ائتلاف الفتح: نیروهای آمریکا به معترضان عراقی تیراندازی کردند

یکی از سران ائتلاف سیاسی الفتح می‌گوید نیروهای آموزش دیده آمریکا به سوی معترضان نتایج انتخابات پارلمانی در ورودی منطقه سبز بغداد شلیک کرده‌اند.

به گزارش مشرق، اظهارات «حسن سالم»  زمانی قابل تامل می‌شود که نیروهای امنیتی عراقی در اعتراضات جمعه اقدام به چند دقیقه تیراندازی هوایی کردند؛ تیراندازی ممتدی که بیش از ۱۰ دقیقه ادامه داشت و این سوال در برخی محافل عراق مطرح است که آیا امکان دارد برخی طرف‌ها از هیاهو و صدای ممتد تیراندازی هوایی استفاده کرده باشند تا گلوله مستقیم به سوی معترضان شلیک کنند؟

یک نکته دیگر این گمانه را تقویت می‌کند که یکی از معترضان وابسته به عصائب اهل الحق نه با یک گلوله سرگردان و تصادفی بلکه با سه گلوله از پشت به شهادت رسید.

عضو ائتلاف الفتح تصریح می‌کند که نیروهای آموزش دیده به وسیله آمریکایی‌ها اقدام به شلیک به سوی معترضان کرده‌اند.

این گمانه به شدت در میان کارشناسان عراقی قوی است که یک طرف سوم مانند نیروهای آمریکایی مستقر در سفارت آمریکا یا گروهی که نمی‌خواهد این ترورها به نام آن تمام شود به معترضان شلیک می‌کند و این شامل کشته شدگان معترض اکتبر ۲۰۱۹  نیز با هدف ایجاد فتنه بین گروه‌های عراقی می‌شود.

اما نکته قابل توجه دیگر، ترور فرماندهان عصائب اهل الحق در عراق است؛ گروهی که به دشمنی با آمریکا، رژیم صهیونیستی و دخالت‌های امارات متحده عربی در عراق معروف است و البته با دولت انتقالی عراق هم زاویه دارد.

پیش از این نیز در جریان اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹، تعدادی از نفوذی‌ها در میان معترضان، «وسام العلیباوی» فرمانده عصائب و یکی از فرماندهان سابق الحشد الشعبی را در «العماره» مرکز استان میسان در جنوب شرقی عراق به شهادت رساندند.

ایرنا پیش از این در ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ گزارشی با عنوان «تیم ترور آمریکا در راه عراق» گزارشی از اهداف پنهان اعزام یگان ویژه آمریکایی به نام «فورت کارسون» منتشر کرده بود.

«محمود الربیعی» سخنگوی عصائب اهل الحق در همان زمان به ایرنا گفت که تیم ترور آمریکایی موسوم به «فورت کارسون»، یک نیروی رزمی است که حضور آنها در عراق، ادعای نبود نیروهای رزمی خارجی در عراق را تکذیب می‌کند و نشان می‌دهد که حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در عراق فقط برای آموزش و مشاوره نیست بلکه اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

اخیرا نیز اخباری در رسانه‌ها مبنی بر ورود اولین گروه تیم ترور آمریکا به عراق منتشر شده است.

صاحب نظران عراقی در همان زمان گفتند که بعید نیست این نیروی ویژه آمریکایی، دست به ترور برخی از فرماندهان مقاومت در عراق بزند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس