کشتی

شماری از نظامیان ایران، چین، روسیه و برخی کشورهای دیگر قرار است در مسابقات بین‌المللی نظامی 2021 که در چند کشور از جمله ایران برگزار می‌شود قابلیت‌های خود را به نمایش گذارند.

به گزارش مشرق، شماری از نیروهای مسلح ایران قرار است در کنار پرسنل نظامی برخی کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه در «مسابقات بین‌المللی نظامی ولادی وستوک» شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «شین‌هوا» ناو چینی «گوانگ یوان» به مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۲۱ که در کشورهای ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود، اعزام خواهد شد. این ناو با ۵۰ خدمه نظامی قرار است با نفراتی از نیروهای مسلح ایران، روسیه، ونزوئلا و کشورهای دیگر قابلیت‌های رزمی خویش را به نمایش گذارد. و لادی‌وستوک  قرارگاه بندری ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه است.

در مسابقات ولادی وستوک آتش به اهداف دشمن فرضی در دریا و عملیات نجات دریایی برگزار می‌شود. در ایران و چین نیز قرار است مسابقاتی در زمینه غواصی و یگان پدافند هوایی برگزار شود.

از سال ۲۰۱۴، چین برای شرکت در این مسابقات دعوت شده است. چین اولین بار در سال ۲۰۱۷ میزبان این مسابقات بود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز اخیرا از حضور دو فروند شناور نظامی این کشور در بندر انزلی برای شرکت در مسابقات بین المللی دریایی خبر داد.

 ژنرال «ذاکر حسنوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از تجهیزات خدمه شرکت کننده در این مسابقات بین‌المللی و همچنین میزان آمادگی کشتی‌ها و پرسنل نظامی بازدید کرد. قرار است ۶۶ ملوان نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با شناورهای گشتی «جی-۱۲۲» و «جی-۱۲۴» در مسابقه‌ای که از ۲۲ آگوست (یکشنبه ۳۱ مرداد) در  بندر انزلی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. ابن شناورها  ساخت روسیه و  قایق گشتی ضد زیردریایی «کلاس اوسا» هستند.

مسابقات بین المللی نظامی «جام  دریا» در چند سال اخیر همه ساله با حضور چهار کشور حاشیه خزر (ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان) در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان  برگزار شده است. جمهوری اسلامی ایران در سال جاری برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین المللی نظامی است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  چندی قبل نیز  از انجام رزمایش دریایی در دریای خزر خبر داد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که هدف از این تمرینات با مشارکت ناوهای جنگی، کشتی‌ها و تفنگداران دریایی انجام عملیات جنگی و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی و نیروهای دفاعی در بخش جمهوری آذربایجان در دریای خزر بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    24 0
    نیروی دریایی با این همه مانورهای نجات دریایی و شرکت در مسابقه چرا دو ناو دماوند در انزلی و خارک در بندرعباس را نجات نداد؟ چه چیزی باعث شد، در زمان روحانی ما بدون هیچ گونه درگیری، سه ناو را از دست بدهیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس