کد خبر 1293706
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
دادگاه لبنان حکم بازداشت برخی اعضایی حزب «سمیر جعجع» را صادر کرد

حکم بازداشت پنج نفر دیگر از اعضای حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست جعجع از سوی دادگاهی در بیروت صادر شد.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، همزمان با ادامه تحقیقات درباره کشتار منطقه «الطیونه» واقع در بیروت پایتخت لبنان، حکم بازداشت پنج نفر دیگر از اعضای حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست جعجع صادر شد.

بیشتر بخوانید:

عربستان با دستاویز جدید و فشار بر لبنان به دنبال چیست؟

صدور احکام بازداشت پس از آن صورت می‌گیرد که پیشتر حکم احضار «سمیر جعجع» رئیس حزب «لقوات اللبنانیه» به خاطر جنایت در بیروت صادر شده بود.

روز پنجشنبه دو هفته گذشته شبه نظامیان وابسته به القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع با یورش به هواداران حزب الله و جنبش أمل در بیروت شماری از آنها را به شهادت رساندند. پس از این حادثه خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع از احضار «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» (القوات اللبنانیه) به دادگاه نظامی در پی حوادث اخیر در منطقه الطیونه بیروت خبر داد.

منابع مذکور گفتند که قاضی «فادی عقیقی» در پی اعترافات افراد بازداشت شده در این پرونده، خواستار شنیدن توضیحات سمیر جعجع در این باره شده است. از سوی دیگر، حزب نیروهای لبنانی دریافت هرگونه ابلاغیه پیرامون احضار جعجع برای شنیدن اظهارات وی درباره حوادث بیروت را رد کرد.

این در حالی است که پیش از این یک وکیل لبنانی هم علیه «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت اقامه دعوی کرده بود. چندی پیش «شیخ احمد قبلان» مفتی لبنان هم به حادثه اخیر در منطقه «الطیونه» واقع در بیروت واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: این حادثه ابعاد منطقه‌ای و بین المللی دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس