وحشت در اسرائیل؛ انتفاضه در کرانه باختری جان می‌گیرد

به اعتقاد یک رسانه صهیونیست روز به روز بر دامنه فعالیت ضد اسرائیلی در کرانه باختری افزوده می‌شود واین مسئله به ویژه در اردوگاه‌های فلسطینی ملموس‌تر است.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی در این رابطه نوشت فلسطینیان طی یک سال و نیم گذشته به شدت بر دامنه فعالیت مسلحانه خود علیه ارتش صهیونیست افزوده اند.

در ساعات اولیه بامداد نیروهای امنیتی اسرائیلی خود را داخل یکی از کوچک‌های تنگ و مزدحم جنین در حلقه آتش یافتند، این توصیفی است که گزارشگر این رسانه عبری زبن گزارش خود را با آن آغاز کرد.

در ادامه هم گفت: صدای انفجار از هر گوشه و کناری شنیده می‌شد و بعد از آن به درگیری مستقیم با ارتش اسرائیل کشیده شد که ۵ فلسطینی در آن کشته شدند.

درگیری‌هایی که در این اردوگاه آوارگان فلسطینی رخ می‌دهد به یک امر روتین تبدیل شده است تا این عرض اندام در کنار فقر شدیدی که این مناطق از آن رنج می‌برند، به ویژگی‌های غالب چنین مناطقی تبدیل شود.

در گوشه و کنار اردوگاه تصاویری از تصاویر شهدا فلسطینی را می‌توان یافت که بر روی دیوار کشیده شده‌اند تا از طریق آن تاکید شود امید به بازگشت حتی بعد از ۷۳ سال همچنان وجود دارد.

به اعتراف شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: هر ۱۹ اردوگاه آوارگان فلسطینی که در نقاط مختلف کرانه باختری و منطقه قدس قرار داشته و بیش از ۲۰۰ هزار نفر سکنه دارند به کانونی برای مبارزه ضد اسرائیلی تبدیل شده‌اند.

در بخش دیگری از گزارش آمده است، بسیاری  از اهالی اردوگاه های کرانه باختری همواره سلاح با خود حمل می‌کنند و صدای شلیک گلوله دیگر مدتهاست برای تمامی آنها صدای غریبه‌ای محسوب نمی‌شود.

گرچه در برخی از موارد در عروسی‌ها هم به شلیک هوایی می‌پردازند اما وقتی صدای گلوله به گوش می‌رسد به معنای آن است که در نقطه‌ای با نظامیان اسرائیلی درگیری صورت گرفته است.

در ادامه گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل آمده است: آوارگان فلسطینی دیگر گوش شنوایی برای سخنان سیاستمداران در رابطه با توافقنامه‌های اسلو ندارند.

آنها از درگیری با نظامیان اسرائیلی ابایی نداشته وعلیه تشکیلات خودگردان شعار می‌دهند به نحوی که تقابل نظامی بین آنها و ارتش اسرائیل یا حتی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به امر روتینی برای چند ماه گذشته در اردوگاه‌ها تبدل شده است.

به زعم این رسانه عبری زبان هزاران قطعه سلاح در اختیار ۱۱ هزار آواره فلسطینی ساکن اردوگاه جنین است در حالی اکثر جمعیت آن را افرادی زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند.

در ارزیابی انجام گرفته توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، شمال کرانه باختری به ویژه منطقه جنین داغ‌ترین و پر برخوردترین منطقه حال حاضر در  کرانه باختری است، این منطقه مملو از سلاح بوده و کنترل آن عملا توسط گروه‌های فلسطینی است.

به اعتقاد این رسانه امروز عملیات فلسطینیان در اردوگاه جنین نهادینه شده است امری که باعث می‌شود، اسرائیل مجددا به فکر حمله گسترده به این اردوگاه بیافتد.

در بخش دیگری از گزارش آمده است، بعد از ۲۰ سال از عملیات دیوار بازدارنده که در آن ۲۳ نظامی اسرائیل کشته شدند ظاهرا این منطقه به پایگاه جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس تبدیل شده است و این دو گروه هر نوع اقدامات تشویقی را برای گسترش مبارزه علیه اسرائیل به کار می‌گیرند در حالی که جهاد اسلامی آن را بهترین فرصت برای مقابله با اسرائیل یافته است.

یک منبع آگاه امنیتی اسرائیلی هم به شبکه ۱۲ گفت، از یک سال و نیم گذشته شاهد شدت گرفتن قدرت و فعالیت این گروه‌ها در جنین بودیم، این در حالی است که به غیر از اردوگاه جنین اردوگاه های دیگر فلسطینی هم چنین شرایطی دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس