موشک کروز

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از انهدام اهداف سطحی توسط جنگنده‌بمب‌افکن‌های F-۴ نیروی هوایی ارتش خبر داد.

به گزارش مشرق، در اولین روز از مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، جنگنده بمب‌افکن‌های F-۴ نیروی هوایی ارتش پس از انجام پرواز برد بلند از پایگاه‌های خود به سمت منطقه عمومی رزمایش و انجام عملیات سوختگیری هوایی از هواپیمای تانکر، با استفاده از موشک‌های بهینه شده و نسل جدید هوابه‌سطح بهینه شده اهداف سطحی خود را در منطقه عمومی رزمایش منهدم کردند.

ببینید:

تصاویری از رزمایش ارتش در سواحل مکران

امیر دریادار سید محمود موسوی، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: استفاده از موشک‌های ضد کشتی به روز شده هوا به سطح در این مرحله از رزمایش و همچنین اجرای عملیات توسط خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش از جمله نقاط قوت این مرحله از رزمایش بود.

وی افزود: همچنین در بخش دیگری از رزمایش، جنگنده‌های F-۴ نهاجا با هدف پشتیبانی از یگان‌های سطحی نیروی دریایی ارتش (Splash target)، شلیک به اهداف متحرک دریایی را با موفقیت تمرین کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ با بیان اینکه پرواز شناسایی جنگنده میراژ در ارتفاع پایین از دیگر عملیات‌های اجرا شده در این بخش از رزمایش بود که با مهارت خلبان این جنگنده اجرا شد، عنوان کرد: جنگنده‌های F-۴ نیروی هوایی ارتش به منظور پشتیبانی از نیروهای زمینی و دریایی ارتش با تیراندازی و استفاده از بمب های ۲۵۰ پوندی، مناطق در تصرف یگان‌های حمله ور در نقش دشمن را مورد هدف قرار دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 0
    درود به ارتش
  • کامران IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 1
    مگه ما ادعا نداریم که چندین مدل کروز زمین به زمین داریم و سالهاست تولید انبوه شده اند،پس چرا در هیچ رزمایشی بجای بالستیک یه بار کروز زمینی رو تست نمیکنیم!!!!؟ با احترام به نیروهای مسلح عزیز در این مورد یا دروغ گفتن یا از اهمیت این سلاح غافل هستند که بسیار بسیار بعیده
    • US ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      جواب کامران: این رزمایش، رزمایش موشکی نیست، درضمن ارتش در زمینه ی موشکی تازه کار هست، و این سپاه هست که تو کار موشکه و همچنین تکنولوژی بومی کروز در ایران خیلی دیر آغاز شده چون اولویت نداشته. در ایران، تا به حال موشک های بومی که از کشتی، جنگنده، و زیردریایی پرتاب شده اند، همه کروز هستند، که سوار کردن کروز به روی پلتفرم های مذکور بسیار سخت تر از لانچر زمینی کروز هست. ایران فعلا نیازی به کروز زمینی نداره (غیر از سواحل)، و بالستیک بیشتر به دردش می خوره. کاری رو که کروز زمینی می خواد واسه ایران انجام بده، توسط پهپاد انتحاری انجام می شه. (کامنت من به هیچ عنوان به معنی تایید محتوای کامنت شما نیست.)
    • افشین IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      این مانور ارتش هست. تمام موشکهای زمین به سطح و سطح به سطح و هوا به سطح و هوا به زمین در این مانور آزمایش شد. شما چطور ندیدی؟ اما در بخش موشکهای برد بلند ( بالای ۳۰۰ کیلومتر) ماموریت سپاه هست. ضمنا پيچدگي موشکهای بالستیک البته نقطه زن خیلی بیشتر از کروز هست. کشورهای دیگه از بالستیک برای حمل کلاهک هسته ای استفاده میکنند و برای همینم دقت براشون مهم نیست. چون توان ساخت بالستیک نقطه زن رو ندارن بیشتر به کروز میپردازن ولی هزینه کروز بیشتر هست. برای ما بالستیک بخاطر نقطه زن بودن و همچنین هزینه پائینتر و عبور از بیشتر پدافندها اولویت بالاتری داره. اما شما بهتر هست در مورد کروز به سخنان روبین اوزي فکر کنم هست.پدر موشکی اسرائیل مراجعه کنی تا بفهمی ادعا هست یا واقعييت. از خود تحقيري لذت نبرید. خیلی از کرورها رو اصلا ندیدیم و در آینده شاید ببینیم.
  • علی دریکوند IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 1
    ما اول ۲۵۰ تا ۳۰۰ فروند جنگنده نسل ۴ونیم و نسل ۵ به شدت نیاز داریم . تانک و نفربر پیشرفته و راکت انداز وخمپاره انداز و توپهای متحرک و خودکشی. و خودروهای زرهی فوق پیشرفته انواع بالگردهای ترابری تدارکاتی فوق سنگین سنگین و نیمه سنگین و نیمه سبک و سبک و وفوق سبک و پدافنداهای قدرتمند جدید و رادارهای بسیار پیشرفته تر و قوی تر لازم دارم و هواپیماهای آواکس سنگین و سبک و هواپیماهای جنگ الکترونیک سنگین وسبک و دومنظوره سنگین و سبک و هواپیماهای گشت . و شناسایی و نظارت و جاسوسی و دومنظوره و چند منظوره. و انواع هواپیماهای تانکر سوخت رسان سنگین و متوسط و بالگردهای تهاجمی رزمی جنگنده فوق پیشرفته انواع هواپیماهای ترابری و تدارکاتی فوق سنگین و سنگین و نیمه سنگین و نیمه سبک و سبک و سبک و هواپیماهای آموزشی و پدافندهای قدرتمند تر و پیشرفته تر و رادارهای جدید قویتر و جدیدتر و چه ساخت داخل بومی چه ساخت مشترک و بخصوص خرید از کشورهای که از آمریکا نترسن و به ما تجهیزات و تسلیحات فوق پیشرفته آخرین مدل هاش باید برای ارتش و سپاه و بخصوص ارتش نیروی نظامی اول کشور تهیه شود
    • افشین IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 0
      اینکه بفکر اقتدار کشورت هستی خیلی قابل تحسین هست. آفرین. اما نوشته ای به این شدت چرت تا حالا ندیده بودم. برای خرید هم عید وقتی گیری بوتیک اینجوری خرید نکن عزیزم.
  • محمد IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    خدا قوت پهلوانان گمنام وبی ادا
  • Ali IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    بسیار عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس