کد خبر 1295861
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
دستگیری ۲۶۶ سارق در طرح کاشف پلیس پایتخت

رئیس پلیس تهران ازدستگیری ۲۶۶ سارق در طرح کاشف پلیس پایتخت خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین رحیمی" در پنجمین مرحله طرح کاشف با اشاره به اینکه این مرحله از طرح کاشف با محوریت مقابله جدی با سرقت و قاچاق کالا انجام شده است، بیان داشت: در این مرحله از طرح کاشف، ۲۶۶ سارق کیف قاپ، سارق منزل، سارق اماکن، مغازه و سارق خودرو و موتور سیکلت دستگیر شده است، که ۱۶۹ نفر از آن‌ها دارای سوابق متعدد کیفری می‌باشند.

بیشتر بخوانید

دستگیری اشرار اسلحه‌ساز و گوشبر +عکس

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح ۵۶ باند سرقت متلاشی و دستگیر شدند، عنوان داشت: سارقان دستگیر شده به دو هزار و ۶۸۵ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شناسایی و دستگیری یک باند مخوف آدم ربایی، گفت: اعضا این باند که از اتباع افغانستانی می‌باشند، فرزند ۹ ساله یک تاجر افغانستانی را ربوده بودند و در قبال آزادی آن ۴۰۰ هزار دلار درخواست کرده بودند که با درایت ماموران پلیس آگاهی اعضا این باند دستگیر و این کودک به آغوش خانواده اش برگردانده شد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان مسلح، بیان داشت: در این مرحله از طرح، فردی که در اتوبان‌های همت، حکیم، امام علی علیه السلام و... خودروهایی که راننده آن‌ها خانم بوده را تعقیب می‌کرد و به بهانه اینکه خودروی آن‌ها دود می‌کند و دارای نقص فنی می‌باشد، آن‌ها را متوقف و سپس به زور و با تهدید چاقو به این افراد تعرض و دست درازی می‌کرد، شناسایی و دستگیر کردند که تا کنون ۶ نفر خانم این فرد شیاد را شناسایی کرده اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری باند ۹ نفره سرقت گوشی و کشف ده‌ها تلفن همراه از آن‌ها، گفت: در این مرحله از طرح کاشف اعضا ۵ نفره باندی که با زور و با تهدید قمه و چاقو از تعدادی از کافی نت‌ها سرقت کرده بودند، نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری ۲۸ نفر از محکومان متواری در حوزه سرقت، بیان داشت: مقابله با سرقت از جمله اولویت‌های اصلی پلیس پایتخت است که با جدیت این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اقدامات ۷ ماهه پلیس امنیت اقتصادی و اینکه پلیس امنیت اقتصادی پلیسی نوپا می‌باشد، بیان داشت: در ۷ ماهه سال جاری تعداد ۲۳۶ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی با حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۵۷ نفر در حوزه زمین خواری گفت: در ۷ ماهه سال جاری ۶۱ نفر از بدهکاران بانکی که محکوم و متواری شده بودند نیز توسط پلیس امنیت اقتصادی پایتخت دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حوزه فرار مالیاتی ۳۲ نفر دستگیر شدند، عنوان داشت: در ۷ ماهه سال جاری در مجموع ۴۳۹ نفر به اتهام زمین خواری، اخلال در نظام بانکی و اقتصادی، اختلاس، رشاء و ارتشا دستگیر شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در بحث مقابله با کالای قاچاق ۵۶۹ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این حوزه ۸۹۰ نفر دستگیر و در این زمینه ۱۵۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه کالای مکشوفه در ۷ ماهه سال جاری ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم، عنوان داشت: از ابتدای سال تا کنون در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد ۱۷ مرحله طرح عملیاتی اجرا، که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم گرانقدرمان خط قرمز پلیس است، که با همه توان و با اقتدار از امنیت و آرامش مردم دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد کسی امنیت و آرامش اجتماعی، اقتصادی و... جامعه را مختل نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ترا خدا رهایشان نکنید بفرستید سیبری کار کنند آدم بشند سارقها جان مردم را گرفته اند و شما مماشات می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس