جمهوری آذربایجان از رزمایش تانک‌های ارتش خود خبر داد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش ویژه تانک‌های این کشور با استفاده از مهمات واقعی خبر داد.

 به گزارش مشرق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه از برگزاری رزمایشی با مشارکت تانک‌های این کشور خبر داد.

به گزارش «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان، یگان‌های تانک نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تمرینات شلیک ویژه رزمی را بر اساس برنامه از قبل ریخته شده در سال ۲۰۲۱ برگزار کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بدون اشاره به جزئیات بیشتر و محل برگزاری این رزمایش اعلام کرد که خدمه تانک‌ها در این رزمایش مهارت‌های کنترل تانک‌ها  را بهبود بخشیده و تمرینات شلیک به اهداف مورد نظر را انجام می‌دهند.

این وزارتخانه اعلام کرده است که در این رزمایش از مهمات واقعی استفاده می‌شود. ارتش  جمهوری اذربایجان به تانک‌های «تی-۷۲» و «تی-۹۰» مجهز است. رژیم صهیونیستی در راستای کمک‌های نظامی به باکو تانک‌های تی-۷۲ این کشور را ارتقا داده است. این کشور در مجموع از توان زرهی قابل قبولی برخوردار است.

جمهوری آذربایجان چندی قبل رزمایش  بزرگی را در منطقه راهبردی لاچین برگزار کرد.   وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این رزمایش زمینی و هوایی بزرگ با استفاده گسترده از وسایل ارتباطی و به کارگیری انواع تجهیزات نظامی برگزار شد.

برخی رسانه‌های این کشور از استقرار انواع ادوات نظامی سنگین و نیمه سنگین از جمله تانک و یگان‌های توپخانه در این رزمایش خبر دادند.   وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که هدف اصلی این رزمایش ارتقای مهارت پرسنل یگان زرهی و پدافندی در مدیریت سامانه‌های موشکی‌های ضدهوایی و افزایش توان رزمی آنها بود. به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در طول این رزمایش خدمه رزمی استانداردهای استقرار سیستم موشکی ضدهوایی «اوسا» را تمرین کرده  و با دشمن فرضی که مرکب از انواع  پهپادها و جنگنده‌های نظامی بود درگیر شدند.

طی روزهای گذشته جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی زمینی ارتش رزمایشی را در شمالغرب کشور به مرحله اجرا گذاشت که محل برگزاری آن در مرزهای کشور با جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین زمان برگزاری آن به دلیل شرایط خاص حاکم بر این منطقه بود. این رزمایش «فاتحان خیبر» نام داشت.

در روزهای گذشته هزینه‌های نظامی وامنیتی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار در اعلام شد. بر اساس پیش بینی‌های رسمی، درآمدهای بودجه دولتی  جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۶.۸۲ میلیارد منات (واحد پول این کشور) خواهد رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قرار است ۴.۵ میلیارد دلار به هزینه‌های نظامی جمهوری آذربایجان اختصاص یابد.

جمهوری آذربایجان یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان تجهیزات نظامی جهان به شمار می آید که اخیر خرید های تسلیحاتی این کشور شتاب معنا داری پیدا کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • سید IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    34 20
    اهداف خوبی برای آزمایش کارآیی سلاح های ضد زره ساخت ایران می توانند باشند!
    • فیلد مارشال رومل IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      11 3
      غربی ها رسما دارند منطقه را به یک آشوب جدید وارد میکنند، احمقها هم آتش بیار این معرکه هستند
  • ایرانی مسلمان IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    26 19
    مهمات واقعی؟ مگه کلاش و ژ3 که مهمات مشقی داشته باشه هرچند اینا بدردشون هم نمیخوره و در آینده نزدیک کاخ علیف با خاک یکسان میشه
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      2 0
      تانک گلوله مشقی هم دارد
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    29 17
    علیوف خیلی پررو شده
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      2 3
      الهام خان م ، پررو نشده ، توهم برش داشته .
    • مجتبی از زنجان IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      1 7
      درود بر ایران و ایرانی بابا همه کشورهای دنیا یعنی هر210کشور در جهان نژاد و زبان دارند مثلا در اسپانیا 500زبان و قوم زندگی می کنه مانند کاتالان-باسکی و.... و اینکه تقسیمات مملکت بد طراحی شده تعدیل شود این خواهش نیست نیاز هست استانها زیاد بشه و نامهای نژادی حذف بشه با احترام به اقوام ایرانی نیاز هستش نیاز مثلا استان آذربایجان غربی بشه استان ارومیه یا استان کردستان بشه استان سنندج
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      6 2
      در مورد استان کردستان نمیتونم نظر بدم ولی آذربايجان غربي همیشه آذربايجان غربي خواهد ماند تا همه بدانند اقوام اصیل این استان آذری ها هستند خیلی مشکل داری از استان ما برو ما که مجبورت نکردم اینجا بمونی
    • مجتبی از زنجان IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 5
      ببین چرا توهین میکنی خودم آذری زنجان هستم همه کشورهای دنیا هر 210کشور زبان و قومیت دارند نمه دیرن حالن چاخچیده
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    49 17
    خوراک دوتا پهباد انتحاری ایرانه این مردک رو باید گوشمالی حسابی داد دیگه چوب خطش پر شده.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 4
    تا دیر نشده باید بزنیم سر و تهشونو یکی کنیم
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    7 0
    "ارتش جمهوری اذربایجان به تانک‌های «تی-۷۲» و «تی-۹۰» مجهز است." متاسفانه پس از ذايزني هاي بسيار هنوز موفق به خريد تانك تي 90 نشده ايم. تانك هاي تي 72 ما هم عمدتا ارتقا نيافته اند. در حالي كه اسراييل تانك هاي تي 72 آذربايجان را شديدا ارتقا داده. در رزمايش اخير از تانك هاي چيفتن استفاده كرديم كه زره فوق العاده ضعيفي دارند.
    • محمد IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      4 4
      حلا انگار عراقی که تی90 داشت الان نصف دنیا گرفته ما تانک ایرانی دارین نیازی به روسیه نداریم
    • افشین IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      0 2
      از چیزیکه خبر نداری نظر نده.زره تانکهای چيفتن ارتقا داده شدند و اگه غیر از این بود روی تانک از زره واکنشي استفاده میشد.استفاده نکردند چون رژه نیازی به آن نداشت. صدام هم چند برابر ما تانک داشت و اون زمان همین تی ۷۲ بهترین تانک دنیا بود حتی .و ما فقط ار پی جي و گاها تاو داشتیم خیلی کم.الان ماشالله کلکسیون ضد زره هستیم چه در روی زمین و چه در هوا.
  • مهری IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 5
    خوب تانک ومهمات همه برای ما باقی میمونه هرچه که دارن مال ایران
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 5
    علیپف قرومپوف روباید بادشو خوابوند
  • محمدرضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 6
    به نظر من بهتره ارمنستان رو براي گرفتن خاك اژدادي خودش تجهيز كنيم يا بهتره از استقلال جمهوري نخجوان و تجهيز شيعيان اونجا حمايت كنيم
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 1
    سیاستهای غلط و اشتباه ، جبهه مقابله با اسراییل را از مرزهای فلسطین به خلیج فارس در جنوب و آذربایجان در شمال و کردستان عراق و افغانستان کشاند . اما باز درس عبرت نمی شود . دوست دارند مظلوم مقتر باشند . اما ضررش را مردم می دهند . علاوه بر مردم ایران ، شیعیان افغانستان و فارسی زبانان آنها و نیز حزب الله و شیعیان عراقی و .. تحقیر و مفلوک شدند .
    • افشین IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      0 2
      به شما افساد طلبان باشه پاچه اسرائیلیها رو ميليسيد. انگار ازدواج عليف و اسرائیل همین یکی دوساله پیش بوده. پانزده ساله اینا دارن دل و قلوه میدن. پشه چیه که فشار خونش باشه.شماها مردم مردم نکنید.اگه راست میگید به پول مردم دستبرد هزران میلیاردی نزنید. شاهنامه شنیدی که آخرش خوش هست. ایران ارمنستان سه میلیون نفری نیست.
  • سعید IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 6
    خانواده علی اف باید در لیست افراد غیر دوست ایران قرار بگیرند،تعامل با ایشان به دلیل سرسپردگی به رژیم صهیونیستی محال است،این حرف که فشار بر وی از طرف ایران باعث رانده شدن بیشتر ایشان به طرف اسرائیل و ترکیه میشود غلط مطلق هست،وی این راه را رفته است و بازگشتی برای آن متصور نیست،تقویت شدید ارمنستان،و نیروهای مخالف علی اف باید در اولویت قرار گیرد،وی را باید به تمام شیعیان جهان پاسخگو کرد.باید از تمام ابزارها علیه او استفاده نمود،طالشها و اهالی نخجوان و نیروهای خفته محور مقاومت در آذربایجان نیاز به حمایت قاطع و علنی ما دارند.
  • GB ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    6 3
    اذربایجان باید بمب اتمی دنبال کند چون بد خواهان ملت بزرگ اذربایجان دشمنی می کنند ...پاکستان .ترکیه ..اسراییل . اکرایین ..همکاری اتمی داشته باشد
    • سولماز بادکوبه‌لی US ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      2 6
      ملتی به نام آذربایجانی وجود نداره، در ضمن بالای ارس آذربایجان نیست. چه بمب اتم بسازن چه نسازن، ایرانیان بالای ارس ضمیمه ی خاک مادریشان یعنی ایران خواهند شد.
    • مجتبی از زنجان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      1 5
      همه کشورهای دنیا از تتوع نژادی دارند حتی این کشورهایی رو که هم نام بردید تقسیمات مملکت بد هست نام استان باید معمولی باشه مثل تبریز،ارومیه،سنندج،زاهدان،خرم آباد،شیراز نباید اسم قومیت روی استان باشه الان هند با بیش از۲۰هزار قوم هر قوم ایالت خودش رو داره مثل تامیل،کشمیر،بنگال،پنجاب و این اشتباه هستش ایران باید سلاح هسته ای قدرتمند داشته باشه
    • سولماز بادکوبه‌لی US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 3
      مجتبی، کشور ما تنوع نژادی، هویتی، و ملیتی نداره، لطفا این کلمات رو الکی استفاده نکنید. من ها با شما در زمینه ی الزام تغییر نام بعضی استان ها، و ساخت بمب اتم موافقم. ولی در رابطه با تغییر نام، این رو باید عرض کنم که آموزش درست میهن پرستی ایرانی در مدارس و رسانه ی ملی واجب تر است، که یک موقع اگه کسی نام استانش حالا مثلا قومی بود، خیالاتی برش نداره، و به توهم و جعل تاریخ، هویت، ملیت و ... روی نیاره.
  • سولماز بادکوبه‌لی US ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 3
    یاد جنگ اول قره باغ و پخش صدای تانک بوسیله ی بلندگو توسط ارمنی ها، و فرار ایرانیان اران افتادم. خدا همه ی شهیدانی رو که تو اون جنگ شهید شدن بیامرزه.
  • كورش DE ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 5
    استاندار صهيونيست باكو در سايه بي عملي ما خيلي پر رو شده است. بايد بازگشت اران و شروان به مام ميهن به يك مطالبه ملي تبديل شود. رسانه ها بايد در اين زمينه خيلي كار كنند. همكاري ها با ارمنستان و تسليح آن بايد گسترش پيدا كند.
    • مجتبی از زنجان IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      1 5
      ۳۰سال این حرف رو میزنید به جای این تقسیمات مملکت رو درست کنید نام استان نباید اسم نژاد و قوم رو باشه اسم هر چی می گذارید اسم استان نام قوم نباشه مثل افغانستان،ترکیه،تایلند و....
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      8 1
      به تو چی میرسه این وسط مجتبی که داری خودتو از وسط نصف میکنی واسه تغییر نام استان ما من که میدونم درد تو بقیه استان ها نیست فقط آذربايجان غربي هستش ولی اینو بدون 300 سال بعد هم نام استان ما همین خواهد بود چون ما اجازه نمیدیم اسم استان ما تغییر کنه میدونی که حجت اسلام حسنی زحمات زیادی برای استان ما کشیده خوب میشناسی ایشون رو آره؟ نماینده ولی فقیه در استان البته چند سال پیش. میدونم که میشناسی
    • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 2
      نه تنها آذربایجان غربی تقسیمات مملکت تعدیل باشه نام های نژادی همه استانها حذف بشه همش بشه استان تبریز،ارومیه،سنندج،خرم آباد،زاهدان و شیراز حساسیت ها نژادی کم بشه البته تقسیمات کشوری های دیگه مثل پاکستان،هند،روسیه و چین افتضاح هستش
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 3
    نه تنها آذربایجان غربی همش تقسیمات مملکت تعدیل باشه نام های نژادی همه استانها حذف بشه همش بشه استان تبریز،ارومیه،سنندج،خرم آباد،زاهدان و شیراز حساسیت ها نژادی کم بشه البته تقسیمات کشوری های دیگه مثل پاکستان،هند،روسیه و چین افتضاح هستش
  • امید IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 1
    خدا لعنت کنه مسئولانی که با دزدی وایجاد اشوب در کشور باعث شدند تا ذهنها در کشور درگیر مشکلات داخلی مثل بورس ،مرغ وتخم مرغ و......بشه تا کشورهای که از اسم ایران به وحشت می افتادند حالا واسه ایران عزیز خط و نشان بکشن.
  • آتیلا IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    یادمون باشه هر دو طرف جنگ یازنده اند مخصوصا طبقه عوام هر دو طرف. برنده اسلحه فروشه اتفاق خاصی هم برای نورچشمی های هر دو کشور نخواهد افتاد.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 2
    مقابل سپاه هیچ شانسی ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس