کد خبر 1295865
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
آمریکا به حوادث شب گذشته بغداد واکنش نشان داد

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که درباره گزارش حمله پهپادی به اقامتگاه نخست وزیر عراق، از نزدیک با نیروهای امنیتی این کشور در تماس است و به آنها برای تحقیق در این باره، پیشنهاد کمک داده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به حوادث شب گذشته در منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد و گفت: گزارش ها درباره حمله پهپادی به اقامتگاه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق را دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید:

تیراندازی و انفجار در منطقه سبز/ مقام‌های عراقی: سوءقصد به جان الکاظمی ناکام ماند

وی همچنین مدعی شد: از اینکه وی صدمه ای ندیده خوشحالیم. این اقدام آشکارا تروریستی است و ما آن را به شدت محکوم می کنیم.

پرایس افزود: آمریکا از نزدیک با نیروهای امنیتی عراق در تماس است و پیشنهاد داده که در تحقیق پیرامون این حمله، به آنها کمک کند.

بامداد روز یکشنبه، نهاد موسوم به «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» با انتشار بیانیه‌ای هدف قرار گرفتن منزل نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری را تائید کرده هرچند افزوده است که این اقدام ناکام مانده و الکاظمی در سلامت کامل است و او در زمان حمله به اقامتگاه وی، در منزل نبوده است.

همچنین، خبرها حاکی از تبادل آتش سنگین در حوالی منطقه سبز بغداد بود. بعداً، الکاظمی در پیامی توئیتری، از سلامت حال خود خبر داد و خواستار حفظ آرامش شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بختیاری IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    بدون هیچ تردیدی از شگردهای آمریکای تروریست وحشی هست.چون در شرایطی که قرار هست مثل موش به بیرون پرتاب شوند هر کاری برای اغتشاش و تروریستی کردن وضعیت عراق انجام می دهند. همچنین الکاظمی خائن و دوستان امنیتی خودش اجرا کننده طرح تروریست های امریکایی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس