کد خبر 1290595
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
۶ کشته و زخمی در حادثه سقوط پراید به دره در جاده مرزی نودشه

بازی ۷ کودک روستایی داخل گودالی ۴ متری که برای ساخت خانه حفر شده بود، با ریزش ناگهانی خروارها خاک منجر به مرگ ۴ کودک و مجروح شدن سه نفر دیگر از آنها شد.

به گزارش مشرق، ساعت یک ونیم ظهر روز یکشنبه ۲ آبان آرامش ساکنان روستای «بنو اسحاق بازار از توابع بخش پیرسهراب شهرستان چابهار» با صدای فریادهای چند کودک درهم شکست . ۷ پسربچه برای بازی داخل گودال رفته بودند، می‌خواستند با چند تکه چوب برای خودشان خانه بسازند. پسرها با شوق فراوان روی خاکریزها بالا و پایین می‌دویدند و این تنها سرگرمی کودکان روستا در روز تعطیل درس و مدرسه بود. اما دقایقی بعد در حالی که بچه‌ها غرق در بازی و شادی بودند، ناگهان صدای غرش وحشتناکی در فضا پیچید و خروارها خاک از هر سو روی پیکر نحیف پسربچه‌ها سرازیر شد و در چشم برهم زدنی، گل و خاک ۷ کودک را زنده به گور کرد. در همین هنگام ۲ نفر از پسرها که بیرون از گودال سرگرم بازی بودند، با مشاهده این صحنه هولناک، سراسیمه شروع به دویدن کردند تا از خانواده‌ها و مردم روستا درخواست کمک کنند.

لحظاتی بعد اهالی روستا به محل رسیدند و شروع به کنار زدن خاک‌ها برای پیدا کردن بچه‌ها کردند. صدای همهمه و فریاد، گریه و شیون از هر سو شنیده می‌شد. ساعتی بعد پیکر درهم شکسته و آسیب دیده ۷ کودک از زیر آوار بیرون کشیده شد. بعد از انتقال به درمانگاه مرگ ۴ کودک تأیید شد و ۳ نفر دیگر که هنوز نفس می‌کشیدند، به مراکز درمانی منتقل شدند.

اظهارات یکی از شاهدان حادثه

بنیامین هشت‌ساله که در صحنه ریزش آوار حضور داشته و شاهد دفن شدن دوستانش زیر خاک بود گفت: ما ۹ نفر بودیم و هر روز برای بازی به این گودال می‌رفتیم با چند چوبدستی خانه‌سازی می‌کردیم. آن روز تازه شروع به بازی کرده بودیم. من و یکی از دوستانم بیرون گودال بودیم که ناگهان دیدم دوستانم زیر خاک مدفون شدند. با دیدن این صحنه، وحشت‌زده از ترس به طرف خانه دویدم و همه را باخبر کردم.

 گفت‌وگو با پدران قربانیان

دانیال ۱۲ ساله یکی از قربانیان این حادثه دردناک است. پدرش در حالی که گریه می‌کرد، گفت: ظهر بود من در خانه نشسته بودم که ناگهان با شنیدن صدای فریاد کمک بدنم به لرزه افتاد. وقتی بیرون آمدم دقیقاً نمی‌دانستم چه اتفاقی رخ داده است. همه به طرف گودال می‌دویدند. وقتی به گودال رسیدم، تازه فهمیدم که جگرگوشه‌ام زیر خاک دفن شده است. دانیال کلاس چهارم و تنها پسرم بود. باورم نمی‌شود پسرم را به خاطر سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی دیگران از دست داده‌ام.

الله‌بخش پیل‌پایه در حالی که از حزن واندوه از دست دادن فرزندش توان صحبت نداشت، گفت: چرا باید گودبرداری غیراصولی و نداشتن حفاظ دور این محل جگرگوشه‌های ما را به کام مرگ بکشاند؟ پسران ما زنده‌به‌گور شدند تاوان این این حادثه را چه کسی می‌پردازد؟ همسرم تاب تحمل مرگ تنها فرزندش را ندارد.

محمدطاها هفت ساله فقط یک ماه از کلاس اول رفتنش می‌گذشت. چقدر شوق درس خواندن داشت اما او نیز در کنار دانیال و علیرضا و اسلم زنده‌به‌گور شد. مادرش که باردار است از داغ پرپر شدن پسر کوچکش تا پای مرگ رفته است. «اسلم» ۱۰ ساله دیگر کودک جان باخته در این حادثه است. پدرش آنقدر بی‌تابی می‌کند که توان حرف زدن ندارد. وقتی می‌گوید پسرم آرام و درسخوان بود، بغض امانش را می‌برد. از این اتفاق شکایت دارد و می‌گوید: در این حادثه علیرضا پسر برادرم نیز که ۹ ساله بود، جانش را از دست داد. من و برادرم هر دو داغدار شدیم. مسئولان باید به وضع ما رسیدگی کنند. او درباره خاکبرداری غیراصولی این گودال نیز گفت: خاک این محدوده به خاطر اینکه زراعی بوده، بسیار سست است. این گودال پیش از این مسیر آب‌رو به یکی از مزارع بود و هیچ مقاومتی نداشت. به همین خاطر اطراف گودال ریزش کرده و کودکان ما در آنجا اسیر مرگ شدند. ما با ثبت شکایت به مأموران نیروی انتظامی پیگیر ماجرا هستیم. مقصران باید شناسایی و مجازات شوند.

نجات سه کودک

«نعمان»، «محمد» و «عابد» سه کودک نجات‌یافته این حادثه هستند. عابد و محمد به صورت سرپایی مداوا شدند اما نعمان ۱۰ ساله به خاطر مشکلات تنفسی که برای او پیش آمده، در بیمارستان امام علی چابهار بستری است. یکی از اهالی روستا به نام ناصر نیز که به دنبال این حادثه در صحنه نجات کودکان حضور داشت، گفت: دو هفته پیش یکی از اهالی در حاشیه روستا اقدام به خاکبرداری کرد و بر اثر این خاکبرداری، گودالی ایجاد شد که کودکان روستا برای سرگرمی و بازی به آنجا می‌رفتند و مشغول بازی بودند که این اتفاق رخ داد. برادر من نیز به دنبال این حادثه خیلی سریع به خانه آمد و خبر داد که دوستانش در گودال دفن شدند. من با کمک روستایی‌ها برای کمک رفتیم. تمامی خانواده‌های داغدار شکایت خود را در مرحله اول اعلام کردند.

دستور وزیر کشور برای بررسی سریع حادثه

رحمدل بامری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده حادثه دلخراش چابهار گفت: حادثه ریزش دیواره خاکی در چابهار هیچ ارتباطی به آب و هوتگ ندارد، بلکه خاکبرداری شخصی بوده. متأسفانه خاکبرداری در نزدیکی روستا انجام شده و بعد از این اقدام هیچ علائمی نصب نشده است. وزیر کشور و استاندار دستور بررسی داده‌اند و تیم ستاد حوادث استان نیز به منطقه اعزام شده است. خودمان هم در شهرستان حضور داریم، این مهم به صورت قضایی و قانونی پیگیری و موضوع خسارت‌ها دنبال خواهد شد، هر چند از دست دادن فرزند غیرقابل جبران است.

اعزام تیم حقیقت‌یاب به محل

علیرضا شهرکی، مدیرکل ستاد بحران و نماینده استاندار در این باره گفت: با تأکید وزیر کشور و به دستور صریح حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، بنده و غلامرضا گنجی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد امور حقوقی و بازرسی استانداری به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار استاندار برای بررسی ابعاد حادثه ریزش دیوار که منجر به فوت ۴ کودک روستای بنو اسحاق بازار از توابع بخش پیرسهراب شهرستان چابهار شده، عازم این شهرستان شدیم تا با بررسی دقیق و همه‌جانبه ماجرا گزارش خود را تقدیم استاندار کنیم.

استاندار همچنین در دستوری صریح مدیران کل مدیریت بحران و بازرسی استانداری را مأمور کرده با حضور میدانی در محل وقوع حادثه، ضمن عیادت از مصدومان و همدردی با خانواده‌های داغدار، گزارش کامل و جامع از چگونگی وقوع این حادثه را تهیه و اعلام نمایند. روز گذشته فرماندار و دادستان چابهار نیز برای بررسی علل این حادثه راهی این روستا شدند.

توضیح بخشداری پیرسهراب

به‌دنبال این حادثه روابط عمومی بخشداری پیرسهراب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغ دیده کودکان فوت شده و آرزوی شفای عاجل برای مصدومین این حادثه ناگوار، اعلام داشت گودی ایجاد شده در دو هفته گذشته توسط اهالی روستای بنو اسحاق بازار برای خاک‌برداری به منظور ساختن خانه ایجاد شده بود.  اما کودکان طی چند روز در این محل بازی می‌کرده‌اند که این اتفاق باعث ریزش دیواره خاکی و زیر آوار رفتن ۷ کودک شده که ۴ کودک جان باختند و ۳ کودک هم به بیمارستان چابهار منتقل شده و ابعاد و چگونگی این حادثه تلخ و دلخراش برای اقدامات مقتضی و لازم تحت بررسی است تا در آینده شاهد حوادث ناگوار دیگری از این دست نباشیم

مرگ دلخراش ۴ کودک روستایی +عکس

مرگ دلخراش ۴ کودک روستایی +عکس

مرگ دلخراش ۴ کودک روستایی +عکس

مرگ دلخراش ۴ کودک روستایی +عکس

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرامرز IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    8 0
    خدا رحمتشان کند/گل پسرهای گل
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    5 0
    خدا به خانواده ها شون صبر بده.
  • مهران IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    6 0
    واقعا سخته تحمل این مصیبت برای خانواده هاشون. خدا بهش صبر بده
  • ز IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 0
    خداوند صبر جمیل به همه بازماندگان عطا فرمایید انشاالله
  • ایرانی GB ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 1
    خداوندرحمت شان کند گرچه این بچه ها وخانواده هایشان مظلوم شان واقعا بخشیده شده .هستندچون درهمین جهان بدون گناه دارندمجازات میشوند.تاکی بایدعزیزانمان قربانی بی کفایتی ها باشند.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 1
    رحمةالله علیهم...اشکم در اومد بخدا... تورو خدا مراقب بچه ها باشید... همینطوری ولشون نکنید بروند بیرون...درسته بچه بایستی بزرگ بشه، سرد و گرم رو بچشه، ولی خیلی هم ولش نکنید... یاالله خودت رحم کن بحق محمد وآل محمد. اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس