چهره نظامی مرز‌های اروپا و تشدید برخوردها با پناهجویان و مهاجران

مهاجران در مرزهای کشورهای اروپایی با خطرات متعددی مواجه هستند که ناقض ادعاهای حقوق بشری اروپایی‎هاست.

به گزارش مشرق، گزارش‌های جدیدی از سوءبرخورد کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مهاجران منتشر شده است که نشان می‌دهد مهاجران بازداشت شده حتی از حقوق پناهندگی خود در زمان بازداشت بی اطلاع نگه داشته شدند.

گروه‌های حقوق بشری، سازمان‌های غیردولتی و نهادهای بین المللی مشارکت کننده در متقاعد کردن ناخدای کشتی تجاری برای عدم بازگرداندن بیش از ۱۰۰ مهاجر به لیبی در سال گذشته، تلاش دارند سه مهاجر اهل «گینه» و «ساحل عاج» که ۲ سال گذشته در «مالت» زندانی بوده اند، آزاد کنند؛ این ۳ نفر با اتهام ربودن کشتی مذکور مواجه هستند.

براساس قوانین مالت این افراد اقدامی تروریستی را مرتکب شده‎اند که مجازات آن ۳۰ سال زندان است اما در واقع این ۳ نفر به عنوان مترجم برای متقاعد کردن خدمه کشتی وارد عمل شده بودند.

بیشتر بخوانید:

برخورد خشونت‌آمیز با پناهندگان در مرزهای لهستان

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که این برخوردها در کشورهای سراسر اتحادیه اروپا، تکرار می‌شوند.

حتی گروه‌های حقوق بشری با اتهام کمک به مهاجران غیرقانونی در هنگام نجات مهاجران گرفتار در دریا مواجه می‌شوند.

در یونان نیز دو نوجوان مهاجر در دادگاهی که تنها یک روز به طول انجامید به آتش سوزی عمدی متهم و به ۵ سال زندان محکوم شدند.

در موردی دیگر در یونان، اقدام یک مهاجر سومالیایی برای نجات خود و ۳۳ همراهش از غرق شدن در دریا در دسامبر ۲۰۲۰، به اتهام قاچاق انسان و محکومیت ۱۴۲ ساله منجر شد که گذراندن ۲۰ سال از آن ضروری است.

یک کارشناس حقوق بین الملل و از مقام‌های ارشد سابق سازمان ملل در مورد حقوق مهاجران می‌گوید «جرم انگاری مهاجرت به عنوان ابزاری برای بازدارندگی، یک استراتژی درازمدت است.»

از سوی دیگر، آلمان و لهستان از جمله کشورهای اروپایی هستند که خواهان تشدید تلاش‌ها و موانع برای جلوگیری از عبور مهاجران از مرزهای شرقی اتحادیه اروپا هستند؛ موضوعی که به چالشی جدی میان پایتخت‌های اروپایی و «بروکسل» تبدیل شده است.

در ماه‌های اخیر ۸ مهاجر در مرزهای اتحادیه اروپا بر اثر گرسنگی، هیپوترمی (سرمازدگی) و ... جان خود را از دست دادند و شماری نیز در جنگل‌های مرزی سرگردان و گرفتار شدند.

آلمان قصد دارد کنترل‌ها در مرز با لهستان را تشدید کرده و ۸۰۰ پلیس را برای کمک به مقابله با ورود مهجران در این مناطق مستقر کرده است.

لهستان نیز که قبلا دیوار سیم خاردار در مرز خود کشیده بود، اکنون قصد دارد دیوار ضد مهاجری با ارزش ۳۵۰ میلیون یورو در مرز خود با بلاروس بسازد.

ضمن این که، «ورشو» تعداد سربازان خود را در مرز بلاروس به حدود ۲۵ هزار نفر افزایش می‌دهد و به همین منظور ۱۰ هزار سرباز را به مرز لهستان و بلاروس اعزام کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    چهره نظامی مرزهای اروپا و تشدید برخوردها با پناهجویان// معادن و نفت و گاز و تولیدات و ثروت کشورهای پناهجویان برای اروپا مهم است نه انسانهاییکه آنجا زندگی میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس