کد خبر 1294990
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
عربده‌کشی صهیونیست‌ها در محله شیخ جراح قدس

منابع فلسطینی به ادامه اقدامات توسعه طلبانه و عربده‌کشی صهیونیست‌ها در محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی اشاره کردند.

به گزارش مشرق، «شیخ ناصر الهدمی» رئیس موسسه بیت المقدس مخالف یهودی سازی گفت: اشغالگران با عربده‌کشی و زور و قدرت به دنبال ایجاد واقعیت جدیدی برای آواره کردن ساکنان محله شیخ جراح در قدس هستند.

وی افزود: اشغالگران به تجاوزات به محله شیخ جراح در روزهای اخیر متمرکز شده‌اند. هجمه به قدس گسترده است. اشغالگران در راستای اقدامات یهودی سازی قدس به نفع شهرک نشینان و طرحهای شهرک سازی در قدس اشغالی حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

سکوت کاخ سفید در برابر اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها

الهدمی تاکید کرد: صهیونیست‌ها این روزها در حال احداث کودکستانی برای شهرک نشینان صهیونیست هستند و در عین حال فلسطینی ها را بیرون می‌کنند.

وی خواستار افزایش آگاهی ملت فلسطین و اعراب شد.

از سوی دیگر «عارف حماد» از مسئولان فلسطینی در قدس گفت: اشغالگران به دنبال تسلط بر محله شیخ جراح از سال ۱۹۷۲ هستند. اشغالگران به دنبال پایان دادن به حضور فلسطینی‌ها در همه مناطق نزدیک به مسجد الاقصی هستند.

تمدید بازداشت وزیر سابق امور قدس

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در «عوفر» بازداشت موقت «خالد ابوعرفه» وزیر سابق امور قدس را برای بار چهارم تمدید کرد.

دفتر اطلاع رسانی امور اسرا اعلام کرد که دادگاه رژیم صهیونیستی مدت بازداشت موقت این وزیر سابق را ۴ ماه دیگر تمدید کرده است.

این در حالی است که قرار بود «ابوعرفه» آزاد شود.

رژیم صهیونیستی وزیر سابق امور قدس را در تاریخ ۲۰۲۰/۱۱/۱۱ پس از احضار برای بازجویی به مرکز «عوفر» در نزدیکی رام الله بازداشت کرد.

وخامت حال اسیر فلسطینی

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برای دومین بار متوالی بازداشت موقت اسیر «کاید الفسفوس» را تعلیق کرد.

الفسفوس از ۱۱۳ روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

وضعیت این اسیر فلسطینی بسیار خطرناک است و او اکنون در بیمارستان اسرائیلی «برزلای» بستری است.

هیئت امور اسرا اعلام کرد که تعلیق حکم بازداشت موقت این اسیر فلسطینی به معنی لغو آن نیست، بلکه به معنای سلب مسئولیت سازمان زندان‌ها و شاباک نسبت به سرنوشت این اسیر است و بدین گونه او به یک اسیر غیررسمی تبدیل می‌شود که به جای زندانبانان، تحت نظر نیروهای حراست بیمارستان خواهد بود.

رژیم صهیونیستی قبلا نیز حکم بازداشت موقت این اسیر را تعلیق کرده بود اما پس از گذشت یک هفته مجددا به رغم وخامت حال اسیر «الفسفوس» این حکم را فعال کرد.

برگزاری تجمعات فلسطینی در حمایت از اسیران فلسطینی

صدها فلسطینی روز پنجشنبه به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی دست به تجمع زدند.

منابع محلی، ساکنان شهر رام الله برای اعلام حمایت از اسرای فلسطینی در میدان «المناره» در مرکز این شهر تجمع کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی خواستار حمایت از اسرای فلسطینی به ویژه اسرای اعتصاب کننده شدند و بازداشت موقت اسرا را به شدت محکوم کردند.

از سوی دیگر، ده ها نفر از خانواده های اسرای فلسطینی و حامیان آن ها در شهر «الخلیل» نیز با برپایی تجمعی در میدان «ابن رشد» در مرکز این شهر، با اسرای فلسطینی اعلام همبستگی کردند.

تجمع کنندگان تصاویری از اسرای فلسطینی در دست داشتند و خواستار آزادی آنان شدند.

«امجد النجار» مدیر باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد که تا این لحظه هیچ راه حلی برای مسئله اسرای اعتصاب کننده غذا پیدا نشده است و وکلای فلسطینی هم موفق به ملاقات با اسیر «کاید الفسفوس» و «مقداد القواسمه» نشدند تا جویای وضعیت سلامت آنان شوند.

وی خواستار گسترش دامنه فعالیت های همبستگی با اسرای فلسطینی شد و نسبت به احتمال شهادت هر کدام از آن ها در هر لحظه ای هشدار داد.

نامساعد بودن وضعیت جسمی ۱۵ اسیر در زندان «رمله»

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که وضعیت جسمی ۱۵ اسیر بیمار فلسطینی در زندان «رمله» خوب نیست و رو به وخامت است.

این هیئت تاکید کرد که هم اکنون ۱۵ اسیر فلسطینی در بخش مراقبت‌های زندان «رمله» بستری هستند که دو نفر از آن‌ها دست به اعتصاب غذا زدند. این دو اسیر «هشام ابو هواش و علاء الاعرج» هستند که به ترتیب هر کدام ۹۰ و ۸۰ روز است دست به اعتصاب غذا زده و وضعیت بسیار وخیمی دارند.

هیئت مذکور اشاره کرد که بیشتر این اسرا برای کاهش درد و ناراحتی‌های خود، روزانه بیش از ۱۰ نوع مسکن مصرف می‌کنند.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که وضعیت این دسته از اسرا در زندان «رمله» روز به روز بدتر می‌شود و هیچگونه مراقبت پزشکی مناسب از آن ها به عمل نمی‌آید.

اسامی این اسیران به شرح زیر است: «خالد الشاویش»، «منصور موقده»، «معتصم رداد»، «ناهض الاقرع»، «صالح صالح»، «ناظم ابو سلیم»، «احمد فقها»، «ایاد حریبات»، «عبدالرحمان برقان»، «احمد جابر»، «جمال زید»، «تیسیر ابو نعیم»، «شادی ابوعکر»، «علاء الاعرج» و «هشام ابو هواش».

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    راستی مگه حماس سر همین موضوع جنگ غزه رو راه ننداخت که با پیروزی قاطع حماس تموم شد! جشن هم گرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس