امارات از اتباع خود خواست لبنان را ترک کنند

وزارت خارجه امارات در پیروی از سیاست های عربستان سعودی، از اتباع مقیم اماراتی در لبنان خواست فورا خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه امارات در دنباله روی از سیاست های عربستان سعودی از اتباع مقیم این کشور در لبنان خواست فوراً این کشور را ترک کنند.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: با توجه به رویدادهای کنونی و تصمیم برای عدم سفر شهروندان امارات به لبنان که همزمان با خارج کردن دیپلمات های امارات از لبنان صورت گرفته است، وزارت خارجه و همکاری های بین المللی از تمام اتباع مقیم در لبنان می خواهد در نزدیکترین زمان به کشور بازگردند.

«خالد عبدالله بالهول» معاون وزیر خارجه امارات گفت: با توجه به اهتمام دائم امارات برای پیگیری اوضاع شهروندان خود در خارج و تضمین سلامت آنها، وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی تدابیر لازم را برای تسهیل بازگشت شهروندان از لبنان اتخاد نموده است.

این در حالی است که امارات پیش از این هم همسو با سیاست های عربستان سعودی تصمیم به خارج کردن دیپلماتهایش از لبنان گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، منابع خبری اعلام کردند که امارات به دنبال بحران ناشی از موضع گیری جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن، تصمیم به خارج کردن دیپلماتهای خود از لبنان گرفت.

این منابع افزودند که امارات تصمیم به منع سفر اتباعش به لبنان هم گرفته است.

خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور امارات در امور خارجه گفت: تصمیم به فراخوان دیپلمات‌ها در همبستگی با عربستان در سایه رویکرد غیر قابل قبول برخی مسئولان لبنانی در قبال ریاض اتخاذ شده است.

گفتنی است که جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیراً در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده بود.

آنچه باعث شده که سعودیها نسبت به گفته های قرداحی حساسیت بیشتری به خرج دهند، جایگاه او به عنوان یک مسئول رسمی عرب و تصدی پست وزارت اطلاع رسانی کشور لبنان از جانب وی است.

این حساسیت از آنجا دو چندان می شود که لبنان با توجه به بافت ویژه آن همواره از اهمیت زیادی برای سعودیها برخوردار بوده است و آنها در طول سالهای گذشته به شیوه های مختلفی برای دخالت در امور داخلی این کشور و برهم زدن توازن داخلی آن با جانبداری از یک یا چند گروه سیاسی علیه دیگر گروهها تلاش کرده و همزمان نیز کوشیده اند تا با پرداخت هزینه های هنگفت مالی و تقویت نفوذ رسانه ای، وجهه خود را خوب جلوه دهند و دخالت های خود را حمایت از ملت لبنان معرفی کنند.

حال در سایه این شرایط، سیاستمداری در این سطح نظیر قرداحی با وجود فشارهای سعودیها سخن حقی را بیان داشته که به مذاق آنها خوش نیامده است و آنها را به واکنش شدید سیاسی و رسانه ای و یارگیری از سایر کشورهای عربی که به نوعی یا در اردوگاه ریاض قرار دارند و یا زیر نفوذ آن هستند، سوق داده است؛ امری که آن را به خوبی می توان در موضعگیری شورای همکاری خلیج فارس شاهد بود که اساساً زیر نفوذ عربستان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    احتمال برنامه ریزی برای انفجارات بیشتری در لبنان هست که این ابوسفیان‌های حرامی، میخواهند که اتباعشان مورد حمله خودشان قرار نگیرد. یزید یهودی‌زاده عجب تخم نجسی کاشته توی اعراب!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس