.

ماکرون و بایدن مدعی شدند: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه مشترکی که در پایان دیدار خود در رم منتشر کردند به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کردند.

در این بیانیه که توسط کاخ الیزه منتشر شده، آمده است: «بایدن و ماکرون بر ضرورت تضمین عدم توسعه سلاح هسته‌ای یا دستیابی به آن توسط ایران تاکید کردند».

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و فرانسه هر دو از دارندگان تسلیحات هسته‌ای بوده و در زرادخانه این دو کشور صدها کلاهک هسته‌ای نگهداری میشود.

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا نه تنها دارای بزرگترین و پیشرفته‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان بوده بلکه چند تریلیون دلار برای به روزرسانی تسلیحات هسته‌ای خود سرمایه گذاری کرده است.

ایران بارها تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌شود و هیچ قصدی برای حرکت به سوی برنامه هسته‌ای نظامی ندارد.

ایران یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای بوده و برنامه هسته‌ای این کشور تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا در سال ۲۰۰۳، بیش از ده هزار کلاهک‌های اتمی و در اوج جنگ سرد با شوروی در سال ۱۹۶۷، ۳۱۲۵۵ کلاهک اتمی در اختیار داشته است.

پیش از این، مارس ۲۰۱۸ آخرین زمانی بود که دولت آمریکا تعداد کلاهک‌های اتمی خود را اعلام کرد. در آن زمان دولت ترامپ اعلام کرد تا سپتامبر ۲۰۱۷، ۳۸۲۲ کلاهک اتمی در اختیار داشته است و از آن زمان به بعد دولت آمریکا از ارائه اطلاعات در این‌باره خودداری کرده بود.

آمریکا در حالی نزدیک به چهار هزار بمب اتمی در اختیار دارد که طی سال‌های گذشته اتهاماتی واهی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران وارد کرده است.

دولت ترامپ سال ۲۰۱۷ به بهانه نقض توافق اتمی میان ایران و کشورهای ۱+۵، از این توافق خارج شده و سیاست فشار حداکثری علیه ایران را اعمال کرد.

دولت جدید آمریکا به رهبری «جو بایدن» مدعی شده قصد دارد به برجام بازگردد اما اعلام کرده تضمینی برای راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها و عدم خروج مجدد واشنگتن از این توافق وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    سلاح هسته‌ای بسازيد خلاص
  • خسرو IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    این کثافتها آنقدر تکرار کردند که ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند و علی رغم اینکه میدانند ایران دنبال سلاح اتمی نیست این جمله به یک عادت تبدیل شده مثل این میماند که آقای مکرون تریاک نمی کشد اما مدام بگوئیم مکرون نباید تبریک بکشد و وی از این حرف تعجب خواهد کرد پس لطفا این جمله مکرون نباید تریاک بکشد را دائم بگوئید تا آدم شود
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      برا بار هزارم، تقصیر خودمونه که خنگیم!!! ماهم باید یه شعار مثل این درست کنیم و به مسئولینمون ابلاغ کنیم که بعد از بسم ا.. این جمله رو تو همهٔ حرفهاشون بکار ببرن!!! برای مثال : دیروز رئیس جمهور ایران در مکالمهٔ تلفنی با رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که در مقابل"نقشهٔ آمریکا و اروپا و اسرائیل جهت قتل عام تمام مسلمانان جهان" یا "تصرف تمام کشورهای مسلمان" یا...... خواهند ایستاد!!!! یه شعار واحد درست کنین عین اینها، صبح تا شب تکرار کنین کم کم همهٔ دنیا باور میکنن، چه راست باشه چه دروغ!!! یاد بگیرین!!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    جالبه همین چند وقت پیش فرانسه از بدعهدی و رفتار آمریکا با خودش در ارتباط با قرارداد هایشان شکوه می کرد و گله داشت حالا چی شده دوباره آمریکا را دارد همراهی می کند ؟
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس