کد خبر 1244541
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
عراق

عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» گفت که گروههای مقاومت ضمن اعلام پایان آتش‌بس با آمریکا، تأکید کردند که عملیات خود را علیه منافع این کشور در عراق آغاز کردند.

به گزارش مشرق، «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» تأکید کرد که «گروههای مقاومت عراق، پایان آتش‌بس [با آمریکا] را اعلام کردند».

السعدی به خبرگزاری شفق نیوز گفت که گروههای مقاومت همچنین، عملیات خود را علیه منافع آمریکا در عراق آغاز کردند.

وی با بیان اینکه هیچ آتش‌بسی با آمریکا در کار نیست، خاطر نشان کرد، مقاومت به جنگ مستقیم برای مقابله با آمریکای اشغالگر ادامه می‌دهد تا نیروهای این کشور از عراق خارج شوند.

این مسئول عراقی تصریح کرد، برخی از فراکسیونهای سیاسی در مسیر آمریکا حرکت می‌کنند و منافع آنان به حضور این کشور، گره خورده است.

السعدی خاطر نشان کرد، گرایشات عمومی در عراق، مخالف حضور اشغالگری است و به همین دلیل باید مصوبه پارلمان و اراده مردمی مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور عملی شود.

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی متعلق به ائتلاف آمریکا به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

گروه‌های مقاومت عراق تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

با وجود اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان خارجی به آموزش و اقدامات مستشاری به نیروهای عراقی، گروه‌های مقاومت با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    7 31
    بیچاره امریکا حالا چطور میخواد مقابل این همه تکنولوژی دوام بیاره
    • Hormoz SE ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      11 0
      تو و امثال تو که حتا جرآت نوشتن اسمت را هم نداری ساکت!
  • پیروزه IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    17 3
    اصلا هدفش در عراق چیست چرا توی همان کشورهای خلیج نمی ماند پس اهداف بزرگی در عراق وسوریه دارد که ازدست بدهد دیگر جای در منطقه نخواهد داشت.پس مقاومت اگر کوتاه بیاید عراق وسوریه به یک مستعمره خوش نشین برای امریکا ومتحدانش می شود.
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      1 1
      خليج فارس! خليج هميشه فارس! ١٠ بار تكرار كن تا يادت بمونه!
    • KIAN96906380 IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      6 0
      خلیج‌پارس. Persian_Golf
  • احمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    انقدربزنند وبکشنداین تروریست‌های کثیف خون ریزذاکه ازآن سوی اقیانوس به کشورهای اسلامی امده اندکه انهاراتارج وبه جان هم بیاندازندتااامریکاازعراق فرارکندواسراییل ازفلسطین اشغالی برود
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 1
    علی برکت الله
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 3
    از حشدالشعبی می‌خوایم صبر کنن زیاد تو عصاب آمریکا راه نرند میبینی ی شبه آمریکا با پهباد همه پادگان‌های حشد را نابود میکند
    • علی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      1 0
      این چه اعتقادی است که آمریکا با پهباد ... اگر میتونست بارها انجام میداد آمریکا باید با دستان بچه های الحشد الشعبی از عراق بیرون رانده بشوند به قیمت شهادت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس