فیلم/ درگیری لفظی سفیر آفریقای‌جنوبی با نظامی صهیونیست

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در دفاع از فلسطینیانی که در حال چیدن زیتون بوده‌اند و اشغالگران از این اقدام جلوگیری می‌کردند، میان سفیر آفریقای جنوبی و یک نظامی صهیونیست درگیری لفظی ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، منابع فلسطینی، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، از درگیری لفظی میان «لیسیبا ماتشابا» سفیر آفریقای جنوبی در فلسطین با یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند. بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «نبأ»، این درگیری لفظی پس از آن رخ داد که نیروهای رژیم صهیونیستی نگذاشتند فلسطینیان از درخت‌های زیتون در شرق «بیت لحم»، زیتون برداشت کنند.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، نیروهای رژیم صهیونیستی چهار شهروند فلسطینی را در پی این اقدام دستگیر کردند و به سوی دیگر فلسطینیان حاضر در محل گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

نبأ اضافه کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی در تلاش بودند تا شهروندان فلسطینی و سفیر آفریقای جنوبی را وادار به ترک محل کنند.

بر اساس ویدئوی منتشر شده از سوی شبکه‌های خبری، سفیر آفریقا جنوبی خطاب به یک نظامی صهیونیست که مانع حضور او و دیگر شهروندان فلسطینی می‌شد، می‌گوید: «حق رفت‌وآمد به تمام نقاط این کشور را دارم مگر اینکه تصمیم بگیری دستگیرم کنی».

نظامی صهیونیست در پاسخ می‌گوید: «نه، این کار را نخواهم کرد».

سفیر آفریقای جنوبی ادامه می‌دهد: «پس من اینجا می‌مانم! بله اینجا کنار این خانواده (اشاره به یک خانواده فلسطینی حاضر در محل) می‌مانم».

نظامی صهیونیست می‌گوید: «نه این خانواده نمی‌تواند اینجا بماند. تو یک دیپلمات هستی و می‌توانی تنها اینجا باشی». سفیر آفریقای جنوبی در پاسخ می‌گوید:‌ «باشد، با همسرم [اینجا] خواهم ماند». اما نظامی صهیونیست می‌گوید:‌ «پس لطفا بقیه بروند».

سفیر آفریقای جنوبی می‌افزاید: «تو آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهی چون آن‌ها زیتون می‌چینند. این‌ها چگونه می‌توانند خطرآفرین باشند؟! آن‌ها یک سطل دارند در حالی که تو تفنگ در دست داری!».

در ویدئوی دیگری که از درگیری لفظی منتشر شده است، سفیر آفریقای جنوبی به نظامی مذکور می‌گوید: «چرا نمی‌گذاری آن‌ها زیتون بچینند؟! این مردم برای چیدن زیتون اینجا هستند».

در بخش دیگری از این ویدئو، سفیر آفریقای جنوبی از این نظامی صهیونیست می‌خواهد که تنها به آن‌ها اجازه چیدن زیتون بدهد؛ اما این نظامی صهیونیست در پاسخ می‌گوید: «در تمام نقاط این منطقه زیتون وجود ندارد». سفیر آفریقای جنوبی تأکید می‌کند: «چرا هست! به آن‌ها اجازه دهید که زیتون بچینند، چرا نمی‌گذارید؟».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    اگر راست باشه، درود به شرفش ... درود
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    زیبا کلاغ یادبگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس