چین و روسیه خواستار کاهش تحریم های کره شمالی شدند

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد یگان‌های ترکیبی ارتش این کشور رزمایش توپخانه‌ای را برای افزایش آمادگی دفاعی کشور انجام داده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه های دولتی کره شمالی بامداد یکشنبه گزارش دادند که نیروهای مکانیزه ارتش کره شمالی تمرینات آتش توپخانه‌ای را به عنوان بخشی از تلاش برای تقویت توان دفاعی این کشور برگزار کردند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) در این باره خبر داد که این رزمایش‌ها روز شنبه و در حالی انجام گرفتند که پیونگ‌یانگ به طور فزاینده‌ای از آنچه که به عنوان رفتار دوگانه کشورهایی مانند کره جنوبی و آمریکا می‌بیند گلایه‌مند است.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی توانایی تولید اورانیوم بیشتر را دارد

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تحلیلگران می‌گویند کره شمالی به دنبال عادی‌سازی فعالیت‌های دفاعی خود با هدف جلب پذیرش بین‌المللی نسبت به تسلیحات اتمی و زرادخانه موشک‌های بالستیک خود است که توسط قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تحریم شده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر نیروی توپخانه متعارف کره شمالی در امتداد مرز سنگربندی شده با کره جنوبی مستقر هستند، جایی که بُرد آنها تا پایتخت پرجمعیت این کشور یعنی سئول می‌رسد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی ادامه داد: «به محض صدور دستور شلیک توسط فرماندهان یگان‌های ترکیبی، توپخانه‌ها برای انهدام دشمن [فرضی] به صورت رقابتی هدف را گلوله‌باران کردند تا با دقت به آن ضربه بزنند».

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

این در حالی است که یک هفته پیش، نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی، رزمایش نظامی مشترکی را در مقیاس کوچک و به‌دور از جنجال رسانه‌ای گذشته که باعث تنش در پیونگ‌یانگ می‌شد، برگزار کردند. 

پیش از این نیز «کیم جونک راک» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد به‌جز انجام آزمایش‌های موشکی مختلف توسط کره شمالی، اخیراً فعالیت نظامی غیرمعمول در این کشور مشاهده نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 1
    رزمایش گرسنه های عقب افتاده(:

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس