پرونده جانبازی من را بستند و خدمات ما را لغو کردند. آقای [...] به یکی از جانبازهای ما گفته من چه قانونی و چه غیر قانونی در این آسایشگاه را خواهم بست .

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به تقل از فارس ، پیرعلی یکی از جانبازان مستقر در آسایشگاه بقیه الله در گفتگو با خبرنگار گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس در رابطه با ساخت مرکز توانبخشی در این آسایشگاه گفت: جانبازان از احداث توانبخشی در این مرکز ناراضی نیستند بلکه حرف ما این است که ما در این آسایشگاه می مانیم و بنیاد هم کار ساخت را آغاز کند.

 

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد ما آسایشگاه را خالی کنیم گفت: آسایشگاه بقیه الله 30 هزار متر است، ما در قسمتی از این ساختمان ساکن می شویم و آن ها هم کارشان را شروع کنند. لزومی ندارد جانبازان از این جا بروند.

 

وی با اشاره به فروش ساختمانی که محل نگهداری تعدادی دیگر از جانبازان بود افزود: اگر واقعا بنیاد دنبال این است که یک مرکز توانبخشی بسازد چرا ساختمان ظفر را سال گذشته فروخت؟ چرا همان ساختمان را برای توانبخشی آماده سازی نکرد؟

 

وی ادامه داد: زمین ساختمان ظفر برای نگهداری جانبازان وقف شده بود که با فروش آن مشخص شد بنیاد شهید معنای وقف را هم نمی داند.

 

این جانباز مستقر در آسایشگاه بقیه الله با اشاره به صحبت های اخیر مسئولان بنیاد شهید مبنی بر رونمایی از طرح ساختمان توانبخشی در این مرکز اظهار داشت: رونمایی کردن از چهار تا ماکت و نقاشی که کاری ندارد، من هم همین الان می توانم نقشه ای بکشم که اینجا قرار است شهربازی شود.

 

وی در همین رابطه افزود: جانبازهایی که قرار است در مراسم رونمایی حضور داشته باشند چه کسانی هستند؟ موضوع این است که اگر نماینده جانبازان باشند که هیچ اما این که چند نفر از جانبازان را بیاورند و خودشان بگویند این ها به نمایندگی از همه جانبازان آمدند که درست نیست.

 

این جانباز خاطر نشان کرد: موضوع اصلی بحث ما الان، ساخت مرکز توانبخشی نیست بلکه ما اعتراضمان به رفتاری بود که با جانبازان این جا کردند. مثلا یکی از جانبازان را از روی ویلچر انداختند. در را قفل کردند روی بچه ها و یا تابلو آسایشگاه را پایین آوردند.

 

پیرعلی با اشاره به اینکه حرف ما این است کسانی که این کار را کردند به دستور چه کسی بوده، بیان داشت: باید با افراد ذی ربط در این بی احترامی برخورد شود و نسبت به این بی احترامی هم اعاده حیثیت شود. الان این موضوع برای ما مهم است و بحث ساخت در مرحله بعدی قرار دارد.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید مبنی بر اینکه هر کس ضرب و شتم شده سند بیاورد، خاطر نشان کرد: این که نشد حرف. ما هم می گوییم اگر بنیاد سند دارد که مالک این ساختمان است سند بیاورد.

 

پیرعلی خاطرنشان کرد: آقای خسرو آبادی مدیر کل روابط عمومی اساسا در جایگاهی نیستند که این حرف را می زنند. خسروآبادی مدیر روابط عمومی است و وظیفه دارد روی خرابکاری بنیاد ماله بکشد. این جا به جانبازان توهین شده و ما شاهد عینی داریم، همسایه ها بودند شهادت می دهند. جانبازانی هم که مورد اهانت قرار گرفته اند نیز این جا حضور دارند.

 

این جانباز مستقر در آسایشگاه بقیه الله با تکذیب دیدار سردار انصاری با جانبازان مبنی بر این که قرار است آن ها به آسایشگاه خصوصی و یا آسایشگاه شهید بهشتی منتقل شوند بیان داشت: منظور آقایان از آسایشگاه خصوصی یعنی آسایشگاه سالمندان و معلولین. آیا جانبازی که چند سال برای این مملکت جنگیده این شأن و جایگاهش است؟ بنیاد نه تنها هیچ رایزنی ای با ما نکرده بلکه بعد از کار توهین آمیزشان جرأت هم ندارند بیاند طرف ما و جواب گوی کاری که کردند باشند.

 

وی گفت: آقای خسرو آبادی در چه مقامی است که برای ما تعیین تکلیف می کند؟  مگر ما این جا اختیار خودمان را نداریم که ایشان برای ما تصمیم گیری کنند؟!

 

پیر علی با اشاره به این صحبت مسئولان بنیاد مبنی بر تصمیم ساخت مرکز توانبخشی از سال 85 تاکید کرد: سال 87 موقع مدیریت آقای دهقان از بودجه دولتی هفتصد تن میل گرد آوردند که این جا را بسازند اما چند ماه پیش شب شهادت حضرت علی(ع) گروهی شبانه آمدند و میل گردها را بردند که این اتفاق در زمان آقای زریبافان افتاد. سوال ما این است که اگر کسی بخواهد جایی را بسازد میل گرد می آورد یا می برد؟! شما که می گویید از سال 85 قصد ساخت داشتید چرا این کار را کردید؟!

 

پیرعلی ادامه داد: بنیاد معلوم نمی کند دقیقا چه تصمیمی برای این آسایشگاه دارد چرا که تاکنون چند نفر خریدار آمده اند و از محیط آسایشگاه دیدن کردند.

 

ایشان با اشاره به صحبتی مبنی بر اینکه بنیاد فیلمی دارد که نشان می دهد به جانبازان توهینی نشده است افزود: اگر آن ها فیلمی دارند حتما به ما یا به رسانه ها نشان دهند.

 

وی اظهار داشت: بنیاد می خواهد با شانتاژ این موضوع را پنهان کند. این طور که این ها با ما برخورد کردند، باور کنید ما با عراقی ها این برخورد را نمی کردیم. آقایان آمدند جانبازان ما را تحقیر کردند و یکی از بچه های ما را که قطع نخاع است و نمی تواند راه برود در را رویش قفل کردند.

 

این جانباز بیان داشت: آقای هادیانی معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران می گوید این کسانی که به جانبازان تعدی کردند خودسر بودند. یعنی همکاران آقای زریبافان خودسرند؟ اگر این طور است که باید برکنار شوند.

 

پیرعلی گفت: این ها به ما برچشب سیاسی می زنند. جالب است چون  این برچسب در همه جا به خودشان می چسبد. شخص آقای[...] تو روی من می ایستند و می گویند من شما را بیرون می کنم و در این آسایشگاه را می بندم. دستور دادند به سازمان استان تهران که این پرونده را پیگیری کنند.

 

وی تاکید کرد: آقای [...] صلاحیت ماندن در این پست را ندارند چرا که بنیاد شهید و امور ایثارگران جای قابل احترامی است و باید به دور از هر گونه جریانات سیاسی اداره شود. آقای[...] نمی تواند در یک زمان هم به گرایشات سیاسی خود بپردازد وهم خدمات بدهد به خانواده های شهدا و ایثارگران . در مدیریت فعلی بنیاد ، بیمه درمانی ما بسیار محدود تر از گذشته شده است.

 

وی با اشاره به این که یک جانباز حتی اگر به مرحله خیلی غیر عادی ادم هم بکشد بیناد باید خدماتش را تا پایان زندگی این جانباز ارائه دهد، افزود: حکم با قوه قضاییه است و بنیاد حتی باید در پرونده حقوقی یک جانباز به صورت مالی و حقوقی از ما حمایت کند. اما الان بنیاد آسایشگاه ما را رها کرده و دو تن از جانباز عزیز از بیرون آمدند و به ما کمک می کنند که از دفتر آقای رییس بنیاد با آن ها تماس گرفته شده و تهدیدشان کردند که اگر کمک کردن به ما را ادامه دهند حقوقشان را قطع می کنند.

 

وی اظهار داشت: پرونده جانبازی من را بستند و خدمات ما را لغو کردند. آقای [...] به یکی از جانبازهای ما گفته من چه قانونی و چه غیر قانونی در این آسایشگاه را خواهم بست . یکی از جانبازان که از آن ها پرسیده چرا این کار را می کنید؟ ما داریم اینجا زندگی می کنیم. به او گفتند این جا دیگر آسایشگاه نیست. بروید و فکری به حال خودتان بکیند . این برخورد ها نشان از یک بی قانونی در سیستم مدیریتی بنیاد است.

 

پیرعلی گفت: من رفتم دفتر استان مان درخواستی داشتم می گویند پرونده شما بسته شده. می پرسم چرا می گویند به دستور آقای زریبافان و از طرفی این موضوع را کتبا هم به من اعلام نمی کنند. من صدای آن ها را ضبط کردم و شاهد هم دارم.

 

ریاست بنیاد اصلا آسایشگاه را قبول ندارند و حاضر نیستند با ما سر این موضوع گفتگو کنند. ایشان می گویند ما غاصب هستیم و اگر با این ها گفتگو کنم یعنی موجودیتشون را قبول کردم . ما سی سال است که این جا زندگی می کنیم مگر اقای زریبافان پول اینجا را دادند که ما را غاصب می خوانند.

 

وی بیان داشت: قبل از اینکه اقای زریبافان رییس شوند ما جان خودمان را کف دست گرفته و جنگیدیم و خوب حالا به این وضع دچار شدیم، حالا چه شده که ما از دید آقای زریبافان غاصب شناخته شدیم. به ما می گویند چون غاصبید نمازتان این جا درست نیست و ادبیات ایشان اصلا درست نیست.

 

پیرعلی در پایان اظهار داشت: حرف اول و آخر ما این است که آقای زریبافان باید علاوه بر این که پاسخگو باشند، اعتماد این جانبازها را هم جلب کنند و توضیح دهند چرا این رفتار ها شکل گرفته است و با کسانی که مقصر بودند برخورد جدی شود و یا حتی از کار برکنار شوند.

 

انتهای پیام/م.ص

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس