کد خبر 1292834
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
چرا واردات واکسن توسط هلال احمر متوقف شد؟

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: با توجه به اینکه به لحاظ واکسن مورد نیاز در کشور در وضعیت با ثباتی قرار داریم از این رو جمعیت هلال احمر دیگر برنامه‌ای برای واردات واکسن نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، محمد حسن قوسیان مقدم، دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، درمورد واردات واکسن کرونا گفت: امروز آخرین محموله واکسن خریداری شده وارد کشور شد و ما اخرین تعهدات خود را برای واردات واکسن به انجام رساندیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به لحاظ واکسن مورد نیاز در کشور در وضعیت با ثباتی قرار داریم از این رو جمعیت هلال احمر دیگر برنامه ای برای واردات واکسن نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ورود آخرین محموله واکسن کرونا توسط هلال احمر

قوسیان مقدم ادامه داد: از زمان صدور مجوز برای واردات واکسن کرونا این جمعیت ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن وارد کرده است است.

وی گفت: با توجه به اینکه به طور کلی بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است و تنها در حدود ۹۰ میلیون از آن تا به امروز تزریق شده است ذخیره ۶۰ میلیونی واکسن در کشور طی روزهای آتی و با توجه به تولید واکسن‌های داخلی کفایت می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر روزانه حدود یک میلیون دز واکسن تزریق می‌شود از این رو ذخیره ۶۰ میلیونی واکسن در صورت استمرار آمار واکسن به یک میلیون دز تا دو ماه آینده این میزان کافی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود استمرار بیماری و نیاز به دزهای بعدی واکسن آیا جمعیت هلال احمر همچون سابق از وارد کنندگان واکسن خواهد بود، گفت: هر زمان که احساس نیاز به ما اعلام شود و مجوزات لازم صادر شود هلال احمر این آمادگی را دارد که، چون گذشته در این حوزه خدمت رسانی کند.

وی گفت: در زمانی هلال احمر پایان واردات را اعلام کرده است که در کشور ۶۰ میلیون ذخیره واکسن وجود دارد و از این رو نگرانی در خصوص قطع واردات وجود ندارد.

وی در مورد زمان دقیق انتخاب رییس جدید جمعیت، گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی جمعیت هلال احمر، داوطلبان واجد شرایط برای نامزدی در انتخابات ریاست این جمعیت، ثبت نام کرده اند در جلسه بعدی شورای عالی جمعیت هلال احمر که به زودی برگزار می‌شود، برای ریاست جدید جمعیت هلال احمر تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از انجام تعهدات جمعیت هلال احمر در راستای تامین سلامت شهروندان گفت: امروز روزی است که باید این مهم پاس داشته شود، ما خوشحالیم که توانسته ایم به وعده‌های خود عمل کنیم و همچنان نیز در این جبهه، چون سابق همچون سربازی انجام وظیفه کنیم، اگر چه که دوستان ما نیز در سایر نهادها می‌توانستند بهتر عمل کنند تا این امر حلاوت بیشتری داشته باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    6 5
    تعهدات به کواکس باعث شد هم پول مملکت هدر بره هم داروهای تعهدی کواکس به بیماران کرونایی خورانده بشه و مرگ و میر گسترده راه بیوفته هم اینکه مردم بیچاره را به زور وادار به تزریق واکسن کنند هنوز هم پیک 6 و 7 و .. داریم و هی تزریق دز 3 و 4 و... سیاست و مافیای جهانی
  • ایرانی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    6 5
    واکسن اجباری ممنوع دولت اگر مردمی هستی اجبار مردم ممنوع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس