کد خبر 1294100
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
تحولات تازه در دولت اوکراین؛ وزیر دفاع استعفا داد - کراپ‌شده

منابع خبری از استعفای وزیر دفاع اوکراین از سمت خود به دلایل نامشخص خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران گزارش دادند که وزیر دفاع اوکراین از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین استعفای خود را اعلام کرده است. قانونگذاران حزب حاکم اوکراین روز دوشنبه گفته بودند که «آلکسی رزنیکوف» معاون نخست وزیر را به عنوان جایگزین تاران به عنوان وزیر دفاع معرفی خواهند کرد. پارلمان  اوکراین قصد دارد در این هفته درباره تغییرات دولت بحث کند.  هنوز علت این استعفا مشخص نشده است.

آلکسی رزنیکوف»، معاون نخست‌وزیر اوکراین  روز دوشنبه استعفای خود از دولت را ارائه کرد. رسانه‌های اوکراین اعلام کردند که رزنیکوف به عنوان مسئول ادغام مجدد سرزمین‌های اشغالی در شرق اوکراین است.

تحرکات روسیه در مرز با اوکراین و ناتوانی این کشور در تقابل با روس‌ها ممکن است علت استعفای وزیر دفاع اوکرابن از سمت خود باشد.

در روزهای گذشته، «گریگوری گالاگان» فرمانده نیروهای عملیات ویژه اوکراین خواستار تقویت تمام مناطق این کشور شد و  ادعا کردکه هیچ تضمینی وجود ندارد که روسیه به اوکراین حمله نکند.

 دیپلمات‌های اوکراینی در ادامه تبلیغات ضد روسیه  مدعی استقرار انوع سلاح‌های اتمی روسیه و برخی هواپیماهای روسیه از جمله جنگنده «سوخو-۳۴» و بمب افکن «توپولوف-۲۲» با قابلیت حمل سلاح اتمی در شبه جزیره کریمه شدند. بنابر ادعای این دیپلمات‌ها، روسیه آماده استقرار مجدد سامانه موشک بالستیک متحرک کوتاه برد «اسکندر-ام» در این منطقه است. دیپلمات‌های اوکراینی در وین مدعی شد که روسیه به بازسازی زیرساخت‌های نظامی برای ذخیره سلاح‌های اتمی در کریمه ادامه می‌دهد.  

این در حالی است که  وزیر دفاع روسیه  پیشتر گفته بود که مسکو، اوکراین را تهدید نمی‌داند و بر این باور است که اوکراینی‌ها برادران روسیه هستند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این زمینه گفت: «من در مورد اوکراین به عنوان یک تهدید صحبت نمی‌کنم. من فکر می‌کنم که اوکراین و مردم اوکراین یک ملت برادر هستند. آنها فقط همسایگان ما نیستند، ما یک قوم واحد هستیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس FR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    روسیه ذات کمونیستی خودش را نشان داده و ثابت شده که این بلشویکهای یهودی، فروپاشی جماهیر شوروی را جعل کردند تا هسته‌ی کمونیسم باقی بماند. باور کنید بازماندگان کا گ ب هنوز در روسیه بر سر قدرت اند. اینجاست که باید بگویم خدا رحمت کند ژنرال جرج پتن را که بعد از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 گفت: «اگر امروز (1945) به شوروی حمله نکنیم، دیگر هرگز نخواهیم توانست. پس باید همین الان حمله کنیم.» در سال 1945 این حرف را زد! گفت: ما بهترین نژاد اروپا (آلمانی) را نابود کردیم و بدترین مردم (جهودی) را نجات دادیم. به همین دلیل جهودیان او را به قتل رساندند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس