بایدن نمایه

در حالی که در روزهای گذشته نحوه خروج آمریکا از افغانستان به اعتبار بایدن ضربه سنگینی زده، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رضایت از عملکرد دولت وی در مقابله با کرونا هم کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، میزان حمایت از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با همه‌گیری کرونا در مقایسه با اواخر ژوئن (اوایل تیر) در پی نگرانی‌ها از گونه کرونای دلتا و افزایش موارد ابتلا در سراسر این کشور، ۱۰ درصد کاهش یافت. 

طبق نظرسنجی جدید «واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز»، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نحوه عملکرد بایدن در مقابله با همه‌گیری را تایید می‌کنند که در مقایسه با اواخر ژوئن که ۶۲ درصد به او نمره مثبت داده بودند، کاهش را نشان می‌دهد. 

ببینید:

عکس/ مناطق سیل زده آمریکا پس از بازدید بایدن

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، این کاهش در حالی رخ می‌دهد که نوع دلتا که نسبت به گونه‌های قبلی کرونا مسری‌تر است، بسرعت در سراسر ایالات متحده در حال گسترش است و اکنون گونه غالب در این کشور است.

طبق این نظرسنجی جدید، میزان رضایت از عملکرد کلی بایدن نیز از ماه ژوئن کاهش یافته و از ۵۰ درصد به ۴۴ درصد رسیده است. متصدیان این نظرسنجی خاطرنشان کردند که بخشی از این کاهش را می‌توان به وضعیت افغانستان نسبت داد.

در حالی که اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از تصمیم بایدن برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا حمایت می‌کنند، درصد زیادی از آن‌ها از نحوه انجام این ماموریت رضایت ندارند. 

در حالی که فقط ۲۶ درصد گفتند که از خروج حمایت و نحوه عملکرد بایدن را تأیید می‌کنند، ۵۲ درصد گفتند که از خروج حمایت می‌کنند اما از عملکرد بایدن در خصوص نحوه خروج از افغانستان رضایت ندارند. ۱۷ درصد گفتند که در کل با خروج مخالف بودند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ در نظرسنجی‌ها از بایدن سبقت گرفته است

این نظرسنجی با شرکت ۱۰۰۶ فرد بزرگسال در آمریکا بین ۲۹ اوت تا اول سپتامبر (هفتم تا دهم شهریور) و با حاشیه خطای ۳.۵ درصد انجام شد. 

طبق گزارشی که اخیراً وزارت بهداشت آمریکا منتشر کرد روند بستری در سرتاسر این کشور طی دو ماه گذشته با افزایش ۵۰۰ درصدی همراه بوده که این روند به خصوص در ایالت‌های جنوبی آمریکا بیشتر است؛ جایی که تخت‌های آی‌سی‌یو مملو از بیمار بوده و نرخ واکسیناسیون نیز در آنجا پایین است و مخالفت سیاسی گسترده‌ای با اقدامات بهداشتی عمومی نظیر ضرورت استفاده از ماسک وجود دارد.

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید نیز گفته که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند منجر به ۱۰۰ هزار مرگ جدید بر اثر ابتلا به کرونا تا ماه دسامبر (سه ماه دیگر) شود.

آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری در صدر جدول مجموع ابتلا و فوتی در بین کشورهای کرونازده جهان قرار دارد و گرچه با روی کار آمدن دولت جدید و در پی واکسیناسیون گسترده آمار مبتلایان و قربانیان آمریکا رو به کاهش گذاشته بود اما در هفته‌های اخیر و در پی شیوع گسترده کرونای دلتا این کشور بار دیگر با خیزش ابتلا و فوتی و همچنین موارد بستری مواجه شده است. این در حالی است که افشای پنهانکاری‌ها در بیان آمار واقعی مرتبط با کرونا هم اخیراً در آمریکا خبرساز شده است. 

طبق جدیدترین آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، آمریکا از ابتدای همه‌گیری تاکنون ۴۰ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۲۵۹ ابتلا و ۶۶۶ هزار و ۲۱۹ فوتی را ثبت کرده است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    در مورد نحوه کنترل دلتا و نحوه خروج کسر اعتبار شد . حالا ببین کسی که واکسن را ممنوع کردن و بانی کشتار کرونا در ایران شد و به فارسی زبانان افغانی خیانت کرد چقدر منفور شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس