کد خبر 1293952
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه در توئیتی، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادها و اشخاص ایرانی توسط آمریکا و همزمان اعلام آمادگی این کشور برای بازگشت به برجام را مورد انتقاد قرار داده است. به نوشته امیرعبداللهیان، گروه 1+4 باید برای مذاکرات بر مبنای منافع و حقوق متقابل آماده باشد.

 هنری روم معاون اندیشکده اوراسیا گروپ به تحلیل این توئیت وزیر خارجه پرداخته و نوشته است: «به نظر می‌رسد استراتژی پشت این اظهارات و اظهارات مشابه توسط ایران [دو جنبه] دارد. 1- بازداشتن غرب از برداشتن حتی ملایم‌ترین قدم‌های تهدیدآمیز در حالی که روشنایی اندک برجام همچنان برقرار است. 2- تلاش برای ایجاد وضعیتی با روسیه و چین که اگر مذاکرات شکست بخورد [گفته شود که] تقصیر ایران نبوده است.»

نگاه کارشناس آمریکایی به مواضع هسته‌ای ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    این آقای هنری رم چقدر باهوش است. این تا حالا کجا بوده؟
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    تحلیل ما هم از این تحلیل اینست که امریکا و ایادیش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، ضمن آنکه ار اشتراک مواضع ایران و چین و روسیه بدحوری مستاصل هستند. تنها نقطه آسیب پذیر نفوذ عوامل داخلی، و عدم محاکمه چهره های معلوم الحال این جریان است. تخریب خدمتگزار و مدارای با خیانتکار مسیر عافیت و عاقبت بخیری نیست.
  • FR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    تازه این همه انچیزی نیست که فهمیدید !
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس