کاهش اعتماد آمریکایی‌ها به توانایی دولت بایدن برای بهبود اقتصادی

نظرسنجی «آکسیوس/ایپسوس» نشان داد اعتماد آمریکایی‌ها به توانایی رئیس جمهور این کشور برای تضمین بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری با کاهشی ۸ درصدی به ۴۴ درصد رسیده است.

به گزارش مشرق، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، اعتماد آمریکایی‌ها به توانایی رئیس‌جمهورشان برای تضمین بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری کاهش یافته است.

طبق نظرسنجی «آکسیوس/ایپسوس»،   ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان مطمئن بودند که دولت بایدن می‌تواند بهبود اقتصادی سریع از همه‌گیری کووید-۱۹ را تضمین کند. در ماه ژانویه، همین نظرسنجی نشان داد که ۵۲ درصد گفتند که به توانایی‌های دولت بایدن اعتماد دارند که در ۹ ماه گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، با تفکیک احزاب سیاسی، اعتماد به دولت بایدن در میان دموکرات‌ها ۱۵ درصد و در میان مستقل‌ها ۹ درصد کاهش یافت. اعتماد جمهوری‌خواهان به دولت بایدن نسبتاً ثابت ماند و در واقع با یک درصد افزایش به ۱۸ درصد رسید.

همین نظرسنجی همچنین نشان داد که کمتر از نیمی(۴۵ درصد) به بایدن برای ارائه اطلاعات دقیق درباره همه‌گیری کرونا اعتماد دارند که ۱۳ درصد نسبت به زمانی که او در ماه ژانویه به قدرت رسید، کاهش یافته است. تنها ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که معتقدند دولت بایدن می‌تواند کسانی که درباره زدن واکسن تردید دارند را متقاعد کند که در برابر ویروس کرونا ایمن شوند.

این نظرسنجی از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ اکتبر (۳۰ مهر تا سوم آبان) انجام شد و ۱۰۳۸ بزرگسال آمریکایی در آن شرکت کردند. نتایج دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳ درصد بود.

پیش‌تر، میانگین محاسبه‌ شده توسط پایگاه FiveThirtyEight که از پایگاه‌های مهم در گردآوری نتایج نظرسنجی‌های مختلف است نشان داد میزان رضایتمندی از عملکرد بایدن با رکوردی جدید به ۴۳.۴ درصد کاهش یافته است؛ این در حالی است که دو لایحه بودجه که برای دستورکار او از اهمیت زیادی برخوردار است، در کنگره با بن‌بست مواجه شده است.  

از ماه ژوئیه، با شیوع سریع نوع کرونای دلتا در سراسر ایالات متحده، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا رو به کاهش گذاشته است. رضایت از عملکرد وی در ماه اوت هم در میان خروج آشفته آمریکا از افغانستان که با سقوط کابل به دست طالبان و کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در یک بمب‌گذاری انتحاری همراه بود، سقوط کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر با فشار و انتقادات داخلی به دلیل مناقشه در کنگره بر سر لایحه زیرساختی دو حزبی یک تریلیون دلاری و بسته هزینه‌های داخلی چند تریلیون دلاری که شامل سرمایه‌گذاری‌های کلیدی در مراقبت از کودکان، بهداشت و درمان و ابتکارات دیگر است، روبروست.

نظرسنجی فاکس نیوز که هفته گذشته منتشر شد نشان داد ۵۳ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده به شدت نگران تورم و افزایش قیمت‌ها هستند.

پیش‌تر پایگاه هیل گزارش داد سقوط آزاد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی‌ها کماکان ادامه دارد و مقبولیت او در تازه‌ترین نظرسنجی در ایالت کارولینای شمالی به زیر ۴۰ درصد رسید.

در این نظرسنجی که با حمایت مالی «بنیاد جان لاک» انجام شد رضایت از عملکرد بایدن به ۳۸ درصد در ایالت یاد شده رسید و ۵۶ درصد از رأی‌دهندگان بالقوه گفتند از او رضایت ندارند. عملکرد کلی دولت بایدن و اوضاع اقتصادی، عواملی هستند که بیشترین دلیل نارضایتی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را تشکیل می‌دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس