کد خبر 1295825
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: دیشب صدای انفجاری مهیب در منطقه سبز بغداد خواب را از چشمان ساکنان آن ربود . چندی بعد مشخص شد منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است . بلافاصله پس از این اقدام ، وزارت خارجه آمریکا این حمله را محکوم کرد.

در خصوص حمله به منزل مسکونی الکاظمی ۲ احتمال به اذهان متبادر می گردد.

 اولین احتمال این که عملیات مزبور توسط مقاومت عراق انجام گرفته که با توجه به قانونی بودن جایگاه نخست وزیر فعلی که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به حساب می آید و ایضا رای فراکسیون های حامی حشدالشعبی به وی ، بسیار بعید به نظر می رسد که گروههای مقاومت شیعی در شرایطی که پس از کشتار وحشیانه معترضان به نتیجه انتخابات توانسته اند کاظمی و عواملش را به گوشه رینگ برانند، دست به همچین حماقتی زده باشند زیرا در افکار عمومی به شدت به ضرر آنها تمام خواهد شد.

و اما دومین حدس اینست که پس از شعله ور شدن جو عمومی علیه کاظمی، حمله پهپادی دیشب با هدف انحراف افکار عمومی از تقلب مشهود عوامل دولت در انتخابات و کشتار روزهای گذشته معترضان حاضر در تظاهرات مسالمت آمیز توسط گماشتگان نظامی و امنیتی نخست وزیر باشد.

با عطف با قرائن، حدس دوم به واقعیت نزدیکتر جلوه می کند، لکن نفس مبادرت به حمله پهپادی علیه منزل نخست وزیر ، تحولی به شدت خطرناک و تحریک کننده است که می تواند ‌ابعاد پیچیده سناریوی تلاش جهت آشوب، ناامنی و جنگ داخلی در عراق را نشان بدهد.

در هر صورت به نظر می رسد بغداد حداقل تا دوهفته آینده روزهای آرامی را پیش روی خود ندیده و التهاب سیاسی و امنیتی در آن تداوم می یابد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 1
    کار صهیون ها و یانکی ها است برای آن که ضمن انداختن این سوءقصد به گردن گروه های مقاومت مانند حشدالشعبی و زیرمجموعه های آن، افکارعمومی در عراق و دولت آن کشور را برای خلع سلاح آن ها به خصوص در زمینه پهپاد آماده کنند!
    • رضا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      كم چرت و پرت بباف پدر جان ! صبح تا شب توى فضاى نت ولويى لااقل يه نظر درست بده كار خود نامردشه ، اين روسياه استاد همين پدر سوخته بازى هاست ، مثل انفجار بيست و اندى سال پيش در حرم امام رضا كه قصد داشتند يه گروه روسياه رو متهم كنند اما اين مارمولك ميخواد با يه كرشمه دو كار رو انجام بده ، انحراف افكار مردم از تقلب و متهم ساختن حشد شعبى ، ايشالا كه همين روزها دستش رو ميشه.
    • KIAN71 IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      قشنگ مشخصه بغض داری نسبت به کاربر سید! ‌ ‌بیخیال خودت هم کم پلاس نیستی داخل فَجازی. دوست باش و منصف. همه داخل یک قطاریم
  • . IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    چقدر بی صاحب است عراق که با پهپاد و اطلاعات کافی از محل خانه نخست وزیرش امده اند که انجا را بمباران کنند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 1
    کار حشد الشعبی هست
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      از کجا میدونی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس