپونده تو برجام اگه ایران بگه ما برنمیگردیم اونوریها آتو پیدا میکنن که تحریم‌های سازمان مللی تصویب کنن ولی الان تازه به این میگن دیپلماسی!! آمریکایی‌ها میگن ما آماده مذاکره هستیم فردا صبحش چند نفرو تحریم میکنن، ما هم میگیم آماده مذاکره هستیم فرداش نفتکش دزدیده شده توسط یانکی ها رو از حلقومشون میکشیم بیرون!!! ببین میدونم ناراحتین که چرا با برجام نتونستین مملکتو به زانو در بیارین و ایران داره به روش ارباباتون دهنشونو سرویس میکنه، به این میگن فن بدل در کشتی ولی خوب میتونین اشکهاتونو با بالشتون پاک کنین!!!! خخخخخخخخ
    • علی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 9
      اتفاقا الان ایران اصرار بر برجام داره شدید متاسفانه تو بیخبر از دنیایی و زود جوگیر میشی فقط شعارها رو می بینی. عجله نکن خواهی دید .
    • SE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 0
      اکثر ایرانیان خواهان دفن برجام زیر هفت میلیارد تن لجن هستند و نیز عاشق بمب اتم که خونخواران و خرمگسها و سایر حشرات را از ایران عزیز دور نگه میداره
  • عبدالله مومن IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    26 4
    برنگشتن شیطان بزرگ به برجام . نعمتی الهی ست !!!
    • SE ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 0
      ملت ایران که سالهاست تحت ستم تحریم بوده و رنجش را تحمل کرده اند انشاالله با اتمی شدن صددرصدی میوه و ثمره رنجهایشان را هم می چینند و خون به دل دشمنان و بی بی پتیاره و شبکه بهاییها و سعودی ایرانشناس میشه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    22 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    10 4
    پس چرا شما از بر جام خارج نمی شین این خودش یک نماد منافق است مرگ بر امریکا
    • In God we trust IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 0
      به روش خودت مینویسم، چون داریم با دیپلماسی میزنیم دهن هرچی یانکی و منافق و غربگدا هست
  • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 1
    کار را یکسره کنید یا در برجام بمانید و یا کامل خارج شوید( هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه )البته فقط مردم بدبخت رو زیر بار فشار نبرید خودتون هم مثل این مردم زندگی کنید.مثل این مردم فشار رو تحمل کنید . مثل این مردم حقوق بگیرید و ...( نه اینکه بچه هاتون کشور امریکا باشند بعد الکی بگید مرگ بر امریکا و حقوق بالا و نجومی بگیرید)حقوق نجومی یعنی حقوقی که سه چهار برابر یک کارگر بدبخت این مملکت فلاکت زده هست.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 0
    ايران اصراری ندارد که‌ آمريکا به‌ برجام برگردد اين آمریکا وسه کشور اروپایی هستند اصرار بازگشت‌ به‌ برجام دارند
  • FR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 0
    به درک ! بی بی سی این را به به برجامیون بگه !
  • ZOHA IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 0
    ایران هم به برجام برنمیگرده....مگه اینکه امریکاحداقل تحریمهای نفتی ایران روبرداره وبازارنفت اوپک وسایر نظم وانضباط بگیره.....الکی آمریکا بقیه منتکشی نکنن....بی فایدست....
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    ایران باید هر طور شده هزینه برگشت امریکا را بالا ببرد . پیمان بدون تضمین یعنی قبول زور . همه وظیفه داریم چه فقیر چه غنی به گوش دنیا برسانیم که امریکا تعهد نمی دهد و هر پیمانی بدون پشتوانه وجاهت قانونی و اخلاقی و حقوق بشری ندارد . در دراز مدت تمام جهان در رابطه با امریکا احتیاط خواهد کرد . و این یعنی نابودی شعار دروغین حقوق بشر یانکی ها .
  • فراجناحی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    امریکا به برجام برنمی گردد، اروپایی ها هم به تعهدات خود عمل نمی کنند و قصد دارند یا ایران خسته شود و شرایط جدید آنها را بپذیرد و یا هزینه خروج از برجام و اجماع جهانی علیه ایران شود . بهترین کار اظهار اشتیاق به مذاکره و در عین حال با شیب ملایم بسوی غنی سازی 60درصد انشالله
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    بایدن خودش را جمع کند واداب جلسات را نگدارد بس است لازم نیست به برجام لرگردد
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 0
    نیاز به بمب نیست ولی ما هم نیاز به جلب اعتماد آزانسی که جاسوس صهیونیست ها بوده و همچنین غرب و غرب زده نداریم.
  • ایرانی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    اولا امریکا سگ دست آموز اسرائیل است.بعدشم به ... ایرانی ها که حاضر نیست امریکا بر برجام برگردد.خدا با ماست.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    کشور آمریکا زیر سایه اسراعیل عمل میکند
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      هر دوشون جعلی غاصب بی هویت بی ریشه..یکی رژیم کودک کش !! یکی متوهم ِ کدخدا گریِ دهکده جهانی !! زالو صفت و حرام زاده.
  • علیرضا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    ملت ایران هزینه ای که پرداخت کرده خیلی بیشتر از رسیدن به بمب اتم هست ولی بمب نساخته پس وقتی ما هزینه اش رو پرداخت کردیم چه دلیلی داره که اتم نداشته باشیم؟رهبر ما بسیار عاقل تر از این حرفاست که به این موارد توجه نداشته باشه پس وقتی ما هزینه ای دادیم چی بدست اوردیم؟اهل دلا میدونن که چی بدست اوردیم .
  • خسرو IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    تا آمریکا از اظهار نظر های اصلاح طلبان که با ولع بازگشت ایران به برجام و پذیرفتن آن به هر قیمتی نا امید نشود بر ساز مخالفت و کوتاه نیامدن است هر وقت از آنها در داخل ایران کاملا نا امید شد تن به هر توافقی میدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس