کد خبر 1355310
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
اقامه دعوی علیه سمیر جعجع بابت کشتار بیروت

نماینده ویژه دولت در دادگاه نظامی لبنان خبر داد که به خاطر کشتار الطیونه در بیروت، علیه رئیس حزب «القوات اللبنانیه» اقامه دعوی کرده است.

به گزارش مشرق،  قاضی «فادی عقیقی» نماینده ویژه دولت در دادگاه نظامی لبنان امروز پنجشنبه علیه سمیر جعجع رئیس حزب «القوات اللبنانیه» (وابسته به عربستان سعودی) اقامه دعوی کرد.

پایگاه خبری النشره گزارش داد که این اقامه دعوی، به خاطر حوادث و کشتار «الطیونه» در بیروت بوده است.

«ودیع عقل» از وکلای لبنانی خبر داد که در این پرونده تا کنون علیه دهها نفر اقامه دعوی شده است و در این زمینه، ادله بسیاری وجود دارد.

رئیس حزب القوات اللبنانیه مهر ماه گذشته به خاطر این کشتار، احضار شد. منابع آگاه گفتند که در پی اعترافات افراد بازداشتی، جعجع احضار شده بود.

سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هم حزب القوات را بزرگترین تهدید برای مسیحی‌های لبنان خواند و گفت، هدف این حزب کشاندن لبنان به جنگ داخلی است.

در مهر ماه گذشته و در جریان تیراندازی تک‌تیراندازان به سمت هوادران حزب‌الله و جنبش «امل» در الطیونه بیروت هفت نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

این کمین از پیش طراحی شده بوده و یکی از مسؤولان حزب القوات یک روز قبل از حادثه در منطقه حاضر شده  و بر آمادگی‌ها برای کمین نظارت کرده بود.

در همین ارتباط، «فیصل کرامی» نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون «اللقاء التشاوری» در واکنش به اتفاقات بیروت گفت، علیرغم تلاش‌های برخی‌ها برای معرفی جعجع به عنوان یک دولتمرد، حادثه الطیونه چهره واقعی وی را آشکار کرد.

کرامی  در پایان گفت: این همان سمیر جعجع واقعی است؛ جنایتکار، قاتل و تک‌تیراندازی که از فرصت‌ها برای دستاوردها سیاسی استفاده می‌کند و لو به قیمت ریختن خون. یک قاتل و جنایتکار شایسته عفو نیست و جعجع مسؤول وضعیتی است که اکنون در لبنان دچار آن هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس