پیکان و نفت مسجدسلیمان به تساوی رضایت دادند

معاون باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: فی‌النفسه مخالف واگذاری تبلیغات محیطی نیستیم اما برای این مساله بایدسازوکار مشخص شود.

به گزارش مشرق، مصطفی سلیمانی در مورد عدم موافقت برخی باشگاه‌ها با طرح مدیرعامل استقلال برای واگذاری تبلیغات محیطی در جلسه با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ اظهار داشت: ما فی‌النفسه مخالف واگذاری نیستیم. باید قانونگذاری و آیین‌نامه‌ای برای استفاده باشگاه‌ها از حق و حقوقشان از تبلیغات محیطی وضع شود.

وی افزود: ما بدون اینکه آیین‌نامه‌ایی داشته باشیم به صورت خودجوش می‌گوییم تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ها بدهیم. برخی موافق و برخی مخالف این مساله هستند. یکسری از باشگاه‌ها شاید ساختار لازم و تبلیغ نداشته باشند که در این صورت قطعا ضرر می‌کنند. باید شفاف سازی و کارگروهی تشکیل شود تا شرایط و نحوه واگذاری را بررسی و طرح کند.

معاون باشگاه نفت مسجدسلیمان تصریح کرد: در حال حاضر آیین نامه، حق را به سازمان لیگ می‌دهد. اگر بخواهیم فارغ از احساسات و قانونی صحبت کنیم باید آیین نامه سازمان لیگ اصلاح شود. این حق باشگاه‌ها است ولی سازوکار آن باید مشخص و شود و در مسیر و روند خودش صورت بگیرد. اینکه بخواهیم ناگهانی این کار را انجام بدهیم در واقع مشکلی را حل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد ۸ میلیاردی آجورلو به تیم‌های لیگ برتری

سلیمانی در مورد اینکه با توجه به صحبت‌های مدیرعامل پیکان، طرح 8 میلیاردی مصطفی آجورلو می‌تواند برای همه باشگاه‌ها مفید باشد، گفت: برای این مساله باید قراردادهای جداگانه نوشته شود و ضمانت اجرایی وجود داشته باشد. اگر آجورلو چند روز دیگر عوض شد چه کار باید کرد؟ باید ضمانت اجرا مشخص شود. در حرف می‌توان این ادعا را مطرح کرد اما مساله این است که چقدر قدرت اجرا وجود دارد؟ چقدر می‌توانیم روی این حرف و قول حساب کنیم؟

نماینده باشگاه نفت مسجدسلیمان در جلسه امروز تصریح کرد: پیشنهاد من این است که سازوکار و قانونی تعریف شود. باشگاه‌ها موارد لازم برای پرداخت حق تبلیغ را مشخص کنند. به عنوان مثال باشگاه ما برای ورود و ثبت نام در لیگ باید 2 درصد پرداخت کند اما نمی‌تواند. برخی باشگاه‌ها توان پرداخت دارند و برخی مانند ما ندارند. ما حتی در برگزاری مسابقات هم دچار مشکل می‌شویم. این مسائل ضربه می‌زنند.

وی در خصوص اینکه آیا با کارگروهی که تشکیل شده و بهرام رضائیان نیز به آن اشاره کرد، می‌توان به این مساله امیدوار بود، گفت: اگر پیگیری کنند، افراد متخصص حضور داشته باشند و ایرادات قانونی برطرف شود، چرا به نتیجه نرسیم؟ با تشکیل کارگروه، بررسی شرایط و مشخص شدن سازوکار ان‌شاالله می توانیم به نتیجه و تصمیم درستی برسیم و حق تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ها واگذار کنیم. ولی در کل این موضوع شاید 25درصد درآمد فوتبال را شامل شود. مساله مهم حق پخش تلویزیونی است که باید به باشگاه‌ها برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس