وزیر امنیت

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به اقدامات اخیر فلسطینیان ۱۹۴۸ آن را به مثابه اعلام جنگ توصیف کرد.

به گزارش مشرق، عومر بارلیف وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل که در رابطه با آخرین تحولات شهرهای فلسطنیی نشین مناطق ۱۹۴۸ تاکید کرد رفتارهای این افراد به ویژه شلیک به سوی منزل مسکونی یکی از فرماندهان عالی رتبه پلیس اسرائیل نوعی اعلام جنگ نه تنها علیه پلیس بلکه علیه ساختار حاکم اسرائیل محسوب می‌شود.

به اعتراف بارلیف که شبکه ۱۱ تلویزیون اسرائیل (کان) گفتگو می‌کرد، ساختار امنیتی اسرائیل از قیام فلسطینیان مناطق ۱۹۴۸ در جریان جنگ نگهبان دیوار (سیف القدس) شدیدا شوکه و غافلگیر شدد و فلسطینیان دست به اقداماتی زدند که پلیس اسرائیل هرگز آمادگی تعامل با آن را نداشت.

از سوی دیگر عامیر بوحبوط روزنامه نگار اسرائیلی هم با اشاره به روزهای پس از موفقیت عملیات تونل نوشت: فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع نوشت بعد از این حادثه  ساعت‌های سخت و دشواری را برای اسرائیل رقم خورد  و باعث شد درگیری‌های شدیدی در مناطق مختلفی از کرانه باختری به وقوع بپیوندد و نظامیان اسرائیلی بارها در معرض شلیک گلوله قرار بگیرند.

ایهود حمو تحلیلگر شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم در تارنمای این شبکه نوشت:

این ۶ اسیر به منبع امیدی برای فلسطینیان از رفح در جنوب تا جنین در شمال تبدیل شده اند.

این به آن معنی است که جایگاه اجتماعی اسرای فلسطینی همچنان در جامعه فلسطین بسیار بالا است.

امروز عملیات این شش اسیر بار دیگر مسئله فلسطین را به صدر آورده است، این امر صرفا برای اسرائیل رخ نداده بلکه جامعه فلسطینی هم روحیه بالایی به خود گرفته است تا گزینه مبارزه مجددا در صدر قرار بگیرد و تمامی گروه‌های فلسطینی در مورد پایان دادن به اسرائیل با یکدیگر اتفاق نظر پیدا کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس