کد خبر 1292964
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
قدردانی شاه سعودی از مواضع کویت و بحرین علیه لبنان

شاه سعودی در تماس‌ با سران کویت و بحرین از مواضع این دو کشور علیه لبنان قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه سعودی امروز یکشنبه با «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت تلفنی گفت‌وگو کرد.

شاه سعودی در این تماس تلفنی از تصمیمات کویت در واکنش به اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص جنگ یمن، قدردانی کرد و آن را نشانه همبستگی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دانست.

بیشتر بخوانید

شاه سعودی: امیدواریم گفت‌وگوها با ایران به اعتمادسازی منجر شود

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، امیر کویت نیز گفت که این تصمیمات بیانگر وحدت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و عمق روابط برادرانه بین ملت‌های این کشورهاست.

روز شنبه (دیروز) کویت در اعتراض به اظهارات قرداحی درباره یمن، سفیر خود از لبنان را فراخواند و ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان در کویت فرصت داد تا این کشور را ترک کند.

شاه سعودی همچنین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین تلفنی گفت‌وگو و از تصمیمات بحرین نیز در واکنش به اظهارات قرداحی قدردانی کرد.

هفته گذشته، قرداحی در یک برنامه تلویزیونی که قبل از تصدی منصب وزارت ضبط شده بود، به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرد. وی گفت که عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید به جنگ بیهوده خود علیه ملت یمن پایان دهند.

پس از انتشار اظهارات قرداحی، منابع رسانه‌ای نزدیک به سعودی در لبنان به وی حمله کردند و مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

اما حزب الله لبنان پنجشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از «موضع شجاعانه و شرافتمندانه وزیر اطلاع رسانی در دفاع از ملت مظلوم یمن» قدردانی کرد.

همچنین جنبش انصارالله و دولت نجات ملی یمن حمایت خود از قرداحی را اعلام کردند و در همین ارتباط یک منبع در دفتر نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن «عبدالعزیز بن حبتور» با جرج قرداخی در مقابله با این حملات ابراز همبستگی کامل کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 0
    خوب کشتار طیونه نباید بی پاسخ می ماند اگر لبنان در برابر دخالت کشورهای عربی و جنایت جعجع سکوت بکند هر لحظه می توانست این اقدام به جنگ داخلی بیانجامد باید عربستان سهم خود را در برپا نمودن جنگ داخلی می پرداخت و نباید این وزیر برکنار شود وگرنه جنگ داخلی دوباره شعله ور می شود نباید نصرالله از خود ترس نشان دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس