جانز هاپکینز: ۱۲۰۰ آمریکایی دیگر ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ حدود یکهزار و ۲۰۰ آمریکایی دیگر، شمار کلی قربانیان کرونا در این کشور به ۷۶۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید.

به گزارش مشرق، جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ هزار و ۶۱۴ نفر در سراسر آمریکا به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به این ویروس در سراسر آمریکا به ۴۷ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است.

جانز هاپکینز همچنین گزارش کرده است که در شبانه روز گذشته، دست‌کم یکهزار و ۱۶۵ نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کووید-۱۹ در سراسر ایالات متحده به ۷۶۷ هزار و ۴۳۱ نفر افزایش یابد.

۱۲۰۰ آمریکایی دیگر ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده را ۴۸ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۹۲۵ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۷۸۷ هزار و ۹۸۴ نفر اعلام کرده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۵۴ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۴۲۴ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده‌ شده‌اند و از آن میان، پنج میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است.

۱۲۰۰ آمریکایی دیگر ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

خبرگزاری آلمانی دویچه وله گزارش کرده است که عدم تمایل بسیاری از مردم آمریکا به واکسیناسیون، بیمارستان‌های آمریکا به ویژه‌ در بخش جنوب این کشور را مملو از بیمار کرده است و بخش‌های مراقبت‌های ویژه با کمبود تخت مواجه شده است و همچنین مشکلات کمبود دارو به یک معضل در ایالات آمریکا تبدیل شده است.

طبق این گزارش، میانگین روزانه بیماران بستری کرونا در ایالات متحده حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر است و در ایالات آلاباما، جورجیا، تگزاس، فلوریدا و آرکانزاس، بیمارستان‌ها به شدت با مشکل کمبود تخت در بخش‌ مراقبت‌های ویژه مواجه شده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که تنها بین یک دهم تا پنج درصد از افراد بستری شده، واکسن زده‌اند و نتایج تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد که احتماعل رجوع افراد واکسن نزده به بیمارستان‌ها، ۲۹ برابر افرادی است که در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» ویروس شناس برجسته آمریکایی تأکید کرده است که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی، می‌توان، تغییری در روند صعودی ابتلا و فوتی‌های کرونا در آمریکا ایجاد کرد.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته (چهارشنبه ۲۶ آبان) اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در جهان با افزایش ۶ درصدی روبرو بوده است که این عمدتاً مربوط به آمریکا، اروپا و آسیا بوده است.

عدم کاهش آمار مبتلایان و قربانی‌های کرونا در آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن موجب شده است تا میزان محبوبیت این رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه مقابله با ویروس کووید-۱۹ روندی کاهشی داشته باشد.

اخیراً نظرسنجی در خصوص میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد بایدن در زمینه کرونا انجام گرفته است که در آن مشخص شد که میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسید.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شد نشان داد، میزان رضایت آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده و ۴۶ درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا ناراضی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس