آمریکا عراق آمریکا

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه مقاومت اسلامی در این کشور توانایی خروج نظامیان آمریکایی را دارد، گفت که نخست وزیر عراق در سفر آتی خود خواهان خروج این نظامیان خواهد شد.

به گزارش مشرق، «محمود الربیعی»، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق، در بغداد گفت که نخست وزیر این کشور در سفر آتی خود به آمریکا از مقامات این کشور خواهد خواست نظامیان آمریکایی را از عراق خارج کند.

وی افزود: «ما در جنبش عصائب اهل الحق عراق و حتی در ائتلاف الفتح خوب می‌دانیم که گفت‌وگوی راهبردی با آمریکایی‌ها بی‌فایده است و این گفت‌وگو عبارت است از حرف‌های تکراری برای بازار گرمی و امروز و فردا کردن که با هدف طولانی کردن زمان باقی ماندن نیروهای اشغالگر آمریکایی در اراضی عراق صورت می‌گیرد و به رغم مصوبه پارلمان، درخواست دولت سابق و مردم عراق است».

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان برگزاری دور چهارم گفتگوهای واشنگتن و بغداد

سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: «ما معتقدیم که آمریکایی‌ها در آینده نزدیک عراق را ترک خواهند کرد؛ چرا که مقاومت اسلامی تصمیم خود مبنی بر مقابله با آن‌ها را گرفته که این تصمیم بعد از شکست همه تلاش‌ها و پایان همه فرصت‌هایی گرفته شد که به آمریکایی‌ها و دولت فعلی عراق برای تحرکات دیپلماسی و سیاسی داده شد تا به نتیجه‌ای که عراق را از وجود این نیروها خلاص کند، ختم شود».

حضور آمریکایی‌ها در عراق مخالف قانون اساسی است

محمود الربیعی تأکید کرد: «حضور نیروهای آمریکایی در عراق مخالف صریح قانون اساسی این کشور است. گذشته از این، برای حضور  این نیروها در عراق هیچ موافقت یا تأییده‌ای از پارلمان عراق که کشوری با نظامی پارلمانی است، وجود ندارد و دولت حق ندارد بدون موافقت پارلمان،‌ هیچ نیروی نظامی خارجی را در خاک عراق باقی نگه دارد».

بیشتر بخوانید:

رسانه‌های عراقی: نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهند شد

او در ادامه گفت: «به ویژه اینکه دولت عراق اعتراف کرد که این نیروهای حاضر [در عراق] برخلاف ادعای دولت‌های سابق نه‌تنها نیروهای آموزش و مستشاری و اطلاعاتی نیستند، بلکه نیروهای زمینی نظامی ارتش هستند که سلسله جنایت‌هایی مرتکب شده‌اند».

او تصریح کرد: «از بین این جنایت‌هایی که نظامیان آمریکا در عراق مرتکب شده‌اند می‌توان به بزرگترین این جنایت‌ها که به شهادت رساندن فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی وشهید المهندس) است، اشاره کرد. همچنین هدف قرار دادن مقر نیروهای الحشد الشعبی که آخرین این جنایت‌ها در قائم عراق رخ داد و مقر پلیس فدرال عراق و فرودگاه غیرنظامی کربلای مقدس هدف قرار گرفت. بعد از این همه جنایت‌ها عراقی‌ها نمی‌توانند حضور این نیروها در کشورشان را بپذیرند».

اجماع سیاسی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه گفت که دولت همه آنچه داشت را به کار گرفته و در بین نیروهای عراقی مؤثر اجماعی سیاسی وجود دارد مبنی بر اینکه مصطفی الکاظمی در سفر به آمریکا از این کشور بخواهد نیروهای خود را از عراق خارج کند و من معتقدم که این فشار مردمی و قدرت سلاح مقاومت و تلاش‌هایی که برخی از جریان‌های سیاسی داشته، دولت را که مرتباً مردد بوده و بسیار هم تأخیر داشته، به این سمت سوق بدهد که این درخواست را علنی کند.

نظامیان آمریکایی از عراق خارج خواهند شد

ربیعی در ادامه گفت که دولت عراق اگر این درخواست را مطرح کند، نیروها خارج خواهند شد، چرا که این نیروها به دلیل تصمیم مقاومت، اراده مردمی و مصوبه پارلمان در عراق توان بقا ندارند.

تا خروج آخرین نظامی آمریکا از تصمیم خود عقب نمی نشینیم 

او گفت:‌ «ما چیزی جز این درخواست از دولت نداریم، علی رغم اینکه این درخواست بسیار تأخیر داشته. مقاومت اسلامی تصمیم واضحی دارد و آن را اعلام کرده است و هرگز از آن عقب نشینی نخواهد کرد تا اینکه آخرین نظامی آمریکایی از عراق خارج شود و مقاومت به وظیفه خود عمل خواهد کرد».

محمود ربیعی در پایان گفت‌: «آنچه مقاومت اسلامی گفته، بسیار واضح است. من معتقدم که این مقاومت این توانایی و امکانات و آمادگی را دارد و پیشتر نیز آن را در کارنامه خود دارد و نیروهای چند برابر این مقدار [فعلی] را اخراج کرده است. در حالی که مقاومت در آن مقطع این قدرت و امکانات امروز را نداشت».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کامران IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    افغانستان را دیدیم .عراق را هم خواهیم دید زیاد ذوق زده نشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس