رزمایش

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده رزمایش چند ملیتی تحت عنوان «ستاره درخشان» در مصر را بهترین و مهمترین مانور نظامی در سطح منطقه خواند.

 به گزارش مشرق، ژنرال «محمد فرید» فرمانده ستاد ارتش مصر و ژنرال «کنث مک کنزی»   فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در منطقه (سنتکام) روز یکشنبه  از مراکز فرماندهی مختلف رزمایش نظامی چند ملیتی تحت عنوان «ستاره درخشان» که در مصر در حال برگزاری است را نظارت کردند.

به گزارش وبگاه روزنامه «الاهرام» «قریب عبدالحافظ» سخنگوی نیروهای مسلح مصر گفت که این امر پس از دیدار محمد فرید و مک کنزی  که در حال حاضر در حاشیه رزمایش چند ملیتی به مصر سفر کرده، انجام شد.

این رزمایش که از دوم سپتامبر آغاز شده و قرار است تا ۱۷ سپتامبر ادامه یابد، در پایگاه نظامی «محمد نقیب» با مشارکت ۲۱ کشور از جمله مصر و ایالات متحده برگزار می‌شود. این رزمایش در عرصه های زمینی، هوایی و دریایی برگزار می شود.

مک کنزی با ستایش از توانایی نیروهای مسلح مصر در سازماندهی این رزمایش مشترک گفت که به گفته وی، این رزمایش یکی از مهمترین و بزرگترین رزمایش‌های خاورمیانه محسوب می‌شود.

رزمایش ستاره درخشان به طورمنظم در مصر برگزار می‌شود. اولین رزمایش ستاره درخشان  در سال ۱۹۸۰، یک سال پس از امضای پیمان صلح بین مصر ورژیم اسرائیل بود.

خبرگزاری عربستانی «واس» نیز در این باره نوشت که عربستان سعودی، مصر، آمریکا، انگلیس، یونان، قبرس، اردن و پاکستان از جمله کشورهای حاضر در این رزمایش هستند.

این رزمایش با هدف تبادل تجربیات، هماهنگی در عملیات مشترک میان کشورهای شرکت کننده، یکپارچه سازی مفاهیم عملیاتی و تقویت مهارتهای نیروهای شرکت کننده در مبارزه با تروریسم، امنیت دریایی و عملیات هوایی است. بر اساس بیانیه ستاد نیروهای مسلح مصر، این رزمایش به لحاظ شمار نیروهای مشارکت کننده بزرگ ترین رزمایش نظامی در سطح جهان است.

چندی قبل رسانه‌ها  از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند. نیروی هوایی مصر  تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است.   این در حالی است که کار ارسال جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ به این کشور نیز آغاز شده است.

بنابر گزارش موسسه سوئدی «سیپری»، ارتش مصر ۲۴ فروند سوخو-۳۵ خلال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال ۲۰۲۳ این جنگنده‌ها را به طور کامل دریافت کند.   نیروی هوایی مصر قصد دارد با دریافت کامل این جنگنده‌ها، جت‌های میگ -۲۱ و جنگنده جی-۷ خود را بازنشسته کند.

گزارش  وبگاه معتبر «گلوبال فایر پاور» نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است. این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوازدهم در جهان قرار داده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس