شنیده‌شدن صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز بغداد - کراپ‌شده

کانال صابرین‌نیوز گزارش داد صدای انفجار و تیراندازی در منطقه سبز بغداد شنیده شده و تعداد زیادی نیروی امنیتی در داخل و اطراف دروازه های منطقه سبز مستقر شده‌اند.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

کانال «صابرین‌نیوز» در خبری فوری گزارش داد: «صدای انفجار در منطقه سبز بغداد شنیده شده است. در نزدیکی منطقه سبز تیراندازی شدیدی در حال رخ دادن است».

این رسانه عراقی سپس نوشت: «آژیرهای خطر در داخل سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمده و تعداد زیادی نیروی امنیتی در داخل و اطراف دروازه های منطقه سبز مستقر شده‌اند».

صابرین‌نیوز در ادامه گزارش خود افزود: «آژیر ماشین های پلیس در منطقه سبز و اطراف آن شنیده می‌شود. هواپیماهای جنگی و پهپادها در تعداد گسترده بر فراز منطقه سبز در حال پرواز هستند».

این رسانه عراقی ادامه داد:‌«ستون‌های دود از داخل منطقه سبز در بغداد بلند شده است. سفارت آمریکا در بغداد به طور تصادفی در حال تیراندازی هوایی است».

صابرین‌نیوز دقایقی بعد با اعلام خبر وقوع دومین انفجار در پایتخت عراق، گزارش داد که از هتل بابل در بغداد با پلیس تماس گرفته شده و وضعیت اضطراری اعلام شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در عراق گزارش داد که در نزدیکی منزل «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در منطقه سبز هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

برخی منابع عامل این حمله را پهپاد انفجاری و برخی دیگر، موشک کاتیوشا اعلام کرده‌اند. هنوز هیچ منبع رسمی دولتی یا رسانه‌ای عراقی این خبر را تایید نکرده است.

دقایقی بعد اما نهاد موسوم به «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد که منزل نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری هدف سوءقصد قرار گرفته بود اما این تلاش ناکام مانده و الکاظمی در سلامت کامل است.

در متن این بیانیه آمده است: «سوء قصد نافرجام علیه نخست وزیر، فرمانده کل نیروهای مسلح، توسط یک پهپاد بمب‌گذاری شده که قصد داشت اقامتگاه وی را در منطقه سبز بغداد هدف قرار دهد، انجام شد ولی او آسیبی ندیده و در سلامت کامل است. نیروهای امنیتی به نوبه خود اقدامات لازم را در رابطه با این تلاش نافرجام انجام می‌دهند».

با این حال منبع ویژه صابرین نیوز از داخل کاخ ریاست‌جمهوری عراق می‌گوید: «هیچ آسیبی [به این ساختمان] وارد نشده است. یک پهپاد کوچک به کاخ مصطفی الکاظمی برخورد کرد که بدون آسیب‌دیدگی بود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 5
    آهان ،، بارک الله،، این درسته،، روش مواجهه با این مرتیکه الاغ آمریکایی،، همین روش درسته.. زنو بچه اش را بایستی بمباران کرد تا جز جیگر بزنه،،تازه این کمه. با سه چهارتا ضربه هوک چپ و راست،، بهش. حالی کرد که اینجا عراقه،، منهتن نیست،،گوساله سه تیغ،چاله چوله.
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    چه بد
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 1
    کار دار دسته حامیان خودش است .
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 0
    کاش سقط میشد .
  • بصیرت IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 3
    سو قصد از نوع آمریکایی و اسرائیل برای سه هدف اصلی : 1)افزایش محبوبیت الکاظمی 2) تثبیت تقلب انتخابات مجلس 3) قرار آن نیروهای حشدالشعبی در مقابل مردم
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    الکاظمی حنا ت رنگ نداره تو هم مثل حامد کرزی انقضاء تموم بشه شوتت میکنن ؟؟؟ بدبخت
  • US ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    7 2
    این فیلم بازیها قدیمی شده اگر قصدترور الکاظمی غرب گرا ی حامی آمریکا بود راههای راحتتر ی هم وجود داشت لازم نبود زمانی که در اقامتگاهش بود ترور بشه ضمن اینکه همه میدانند پهپادها از کمترین خطا برخوردارند .این وسط عده ای میخواهند اوضاع رو علیه نیروهای حشد والشعبی متشنج و حمله های آتی علیه تظاهرکننده گان مسالمت آمیز تغلب در انتخابات عراق رو موجه نشان دهند و ازآب گل آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      3 2
      احسنت، دقيقأ همینطوره! اومدم اینجا بنویسم که این سناریو با همکاری یانکی‌ها طراحی و انجام شده تا اولأ بندازن گردن حشد الشعبی و دومأ بگن حالا یه سال دیگه هم نیروهای آمریکایی بمونن تا امنیت برقرار بشه، خود کاظمی هم کاملا در جریانه وگرنه تو اون خرتوخری عراق، ترور این هویج که نباید کار مشکلی باشه!!!
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 1
    بازی خودشه
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 1
    عمرا کار ایران باشه. کار اسرائیل
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    4 1
    این حنای غربی عربی و عبری دیگر رنگی ندارد شعور و درک ملتها بیشتر از این حرف هاست الکاظمی مهره غرب و عرب هاست ، بوجود آمده تا سناریوی فعلی عراق رو رقم بزنه اول با کمک جریان صدر سریال انتخابات رو کلید زدند ، بعد کشتار معترضان رو بازی کردند و اکنون سناریوی پرتاب راکت به داخل منطقه سبز رو بازی کردند تا معترضان و مقاومت را عامل این کار معرفی کنند آنهم نه علیه نخست وزیر کنونی بلکه الکاظمی تاریخ گذشته ! مردم عراق باید خیلی باهوش باشند وگر نه با حیله های یزیدی دوباره بر میگردند به گذشته تحقیر و ارعاب . بهترین راه برون رفت خنثی سازی مکر دشمنان، توکل به خدا و ائمه و حفظ هوشیاری و اتحاد . یا علی
  • US ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 2
    از اولش هم قرار نبوده چیزیش بشه . کاتیوشا و پهباد انتحاری حتی بهش خط ننداختن . بازی سیاسی برای این جناعت همیشه پر سر و صدا ولی کاملا بی خطره .
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 4
    گروههای مسلح عراقی باید خلع سلاح بشن اینها برای حفظ قدرت به هر عملی دست می زنند.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 0
    الکاظمی روزی که سینه عراقی ها را نشانه رفت و هموطنانش را قتل عام کرد ، مرد . به جنازه مرده لگد زدن فایده ای ندارد . جنازه اش را قبل از تعفن ، دفن کنید .
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    2 0
    اتفاقی براش نیفتاد چون قبلش هماهنگ شده بود که خانه نباشه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    چه بازی مسخره ای .خودتونید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس